بهترین کتابخوان‌های سال 2019

مجله چارخونه » فناوری » بهترین کتابخوان‌های سال 2019
بهترین کتابخوان‌های سال 2019
فهرست محتوا

در این مطلب از مجله چارخونه، می‌خواهیم بهترین کتابخوان‌های بازار را به شما معرفی کنیم. مطالعه کردن کتاب با تبلت و گوشی تلفن همراه کار دشواری است. امروزه کتابخوان‌ها بهترین گزینه برای مطالعهٔ کتاب‌های الکترونیکی هستند، آن‌ها صفحه‌ای مخصوص مطالعه دارند، ازنظر شارژ و باتری نیز، کتابخوان‌ها می‌توانند تا چند هفته دوام بیاورند و لازم نیست مانند گوشی یا تبلت آن‌ها را هر شب به شارژر متصل کنید.

از طرفی، مطالعه با کتابخوان‌ها در بعضی موارد حتی بهتر از مطالعهٔ کتاب‌های کاغذی است. کتابخوان‌ها می توانند تعداد زیادی کتاب را در حافظه داخلی خود جا بدهند و حمل نقل آن‌ها برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند. از طرفی در طولانی‌مدت کتابخوان‌ها خیلی ارزان‌تر از کتاب‌های کاغذی درمی‌آیند.  در این فهرست نام‌های بزرگی مانند Amazon، Kobo و Barnes & Noble را مشاهده خواهید کرد.

 

Amazon Kindle e-reader

این دستگاه ارزان‌ترین و پایه‌ای‌ترین محصول آمازون است. آخرین نسخهٔ Kindle در ماه مارس گذشته معرفی شد و نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر شاهد پیشرفت‌های بزرگی بود.

این کتابخان صفحه‌نمایشی 6 اینچی (با تراکم پیکسلی 167 و چهار چراغ ال‌ای‌دی) دارد و همچنین قابلیت اتصالات بلوتوث نیز به آن اضافه شده است. یعنی با استفاده از هدفون می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوشی بدهید (البته اگر در سرویس Amazon Audible ثبت‌نام کرده باشید). عمر باتری این دستگاه بی‌نظیر است. Kindle e-reader با یک شارژ کامل، دست‌کم می‌تواند تا سه هفته روشن باشد (البته بستگی دارد در چه سطح نوری و چه مقدار از دستگاه خود استفاده می‌کنید). توانایی اتصال به اینترنت و حافظه داخلی 4 گیگابایتی از قابلیت‌های دیگر این کتابخوان هستند. Kindle e-reader از بیشتر فرمت‌های کتاب الکترونیکی ازجمله ePub، PDF و MOBI پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین نسخهٔ Kindle e-reader 90 دلار است. در نسخهٔ 90 دلاری این کتابخوان هنگامی‌که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید، تبلیغ «پیشنهادهای ویژه» آمازون نمایش داده می‌شود. برای حذف این تبلیغات باید 20 دلار جداگانه هزینه کنید.

 

Amazon Kindle Oasis e-reader

اگر e-reader آمازون راضی‌تان نمی‌کند و به دنبال یک کتابخوان درجه‌یک می‌گردید، Oasis برای شما طراحی‌شده است. این کتابخان ویژه دارای صفحه‌نمایشی 7 اینچی (با تراکم پیکسلی 300} است که در اطراف آن 12 آل ای دی روشنایی قرارگرفته که به‌صورت خودکار نور خود را با محیط تنظیم می‌کنند. Oasis همچنین دارای گواهی IPX8 است، یعنی در مقابل آب و گرد غبار مقاومت می‌کند.

مانند بقیه کتابخوان‌های آمازون باتری این کتابخوان نیز عمر بالایی دارد. Oasis در دو نسخهٔ 8 یا 32 گیگابایتی و دو حالت شبکهٔ WiFi یا WiFi+ cellular عرضه می‌شود. Oasis نسبت به کتابخوان‌های دیگر بازار محصول ارزانی نیست. ارزان‌ترین نسخهٔ این کتابخان را می‌توانید به قیمت 250 دلار خریداری کنید و بهترین و کامل‌ترین نسخهٔ آن به قیمت 350 دلار فروخته می‌شود.

 

Amazong Kindle Paperwhite

ازنظر قابلیت این کتابخوان درواقع چیزی بین e-reader استاندارد و Oasis است. Paperwhite تمام قابلیت‌های کتابخوان استاندارد آمازون را دارد و همچنین قابلیت‌های مهم نسخهٔ Oasis را هم با قیمت کمتری عرضه می‌کند. صفحه‌نمایش این کتابخوان 6 اینچی (با تراکم پیکسلی 300) و به همراه پنج ال‌ای‌دی نور است. Paperwhite در دو نسخهٔ 8 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین این کتابخوان دارای گواهی IPX8 است یعنی می‌تواند تا عمق دو متری برای 60 دقیقه در آب مقاومت کند.

صفحه‌نمایش Paperwhite برخلاف نسخه‌های دیگر کتابخوان‌های آمازون، دارای گوشه‌های گرد است و باتری آن نیز می‌تواند تا شش هفته شارژ خود را نگه دارد. در این نسخه از کیندل نیز بلوتوث تعبیه شده است و می-تواند به سرویس Audible آمازون متصل شود. همچنین هنگامی‌که شبکه WiFi در دسترس نبود با استفاده از شبکه اینترنت مجانی نسخهٔ Cellular این کتابخوان نیز می‌توانید از خدمات آمازون استفاده کنید. همهٔ خصوصیات ذکرشده Kindle Paperwhite را به یکی از بهترین کتابخوان‌های بازار بدل کرده است. قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ این کتابخوان 130 دلار است و گران‌ترین نسخه‌اش به قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد.

 

Kobo Clara HD e-reader

Clara HD e-reader محصول شرکت Kobo، کتابخوانی با صفحه‌نمایش 6 اینچی با تکنولوژی جوهر الکترونیک و تراکم پیکسلی 300 است که به گفتهٔ شرکت سازنده‌اش می‌تواند تا 6000 کتاب الکترونیکی را در حافظهٔ 8 گیگابایتی خود جا بدهد. باتری این کتابخوان نیز مانند بیشتر محصولات فهرست ما می‌تواند تا هفته‌ها شارژ خود نگه دارد.

صفحه‌نمایش این کتابخوان قابلیت ویژه‌ای دارد که به آن Comfort Light Pri می‌گویند، با استفاده از این تکنولوژی نور صفحه می‌تواند به‌صورت خودکار با نور محیط تنظیم‌شده تا از خستگی چشم کاربر بکاهد. این دستگاه به کاربران اجازهٔ شخصی‌سازی‌های زیادی می‌دهد. 11 فونت مختلف و 40 سبک فونتی برای این کتابخوان تعریف‌شده است. همچنین این کتابخوان در کنار قابلیت اتصال به اینترنت از 14 فرمت مختلف کتاب الکترونیکی ازجمله ePub، MOBI و PDF پشتیبانی می‌کند. Clara HD را می‌توانید به قیمت 130 دلار خریداری کنید.

 

Kobo Aura H20 Edition 2

Aura H20 یکی دیگر از محصولات شرکت Kobo است که در بسیاری از جنبه‌ها به Clara HD شباهت دارد. حافظه داخلی این دستگاه 8 گیگابایتی است و قابلیت Light Pro نیز در اینجا تکرار شده است. از طرفی Aura H20 دارای صفحه‌نمایشی 6.8 اینچی (با تراکم پیکسلی 265) و پروانه IPX8 است. از نظر ظاهری این کتابخوان طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد. اگر به دنبال صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر می‌گردید Aura H20 برای شما گزینهٔ خوبی است. این کتابخوان را می-توانید به قیمت 180 دلار خریداری کنید.

 

Nook GlowLight 3 e-reader

Nook GlowLight 3 که توسط کمپانی Barnes & Noble تولیدشده، دارای صفحه‌نمایشی 6 اینچی (با تراکم پیکسلی 300) است. مانند Oasis در اطراف بدنهٔ این کتابخوان دو دکمه فیزیکی برای ورق زدن کتاب‌ها تعبیه شده است.

بنا به گفتهٔ Barnes & Noble، باتری این کتابخوان می‌تواند تا 50 روز شارژ نگه دارد، اما مشخصاً این مسئله رابطه مستقیمی با میزان استفاده کاربر دارد. Nook GlowLight 3 دارای حافظه داخلی 8 گیگابایتی است. از ویژگی‌های این کتابخوان می‌توان به حالت تاریکی (Dark Mode) اشاره کرد که با استفاده از این قابلیت می‌توانید نور صفحه‌نمایش را گرم‌تر کنید تا شب‌ها هنگام مطالعه به چشم‌های شما آسیبی نرسد. این کتابخوان از بیشتر فرمت‌های رایج کتاب الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه GlowLight 3 تنها در یک رنگ عرضه‌شده است و به قیمت 120 دلار فروخته می‌شود.

جدا از دستگاه‌های کتابخوان شما با همین گوشی هوشمندی که در اختیار دارید می‌توانید به دریایی از کتاب‌های اکترونیکی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید با دانلود و نصب برنامه چارخونه و مراجعه به بخش کتابخانه به هزاران عنوان کتاب برای خرید و مطالعه روی گوشی خود دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به بخش کتابخانه چارخونه اینجا کلیک کنید

https://mag.charkhoneh.com/5998
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *