به زودی کاربران آی‌پد می‌توانند اسناد مختلف خود را هم زمان بازکنند

مجله چارخونه » فناوری » به زودی کاربران آی‌پد می‌توانند اسناد مختلف خود را هم زمان بازکنند
به زودی کاربران آی‌پد می‌توانند اسناد مختلف خود را هم زمان بازکنند
فهرست محتوا

اوایل که اپل، آی‌پد را تولید کرده بود، بیشتر به عنوان محصولی شبیه آی‌فون دیده می‌شد که تمام قابلیت‌های آن را به همراه خود داشت. در واقع تنها تفاوت آی‌پد نمایشگر بزرگتر آن بود. اما در سال‌های اخیر اپل تغییرات و اصلاحاتی بنیادین در آی‌پد به وجود آورده‌است. به گونه‌ای که به آرامی در حال تبدیل شدن به جایگزین کاملی برای لپ تاپ است.

یکی از این تغییرات مهم در راستای جایگزین شدن آی‌پد با لب تاب در سال 2019 در IPadOS13 دیده شد. این آی‌پد قابلیت بازکردن چندین پنجره از یک برنامه را برای کاربران فراهم کرده بود. اما گویا امسال خبرهای بهتری در راه است.

به لطف قابلیت جدید چند پنجره را هم زمان باز کنید

به گزارش مجله چارخونه آی‌پدهای جدید امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران Microsoft Word  قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت‌های جدید این برنامه است که به کاربران اجازه می‌دهد هم زمان اسناد مختلف خود را با فرمت Microsoft Word بر روی آی‌پد خود باز کنند.

این قابلیت به لطف ویژگی بازشدن همزمان چند پنجره از یک برنامه در آی‌پد است که به تازگی در IPadOS13 معرفی شده و در اختیار کاربران قرار داده شده بود. پیش از این آیپد توسط ویژگی Multitasking قابلیت بازکردن چندین برنامه مختلف را به صورت همزمان به کاربران می‌داد. اما با وجود قابلیت جدید Multi-Window ، کاربران هم اکنون می‌توانند چندین پنجره مختلف از یک برنامه را به صورت همزمان باز کنند که امسال قابلیت باز شدن اسناد مختلف هم به آن اضافه شده است. به عنوان مثال می‌توانید یک فایل Word حاوی یادداشت‌ها و طرح‌ها را در کنار فایل دیگری که حاوی اسناد کاملتان است باهم به صورت همزمان باز کنید.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده گویا آزمایش‌های نهایی قابلیت جدید مایکروسافت هم اکنون در هر دو برنامه Word و PowerPoint در حال انجام است. اما این آزمایش‌ها خیلی زمان نخواهند برد و احتمالا به زودی این قابلیت جدید در اختیار تمامی کاربران آی‌پد در سراسر جهان قرار خواهند گرفت.

https://mag.charkhoneh.com/8955
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *