کیا خودروهای هیبریدی با قابلیت شارژ سریع 800 ولت می‌سازد

مجله چارخونه » فناوری » دنیای خودرو » کیا خودروهای هیبریدی با قابلیت شارژ سریع 800 ولت می‌سازد
کیا خودروهای هیبریدی با قابلیت شارژ سریع 800 ولت می‌سازد
فهرست محتوا

امروزه برای تولید خودروهای هیبریدی رقابت شدیدی در میان شرکت‌های مختلف خودروساز درگرفته‌است. هر روزه اخبار جدیدی مبنی بر افزایش خط تولید خودروهای هیبریدی در کارخانجات مختلف خودروسازی به گوش می‌رسد و شرکت‌های ابرقدرت دنیا برای تبدیل خط تولید خودروهای بنزینی خود به هیبریدی از یکدیگر سبقت می‌گیرند. بسیاری از خودروسازان هم سعی دارند با افزایش قابلیت‌های خودروهای هیبریدی خود بازار فروش را از چنگ رقبایشان بیرون آورده و از آن خود کنند. کیا هم از این رقابت‌ها عقب نمانده و گویا درصدد است خودروهای خود را باقابلیت شارژ سریع 800 ولت کیا تجهیز و به بازار ارائه کند.

به گزارش مجله چارخونه، در جدیدترین اخباری که انگجت منتشر کرده است قرا نیست شارژ سریع 800 وات در آینده‌ای نزدیک صرفا برای خودروهای لوکس الکترونیکی استفاده می‌شود.

در گزارش منتشر شده از کیا در Autoblog گفته شده که این شرکت به عنوان بخشی از برنامه خود که قرار است اهداف این شرکت را در موج بعدی تولیدات هیبریدی مشخص کند، برخی از خودروهای بعدی الکترونیکی را با ظرفیت شارژ 800 ولت معرفی و عرضه خواهد کرد.

شارژ سریع 800 ولت در خودروهای اقتصادی کیا

البته این شارژ سریع 800 ولت فقط مختص خودروهای رده بالای این شرکت نخواهد بود. در واقع ممکن است این قابلیت جدید را در خودروهای کوپه یا سدان این شرکت هم مشاهده کنید. اما خریدارانی که از خودروهای سواری متوسط و اقتصادی استفاده می‌کنند باید خود را برای قابلیت شارژ 400 ولت آماده کنند. در حال حاضر بیشتر خودروهایی که به قابلیت شارژ سریع 800 ولت مجهز شده‌اند بیشتر در دسته خودروهای لوکسی مانند پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT هستند.

شارژ سریع 800 ولت

ماشین‌هایی که ۲۰ دقیقه‌ای شارژ می‌شوند

کیا با وجودی که سرعتی بالغ بر 310 مایل بر ساعت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد قصد دارد که رکورد شارژ سریع زیر20 دقیقه را هم از آن خود کند. اگرچه صرف این زمان همچنان نسبت به زمان سوختگیری در پمپ بنزین‌ها بیشتر است اما در خصوص شارژرهای برقی به اندازه کافی سریع است و می‌توانید انتظار داشته باشید با یک توقف کوتاه در ایستگاه مخصوص شارژ با خودروی شارژ شده کامل خود مواجه شوید.

اگرچه این خودروساز هنوز اعلام نکرده که دقیقا کدام یک از خودروها در خط تولید جدید قرار خواهند گرفت اما پیش بینی می‌شود تا سال 2025 در حدود 11 مدل خودروی مختلف از این شرکت خودروساز برای فروش در سراسر جهان ارائه شود. به علاوه بر اساس گزارش‌های به دست آمده، اولین نسل خودروهای جدید الکترونکی هم تا پایان سال 2021 به بازار ارائه خواهند شد.

کیا به سرعت در حال تغییر خودروهای خود از موتورهای بنزینی به هیبریدی است و بر خلاف دیگر خودروسازان، به نظر نمی‌رسد که شیوع ویروس کرونا اختلالی در برنامه‌های طولانی مدت این شرکت ایجاد کرده باشد.

https://mag.charkhoneh.com/9098
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *