برنامه Canva همراه حرفه‌ای شما در طراحی

مجله چارخونه » برنامه‌ » عکاسی » برنامه Canva همراه حرفه‌ای شما در طراحی
برنامه Canva همراه حرفه‌ای شما در طراحی
دانلود برنامه Canva
فهرست محتوا

یکی از موارد موردنیاز برای‌ داشتن یک صفحه شخصی موفق در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد پست‌های باکیفیت و خلاقانه است. این موضوع به کمی مهارت، خلاقیت و استفاده از ابزارهای گوناگون برای ایجاد طرح‌های جذاب نیاز است. یکی از اپلیکیشن‌هایی در طراحی پست‌های خلاقانه به شما کمک خواهد اپلیکیشن Canva است. این برنامه با ارائه قابلیت‌های کاربردی به یکی از برنامه‌های محبوب سال 2018 تبدیل شده است. درصورتی‌که قصد دانلود برنامه Canva دارید، با مجله چارخونه برای آشنایی با برنامه Canva همراه باشید.

دسترسی به بیش از 60 هزار طرح آماده

اپلیکیشن Canva مجموعه‌ای از انواع طرح‌های آماده برای سفارشی‌سازی پست‌های مختلف به‌منظور اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. مجموع طرح‎های موجود در اپلیکیشن به بیش 60 هزار طرح می‌رسد که اغلب آن‌ها به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داده شده است و با انتخاب هریک امکان ویرایش و سفارشی‌سازی آن‌ها را خواهید داشت؛ بنابراین دست شما برای انتخاب طرح‌های مختلف متناسب با محتوای موردنظرتان باز خواهد بود.

شروع کار با اپلیکیشن و سفارشی‌سازی طرح‌های آماده

استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و تجربه کاربری خوشایندی برای شما ایجاد خواهد کرد. در شروع کار لازم است یکی از طرح‌های موجود در برنامه را انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید وارد قسمت Templates برنامه Canva شده و طرح موردنظر خود را انتخاب کنید یا با واردکردن کلیدواژه موردنظر خود در باکس جستجو بین نتایج نمایش داده شده به دنبال طرح دلخواه خود باشید.

بعد از انتخاب طرح در قسمت ویرایش برنامه متناسب با پست خود می‌توانید متن یا تصویر را تغییر دهید و آن را مطابق میل خود سفارشی‌سازی کنید. طراحان اپلیکیشن Canva به‌منظور اعمال تغییرات روی قالب، امکانات لازم برای ویرایش متن یا تصاویر طرح به‌صورت جداگانه در نظر گرفته‌اند. بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید طرح‌ را با ایده‌های دلخواه خود تغییر دهید. در آخر بعد از ایجاد تغییرات، پست شما آماده ذخیره روی گوشی یا به اشتراک‌گذاری خواهد بود.

ویژگی‌های اپلیکیشن

این برنامه ویژگی‌های مختلفی دارد که هریک امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند داد. در ادامه هریک را توضیح داده‌ایم.

سفارشی‌سازی جزبه‌جز

به لطف وجود این ویژگی بعد از انتخاب طرح موردنظر خود، می‌توانید همه جزئیات آن را ویرایش کرده یا حتی یک المان جدید به آن اضافه کنید. شاید عدم پشتیبانی از زبان فارسی را بتوان از معایب برنامه در نظر گرفت. چراکه هنگام برنامه شما را با محدودیت‌هایی مواجه خواهد کرد. به‌طوری‌که اگر قصد تبدیل یک پست متنی انگلیسی به فارسی را داشته باشید، ظاهر فونت عوض شده و متن شما ساده و ابتدایی می‌شود.

امکان ایجاد یک طرح دلخواه از صفر تا صد

اگر بین 60 هزار طرح موجود در اپلیکیشن Canva، طرح مناسبی برای شخصی‌سازی پیدا نکردید، نگران نباشید. برای حل این مشکل در Canva امکان ایجاد طرح دلخواه شما نیز فراهم شده است. به این منظور می‌توانید دکمه آبی‌رنگ + را لمس کرده و با انتخاب سایز طرح خود صفر تا صد یک طرح را خودتان ایجاد کنید. این ویژگی برای افراد خلاق بسیار جذاب خواهد بود.

در مرحله بعد می‌توانید المان‌های مختلفی را به صفحه اولیه اضافه کرده و درنهایت طرح دلخواه خود را ایجاد کنید. در آخر هم مانند قسمت قبلی می‌توانید طرح خود را با دیگران و اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید یا روی حافظه گوشی خود ذخیره کنید.

قسمت‌های مختلف اپلیکیشن

با ورود به برنامه Canva با بخش‌های متعددی روبه‌رو خواهید شد. این بخش‌ها به شرح زیر هستند.

Templates

در این قسمت امکان دسترسی به همه طرح‌های موجود در برنامه را خواهید داشت. هریک از طرح‌های موجود متناسب با کاربری خود در گروه‌ها و دسته‌های مختلفی قرار دارند. البته برای مشاهده همه طرح‌های موجود در هر دسته‌بندی، گزینه See All مقابل هریک از دسته‌بندی‌ها قرار داده شده است.

Designs

این بخش از اپلیکیشن مربوط به طرح‌های شما است؛ بنابراین همه طرح‌های آماده‌ای که شخصی‌سازی یا از صفر تا صد آن را خودتان طراحی کرده‌اید، در این قسمت قرار می‌گیرند. با مراجعه به این بخش می‌توانید طرح‎های خود را ویرایش یا ذخیره کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Team

در این قسمت می‌توانید به همراه دوستان خود تیم تشکیل داده و طرح‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید تا هریک از شما بتواند از طرح‌های دیگران استفاده کند. همچنین در این بخش امکان دعوت دوستان خود به برنامه فراهم شده است.

جمع‌بندی و سخن پایانی

با توجه به اینکه طراحی یک علم بوده و ابزار مخصوص خود را دارد، بی‌شک یک اپلیکیشن موبایل نمی‌تواند طراحی کامل و بی‌نقصی را برای شما انجام دهد؛ باوجوداین بی‌شک وجود اپلیکیشنی مانند Canva کنار سایر برنامه‌های گوشی هوشمند برای کاربرانی که پست‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، بسیار کارآمد خواهد بود.

https://mag.charkhoneh.com/5731
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *