زدن ماسک در اوبر اجباری می‌شود

مجله چارخونه » فناوری » زدن ماسک در اوبر اجباری می‌شود
زدن ماسک در اوبر اجباری می‌شود
فهرست محتوا

بر اساس گفته‌های سخنگوی اوبر این شرکت قصد دارد در هفته‌های آتی سیاست جدیدی را به اجرا درآورد. بر اساس این سیاست جدید رانندگان و مسافران این شرکت در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر ملزم به استفاده از ماسک و یا شیلد صورت هستند. بر اساس گزارش‌های به دست آمده از CNN Business این شرکت همچنین قصد توسعه نوعی تکنولوژی جدید را دارد که توسط آن بتواند رانندگان را کنترل کند که قبل از پذیرش درخواست مسافران ماسک به صورت داشته باشند.

به گزارش مجله چارخونه سخنگوی اوبر در ایمیلی که در پاسخ به خبرگزاری‌ها ارسال کرده گفته که اوبر تجهیزات ایمنی مناسب را در اختیار رانندگان خود قرار داده است. البته اوبر در عین حال همچنان مسافران را هم ترغیب می‌کند که در صورت امکان از بیرون رفتن خودداری کرده و در خانه بمانند.

این مقام اوبر همچنین اظهار کرده که با شروع مجدد فعالیت‌ها در کشورهای مختلف و بازگشایی بسیاری از اصناف اوبر بیش از همیشه بر ایمنی مسافران و رانندگان متمرکز شده است و سعی دارد با احتیاط بیشتری پیش برود. او می‌گوید گروه‌های مختلف فعال در این شرکت در حال تدارک مراحل بعدی هستند که در واقع تمامی کارکنان باید برای موفقت آن همکاری کنند. سخنگوی اوبر در ادامه گفته که به محض ایجاد آمادگی لازم به روز رسانی بعدی را مستقیما در اختیار کاربران قرار خواهند داد. اما تا آن زمان این شرکت از همه رانندگان و مسافران درخواست کرده که برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان در هنگام استفاده از اوبر از ماسک یا پوشش‌های صورت استفاده کنند.

سرویس تحویل غذای اوبر هم نمی‌تواند جبران خسارت کند

اوبر در حال حاضر از رانندگان خواسته که هرازگاهی با استفاده از قابلیت کنترل کارت شناسایی که این شرکت در سال 2016 معرفی کرده تصاویر سلفی از خود تهیه و ارسال کنند. در واقع اوبر با استفاده از این تصاویر سلفی مشخصات رانندگان را با پرونده‌هایشان تطابق می‌دهد تا مطمئن شود که با یکدیگر همخوانی دارند.

توصیه‌های گسترده مقامات در کشورهای مختلف مبنی بر ماندن در خانه در پی بحران کرونا فعالیت‌های اقتصادی اوبر را هم مانند بسیاری شرکت‌های دیگر مختل کرده‌است. دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر در تماس تلفنی که در ماه مارس با سرمایه گذاران این شرکت داشت گفته که فعالیت‌های این شرکت در اکثر شهرهای بزرگ محل فعالیتشان تا 70 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر فعالیت‌های تحویل غذای این شرکت که تحت عنوان Uber Eats شناخته می‌شود هم نتوانسته خسارت بخش تاکسی رانی این شرکت را جبران کند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده این اطلاعات در اواخر ماه گذشته در پی اقدام احتمالی اوبر مبنی بر تعدیل نیروی حداکثر 20 درصد از کارمندان این شرکت به دست آمده است. اما این شرکت هنوز در خصوص عدم اخراج کارمندان اظهارنظری نکرده‌است.

https://mag.charkhoneh.com/8976
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *