با میکروکتاب مثل موریانه کتاب بخورید!

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » با میکروکتاب مثل موریانه کتاب بخورید!
با میکروکتاب مثل موریانه کتاب بخورید!
فهرست محتوا

وقتی مشغله آدم‌ها زیاد و خستگی حاصل از کار چندین برابر می‌شود، فرصت دیدار با بعضی از دوستان از جمله یار مهربان کمتر به وجود می‌آید و حتی گاهی این دیدار به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن از امور روزانه حذف می‌شود. برای آن‌هایی که عطای خواندن کتاب را به لقایش نبخشیدند هنوز راه‌هایی وجود دارد تا بتوانند از هر فرصتی هرچند کوچک برای خواندن کتاب اسفاده می‌کنند. یکی از این راه‌ها میکروکتاب است.

در این مطلب کمی درباره میکروکتاب بیشتر می‌خوانید.

میکروکتاب فرصتی برای بیشتر خواندن

طبق آمار ارائه شده گوگل بیش از 130میلیارد کتاب در جهان چاپ شده است که حتی اگر تمام زمان خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهید باز هم میلیون‌ها سال زمان لازم است تا بتوانید تمام کتاب‌های منتشر شده در جهان را مطالعه کنید.

حالا اگر مشغله و گرفتاری‌های کاری را هم به این تعداد اضافه کنید، در نهایت کتاب‌های ارزشمند زیادی، نخوانده باقی خواهند ماند. پایین آمدن سرانه کتاب و نداشتن فرصت کافی برای مطالعه کتاب‌های قطور، منجر به خلق ایده‌ای جالب و کارآمد شد. میکروکتاب!

میکروکتاب خلاصه و چکیده‌ای از کتاب است که با حذف اضافه‌نویسی‌ها، مختصر و مفید در زمان 50دقیقه، قسمت‌های مهم کتاب را به شکل نوشتاری یا صوتی در اختیار خوانندگان می‌گذارد.

در سبکتو به صرف میکروکتاب

میکروکتاب در ایران اولین بار توسط مجموعه سبکتو و در 5حوزه تخصصی توسعه فردی، کسب و کار، داستان و رمان، زندگی‌نامه و بیوگرافی تولید شد.

از ویژگی‌های میکروکتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به کتاب با هزینه و حجم کمتر
  • مطالعه کتب بیشتر در زمان کمتر
  • دسترسی راحت در هر زمان و مکان
  • بهره‌مندی از کلیات مهم کتاب‌ها
  • دسترسی به هر دو قالب نوشتاری یا صوتی

با توجه به تغییر سبک زندگی، میکروکتاب‌ها فرصتی مناسب برای بالا بردن سطح دانش فردی، تقویت حافظه، تمرکز و پیشگیری از بیماری زوال عقل و آلزایمر، گسترش دایره واژگان و بالابردن اعتماد به نفس و افزایش سرانه مطالعه کشور است.

برای مطالعه میکروکتاب‌های سبکتو را با اینترنت رایگان ایرانسل از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/9709
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *