کارخانه تسلا از کالیفرنیا به نوادا و تگزاس منتقل می‌شود

مجله چارخونه » فناوری » دنیای خودرو » کارخانه تسلا از کالیفرنیا به نوادا و تگزاس منتقل می‌شود
کارخانه تسلا از کالیفرنیا به نوادا و تگزاس منتقل می‌شود
فهرست محتوا

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در گفتگو با خبرگذاری‌ها اظهار کرده که این شرکت روز شنبه پرونده‌ای علیه دولت آلامدا تشکیل خواهد داد و تهدید کرده که در اسرع وقت دفتر مرکزی و برنامه‌های آینده این شرکت را به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد. در پی این اقدام تسلا، نزاع بین این شرکت و مقامات بهداشتی درخصوص بازگشایی مجدد کارخانه تسلا در Fremont افزایش یافته‌است.

به گزارش مجله چارخونه، تسلا تصمیم داشت روز جمعه حدود 30 درصد از کارگران کارخانه خود را به عنوان بخشی از برنامه‌های بازگشایی مجدد این کارخانه و از سرگیری دوباره فعالیت‌هایش بر سر کار برگرداند. در حقیقت تسلا با این اقدام دستورات ایالتی آلامدا را مبنی بر ماندن در خانه و رعایت قوانین قرنطینه زیر پا گذاشته و به بیانی اعلام جنگ کرده‌است.

استاندار کالیفرنیا پایان قوانین ماندن در خانه را اعلام کرد

گاوین نیوزوم استاندار کالیفرنیا روز پنجشنبه راهنمایی‌های جدیدی را صادر کرده که به تولیدکنندگان و کارخانه داران اجازه می‌دهد با رعایت این قوانین فعالیت‌های خود را مجدداً از سر بگیرند. گویا این قوانین به مذاق ماسک خوش آمده بود و با ارسال ایمیلی برای کارمندان در خصوص برنامه‌های بازگشایی مجدد کارخانه و از سرگیری دوباره فعالیت‌ها، قوانین جدید دولت را در این خصوص توضیح داده بود.

ناگفته نماند، در کنار راهنمایی‌های جدید دولت، هشداری هم وجود داشت که به دولت‌های محلی اجازه می‌داد بر اساس شرایط موجود و در صورت نیاز قوانین سختگیرانه‌تری وضع کنند. بر همین اساس هم هفته گذشته فرماندار آلامدا به همراه چند ایالت و شهر دیگر تصمیم گرفتند که شهروندان این مناطق همچنان تا پایان ماه مه به قوانین ماندن در خانه پایبند باشند. البته بخشی از این قوانین هم مورد بازنگری قرار گرفتند و محدودیت‌ها را برای برخی اصناف با ریسک پایین کاهش دادند. اما این کاهش محدودیت‌ها کارخانجات را شامل نمی‌شد.

مخالفت وزارت بهداشت آلامدا با بازگشایی مجدد تسلا

از سوی دیگر اداره بهداشت و درمان شهرستان آلامدا روز جمعه گفت که تسلا مجوز بازگشایی مجدد را ندارد و اگر این شرکت همچنان به بازگشایی مجدد کارخانه خود پافشاری کند، خلاف قوانین عمل کرده‌است. در مقابل ماسک هم در تویتی گفت که تسلا در حال ارائه طرح دعوی علیه آلامدا برآمده‌است و بلافاصله پس از آن هم تویت دیگری زد که سهامداران این شرکت را تشویق به تشکیل دادخواست علیه این ایالت کرد. در این تویت گفته شده:

مسئول بهداشت غیر منتخب و نادان آلامدا بر خلاف دستور فرماندار، رییس جمهور و آزادی‌های مشروطه عمل می‌کند و از تفکری عامیانه برخوردار است. ماسک در راستای این جریان در تویت دیگری اظهار کرد که تسلا برنامه‌های آینده و فعالیت‌های تجاری خود را فوراً به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.

ماسک همچنین ادامه داد که نحوه برخورد دولت با تسلا مشخص کننده این خواهد بود که فعالیت‌هایمان را در Fremont ادامه خواهیم داد یا خیر. او همچنین یادآوری کرد که تسلا در حال حاضر تنها کارخانه تولید خودرو است که در کالیفرنیا باقی مانده‌است. گویا این مقام تسلا به شدت در مواضع خود ایستاده‌است و اصلاً قصد کوتاه آمدن ندارد.

ناگفته نماند اگرچه تسلا در نوادا فعالیت‌هایی دارد، اما هنوز هیچ اپراتوری در تگزاس ندارد. کارخانه باتری سازی عظیم این شرکت تحت عنوان گیگا فکتوری در منطقه اسپارکس نوادا قرار دارد. تسلا هم اکنون در جستجوی مکان جدیدی برای ساخت یک گیگافکتوری جدید در ایالات متحده است که بتواند اتومبیل‌های کراس اوور سایبرتراک و مدل Y را تولید کند. برخی از تحلیل گران بر این باورند که در حال حاضر بهترین مکان برای این فعالیت تسلا تگزاس است.

البته برخی منابع آگاه هم به خبرنگاران TechCrunch گفته‌اند که تسلا هم اکنون برای استقرار کارخانه‌ای در جهت تولید محصولات سایبرترانک و مدل y در حال مذاکره با مقامات نشویل است.

https://mag.charkhoneh.com/9040
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *