4 کتاب خواندنی | برای تعطیلات کتاب خوب چی بخوانیم ؟

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » 4 کتاب خواندنی | برای تعطیلات کتاب خوب چی بخوانیم ؟
4 کتاب خواندنی | برای تعطیلات کتاب خوب چی بخوانیم ؟
4 کتاب خواندنی
فهرست محتوا

شاید بتوان کتاب خواندن را راهی برای جدا شدن از این دنیا تلقی کرد. شاید بتوان گفت تخلیی است که هیچکس جز ما و نویسنده برای آن تصمیم نمی­گیرد. هر کتاب بیانگر قصه­ ای است که گویا فقط برای شخص خواننده سروده شده است. امروز در چارخونه 4 کتاب خواندنی را معرفی می­کنیم. کتاب هایی که هر یک در عین ساده بودن معنا و مفهومی را در قلب ما می­کارند.

 

4 کتاب خواندنی

 

کمیاگر اثر پائولو کوئیلو

 

اولین مورد از لیست 4 کتاب خواندنی متعلق به نویسنده نام آشنای برزیلی است. کتاب در مورد شخصی است که همه چیز را رها کرده تا بتواند گنج درون خود را پیدا کند. کیمیاگر آنقدر توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند که به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شد و در 150 کشور به چاپ رسید.

اگر بخواهیم صادق باشیم، به دلیل تحریر روان کتاب هر شخصی می­تواند خواننده کمیاگر باشد. همزمان به دلیل درون مایه کتاب می­توان گفت اگر جزو افرادی هستید که به دنبال معنا و مفهومی والا در زندگی می­گردند حتما باید کتاب را بخوانید. شاید بتوان کیمیاگر را در کنار شازده کوچولو قرار داد.

 

4 کتاب خواندنی : کیمیاگر

 

دریافت کتاب کیمیاگر از چارخونه

 

 

کوری اثر ژوزه ساراماگو

 

امکان ندارد بحث 4 کتاب خواندنی باشد و اثری از ژوزه ساراماگو نباشد. کوری اثر سال 1995 ساراماگو است که توانست توجه مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کند. بسیاری جایزه نوبل سال 1998 نویسنده را مدیون این کتاب کم نظیر می­دانند.

قصه کتاب از جایی شروع می­شود که مردم شهر به طرز عجیبی شروع به کور شدن می­کنند. این کوری که از نوع سفید است، سبب ترس دستگاه های دولتی شده و آن ها را مجبور به قرنطینه افراد کور در یک بیمارستان متروکه می­کند. روند داستان سرایی کتاب به قدری جذاب است که به هیچ عنوان نمی­خواهید کتاب را زمین بگذارید.

 

4 کتاب خواندنی : کوری

 

دریافت کتاب کوری از چارخونه

 

 

تخت خوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ مک ریون

 

چند سال پیش ویلیام اچ مک ریون کتاب تخت خوابت را مرتب کن را نوشت و توانست بر افراد بسیاری تاثیر بگذارد. این کتاب که شامل ده فصل است به داستان های آموزنده­ای می­پردازد که هر یک به خودی خود تاثیر گذارند. این کتاب با داستان هایی که در خود جای داده توانسته ذهن مخاطبان بسیاری را روشن کند و آن ها را به سمت و سویی هدایت کند.

 

تخت خوابت را مرتب کن

 

دریافت کتاب تختخوابت را مرتب کن از چارخونه

 

 

مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

 

مابین 4 کتاب خواندنی نقد این مورد را بی ­پرده تر از بقیه درنظر بگیرید. به معنای واقعی کتابی است که می­تواند شما بخنداند و در عین حال به گریه بیندازد. نویسنده کتاب، فردریک بکمن که در سوئد متولد شده در ابتدا به عنوان مقاله نویس و وبلاگ نویس کار خود را آغاز کرده است. بکمن کتاب مردی به نام اوه را در سال 2012 نوشت و از آن سال با استقبال بیشماری مواجه شد. این استقبال تا جایی رسید که فیلمی با همین نام ساخته و نامزد جوایز بسیاری شد.

 

نمایی از فیلم مردی به نام اووه

 

دریافت کتاب مردی به نام اوه از چارخونه

 

 

جمع بندی

تفریحی مثل کتاب خواندن به هیچ عنوان هیچ جایگزینی ندارد. تنها شمایید و چند خط نوشته که سفری بینظیر آغاز می­کنید و سپس با یکدیگر تمامش می­کنید. شما می­توانید کلیه کتاب های معرفی شده را از وبسایت چارخونه خریداری کرده و لذت ببرید. ناگفته نماند که برخی موارد شمال نسخه صوتی نیز می­­باشند.

 

https://mag.charkhoneh.com/9906
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *