برنامه ویژه سازمان FDA برنامه‌ای برای محدود کردن مصرف سیگارهای الکترونیکی

مجله چارخونه » فناوری » برنامه ویژه سازمان FDA برنامه‌ای برای محدود کردن مصرف سیگارهای الکترونیکی
برنامه ویژه سازمان FDA برنامه‌ای برای محدود کردن مصرف سیگارهای الکترونیکی
محدود کردن مصرف سیگارهای الکترونیکی
فهرست محتوا

در نوامبر گذشته، نمایندهٔ FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برنامه‌ای برای محدود کردن مصرف سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار در فروشگاه‌ها مطرح کرده بود و این هفته تلاش می‌کند تا سیاست خود را یک‌قدم جلوتر ببرد.

به گزارش مجله چارخونه، Axios با اشاره به دو منبع موثق خود، گزارش می‌کند در جمعهٔ گذشته، گاتلیب با کارکنان کاخ سفید جلسه‌ای برگزار کرده بود که هدف آن «آخرین قدم پیش از اجرای قانون جدید» ذکر شده است. در این جلسه که در گزارش گفته‌ شده در بخش غربی ساختمان کاخ سفید صورت گرفته بود «رؤسای شورای سیاست داخلی، نمایندهٔ دفتر شورای کاخ سفید و نمایندهٔ رئیس شورای ملی اقتصاد» شرکت کرده بودند. سخنگوی FDA حضور گاتلیب در کاخ سفید را تأیید کرده بود اما در مورد این ملاقات اطلاعات بیشتری در اختیار عموم قرار نداده است.

افزایش استفاده سیگارهای الکترونیکی در بین نوجوانان

این سیاست تازه مطرح‌شده می‌خواهد بعضی از طعم‌های جذاب سیگارت‌های الکترونیکی که اخیراً طرفدار زیادی پیدا کرده بودند را به وسیلهٔ محدود کردن سن خرید آن در فروشگاه‌ها و اماکن عمومی از دسترس نوجوان‌ها خارج کند. همچنین آن‌ها می‌خواهند محدودیت‌های فروش این محصول را در فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر کنند.

گاتلیب پیش‌ازاین گفته بود سیگارت‌های الکترونیکی برای افرادی که می‌خواهند دخانیات را ترک کنند ابزاری ارزشمند است. اما هدف گاتلیب در این دوره که نقش نماینده FDA را به دست آورده، تمرکز بر کم کردن مصرف دخانیات در نوجوانان است. ازآنجایی‌که مصرف سیگارت‌های الکترونیکی رو به افزایش است، رئیس FDA اعلام کرده که اگر «اپیدمی» مصرف سیگارت در نوجوان‌ها افزایش بیاید، مجبور خواهد شد تا فروش سیگارت‌های الکترونیکی را در بازار ممنوع اعلام کند.

در ژانویه گذشته گاتلیب در نشست رسانه‌ای گفته بود «در حال مذاکره با شرکت‌های تنباکو و دخانیات در مورد معایب و راه‌کارهای محدود کردن فروش سیگارت‌های الکترونیکی با طعم‌های میوه‌ای هستیم. اما اگر این اپیدمی افزایش پیدا کند، مطمئنم یک راه بیشتر در مقابلمان نخواهد ماند. اینکه آیا این محصولات باید به‌صورت کلی اجازه فروش داشته باشند یا نه. این برای بسیاری از این محصولات به معنی ممنوعیت فروش است، البته تا زمانی که دوباره راه‌های فرار قانونی جدیدی پیدا کنند.»

https://mag.charkhoneh.com/5425
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *