راننده اتوماتیک جنرال موتورز به خیایان‌های شلوغ شهر می‌آید

مجله چارخونه » فناوری » دنیای خودرو » راننده اتوماتیک جنرال موتورز به خیایان‌های شلوغ شهر می‌آید
راننده اتوماتیک جنرال موتورز به خیایان‌های شلوغ شهر می‌آید
فهرست محتوا

قابلیت سوپرکروز جنرال موتورز که در واقع ویژگی دستیار راننده بدون دخالت دست است، در حال حاضر فقط در بزرگراه‌ها می‌تواند عملکرد بهینه خود را داشته باشد. اما به گزارش Autoblog و به نقل از یکی از مدیران ارشد جنرال موتورز، این شرکت درصدد گسترش قابلیت‌هایش برآمده و درصدد است قابلیت اجرای این ویژگی را در خیابان‌ها و مراکز شهری هم فراهم آورد. به این ترتیب تجربه یک رانندگی بدون دردسر آن هم در خیابان‌های شلوغ شهرهای امروزی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد و این ویژگی را به رقیبی بزرگ برای قابلیت Autopilot یا راننده اتوماتیک تسلا تبدیل می‌کند.

به گزارش مجله جارخونه،‌ داگ پارکس مدیر گسترش جهانی محصولات جنرال موتورز در این خصوص گفته که یک گروه ویژه از متخصصان جنرال موتورز در حال توسعه این قابلیت جدید هستند که تحت عنوان اولترا کروز (Ultra Cruise) شناخته می‌شود. او همچنین افزوده که این ویژگی در نمایشگاه ماشین سمپوزیوم آینده 2020 که قرار است به صورت آنلاین به نمایش در بیاید، رونمایی می‌شود.

اولترا کروز یک راننده تمام عیار

داگ همچنین می‌گوید: ما در جنرال موتورز سخت در تلاشیم که قابلیت دستیار راننده را از انحصار بزرگراه‌ها در بیاوریم و آن را به همه نقاط گسترش دهیم. اولترا کروز در واقع از تمامی امکانات سوپرکروز برخوردار است مضاف بر این که همه همسایگی‌ها، خیایان‌های شهری و حتی بخش‌های کوچکتر از جمله کوچه‌ها را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بنابراین دامنه اولترا کروز در حقیقت تمام بخش‌ها را در همه زمان‌های شبانه روز در بر می‌گیرد.

او همچنین گفت:‌ اولترا کروز  یک راننده اتوماتیک مستقل ندارد بلکه یک راننده تمام اتوماتیک و کاملا مستقل دارد. یعنی با وجود راننده تمام اتوماتیک، دیگر نیازی نیست که ‌راننده اصلی همچنان تمام حواس خود را به مسیر متوجه سازد و چشم از آن برندارد تا هر زمان که نیاز می‌بیند بتواند فرمان را در کنترل خود بگیرد. او همچنین افزوده که این قابلیت جدید می‌تواند پایان خوش این بازی باشد.

ناگفته نماند این مقام توضیحی در خصوص این که این قابلیت چه زمانی می‌تواند در دسترس کاربران قرار بگیرد نداده‌است. اما از آن‌جا که جنرال موتورز حتی هنوز سوپر کروز را هم روی تمام وسایل نقلیه خود اجرا نکرده‌است، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. فناوری دستیار راننده برای نخستین بار بر یکی از مدل‌های کادیلاک این شرکت در سال 2017 ارائه شد. همچنین جنرال موتورز اوایل سال جاری اعلام کرده که فناوری سوپر کروز را تا سال 2023 در 22 مدل از خودروهای این شرکت به اجرا می‌رساند. حالا باید دید فناوری جدید اولترا کروز چه قدر زمان می‌برد.

در مجله چارخونه همراه ما باشید تا از آخرین اخبار دنیای خودرو مطلع شوید.

https://mag.charkhoneh.com/9271
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *