نقد و بررسی برنامه تهران من؛ همراهی ضروری برای شهروندان تهرانی!

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی برنامه تهران من؛ همراهی ضروری برای شهروندان تهرانی!
نقد و بررسی برنامه تهران من؛ همراهی ضروری برای شهروندان تهرانی!
دانلود برنامه تهران من
فهرست محتوا

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، شما هم مشکلاتی مانند اطلاع از میزان آلودگی هوا، طرح ترافیک، پیدانکردن آدرس‌های مختلف و… را تجربه کرده‌اید. هریک از این مسائل به‌تنهایی می‌توانند اعصاب‌تان را تحت‌تاثیر قرار دهند و شما را به‌هم بریزند. سال 98 شهرداری تهران برنامه‌ای را طراحی و تولید کرد که به‌عنوان راه‌حلی جامع برای این مشکلات شناخته می‌شود. برنامه تهران من پل ارتباطی میان شهروندان تهرانی و سازمان شهرداری به‌حساب می‌آید. درادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا سری به نقدوبررسی و دانلود برنامه تهران من بزنیم.

دانلود برنامه تهران من

با دانلود برنامه تهران من در حجم 10 مگابایت و در حوزه کاربردی می‌توانید از خدمات رایگان شهرداری بهره‌مند شوید. برای اجرای این برنامه پیش‌از هرچیز باید در آن ثبت‌نام کنید. برنامه تهران من پس از احراز هویت شما از روی کدملی، به شما اجازه استفاده از خدماتش را می‌دهد. ابتدای صفحه شاخص کیفیت هوا را می‌بینید که در روزهای کمی از سال به‌رنگ سبز درمی‌آید. کمی پایین‌تر وضعیت مالی شما در دو قسمت موجودی کیف‌پول و مجموع بدهی تردد قابل مشاهده است. کیف‌پول خود را شارژ کنید تا پرداخت‌های مالی برایتان راحت‌تر شود. برنامه تهران من خدماتی ازقبیل کیف‌پول شهروندی، خودرو و طرح ترافیک، بلیت درون‌شهری، قبوض، میادین میوه و تره‌بار، سامانه 137، عوارض شهرداری، نقشه تهران و کرونا را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

بلیت درون‌شهری

مدیران شهری، ترافیک تهران را به‌شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که رفت‌وآمد به بعضی مناطق با حمل‌ونقل عمومی راحت‌تر است. حتی باوجود شرایطی مثل تهدید بیماری‌های مختلف، استفاده از مترو و اتوبوس امری اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. خرید اینترنتی برای تهیه بلیت درون‌شهری نسبت به خرید از دستگاه‌های فروش بلیت ایمن‌تر خواهد بود. در برنامه تهران من روی گزینه بلیت درون‌شهری ضربه بزنید و نوع بلیت موردنظرتان را ازمیان کارت‌بلیت و بلیت تک‌سفره مترو انتخاب کنید. شما می‌توانید با هزینه 1200 تومان بلیت‌ تک‌سفره بخرید و QR code آن را ببینید. همچنین با نوشتن شماره سریال کارت‌بلیت آن را به‌میزان موردنظر شارژ کنید.

خودرو و طرح ترافیک

برای استفاده از خدمات خودرو و طرح ترافیک پلاک خودرو را در برنامه تهران من ثبت کنید. تهران من فهرست تردد شما با ماشین‌تان را همراه با ساعت و روز دراختیارتان می‌گذارد. این برنامه سوابق پارک حاشیه‌ای خودروتان را نمایش می‌دهد. اگر قصد دارید خودرو را در محل‌های ویژه پارک شهری برای مدتی پارک کنید، از گزینه ثبت زمان و محل پارک خودرو کمک بگیرید. با این برنامه جامع می‌توانید خلافی خودرو و موتورتان را بپردازید و سوابق پرداخت خلافی را ببینید. برای ورود به مناطق شامل طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از برنامه تهران من استفاده و طرح را رزرو کنید.

میادین میوه و تره‌بار

اگر سری به میادین میوه و تره‌بار بزنید، می‌توانید مواد تازه و باکیفیت را با هزینه‌ای کم‌تر از بازار آزاد بخرید. در برنامه تهران من موقعیت مکانی میادین میوه و تره‌بار روی نقشه تهران به‌نمایش درمی‌آید. محدوده موردنظرتان را روی نقشه مشخص و روی گزینه نمایش میادین کلیک کنید. فهرستی از مراکز فروش میوه و تره‌بار همراه نشانی دقیق‌شان به شما ارائه می‌شود. خوشبختانه برنامه تهران من آخرین قیمت موادغذایی مختلف مانند مرغ تازه و منجمد، آجیل، آبزیان، تخم‌مرغ، میوه و… را در بخش نرخ‌نامه فهرست کرده است.

نقشه تهران

کلیک روی گزینه نقشه تهران شما را به نسخه تحت‌وب برنامه نقشه RAYA می‌برد. پس از مشاهده نقشه تهران به‌کمک ابزارهایی که در گوشه‌وکنار صفحه نمایش برنامه می‌بینید، نقشه را بزرگ یا کوچک‌ کنید. روی آیکون فلش آبی ضربه بزنید تا مسیر حرکت شما را از نقطه مبدا تا مقصد نشان دهد. برای استفاده بهتر از نقشه آیکون کاغذهای رنگی را لمس کنید. در این بخش گزینه‌های مختلفی مانند مرز مناطق شهرداری، محدوده مناطق خدماتی، محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا و… می‌بینید که برای نمایش آن‌ها باید به نقشه اضافه‌شان کنید. همچنین اماکنی مانند مراکز فرهنگی و مذهبی، بهداشتی و درمانی، خدمات اداری و… نیز روی نقشه مشخص می‌شود.

کرونا

این بخش که به‌تازگی به تهران من اضافه شده است، خدماتی مانند اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به بیماری، تماس‌های اضطراری با مراکز درمانی، مشاوره تلفنی و خدمات آنلاین را انجام می‌دهد. خدمات آنلاین تهران من شامل خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و خدمات آنلاین پلتفرم‌های مختلف می‌شود. تماس اضطراری و مشاوره تلفنی نیز شماره‌های 115 و 4030 را دراختیارتان می‌گذارد.

سخن پایانی

دانلود برنامه تهران من باتوجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، برای همه شهروندان تهرانی لازم است! این برنامه با کیف‌پول شهروندی خرید بلیت مترو و اتوبوس، خرید بلیت موزه‌ها، خدمات مربوط به خودرو و… را آسان‌تر می‌کند. برای دانلود برنامه تهران من و نصب آن از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code کمک بگیرید. 

برای دانلود و نصب برنامه تهران من بصورت رایگان تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

 

https://mag.charkhoneh.com/9235
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *