برنامه و بازی پرطرفدارترین محتوا در چارخونه هستند

مجله چارخونه » خبر » خبرهای چارخونه » برنامه و بازی پرطرفدارترین محتوا در چارخونه هستند
برنامه و بازی پرطرفدارترین محتوا در چارخونه هستند
چارخونه
فهرست محتوا

بازار جامع محتوای چارخونه با ارائه محتوا در هفت شاخه مختلف به عنوان متنوع‌ترین بازار محتوایی در کشور شناخته می‌شود. در چارخونه بیش از ۱۵۸ هزار عنوان محتوا در بخش های بازی، برنامه، موسیقی و پادکست، فیلم، ویدیو، کتاب و نشریه به کاربران ارائه می‌شود. در این میان محتواهای ارایه شده در بخش برنامه‌ها و بازی‌ها به عنوان پرطرفدارترین محتوا شناخته می‌شود.

 

بانکی جامع از برنامه‌

برنامه‌های موبایل داخلی و خارجی متعددی در چارخونه حضور دارد. عرضه بیش از ۸۶ هزار عنوان برنامه باعث شده تا این بخش عنوان پرمحتواترین بخش چارخونه را به خود اختصاص دهد. بعد از برنامه، بخش آوا و نوا که شامل موسیقی و پادکست است با ۴۹ هزار عنوان بیشترین محتوا را به خود اختصاص داده است. اما این میزان فایل صوتی هم باعث نشده که میزان محبوبیت برنامه‌ها کم شود و این بخش ۸۵ درصد از درآمدزایی این بازار محتوا را به خود اختصاص داده است. برنامه‌ها در چارخونه به ۲۵ دسته مختلف تقسیم شده‌اند.

 

پرطرفدارترین بازی‌ها‌

بازی‌ها هم یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این بازار جامع حتوای دیجیتال هستند. تاکنون بیش از ۴۵ هزار عنوان بازی در ۱۵ دسته برای بیش از ۴ میلیون کاربر چارخونه با همکاری توسعه‌دهندگان و ناشران عرضه شده است. این بخش که نزدیک به ۲۵ درصد از محتواهای موجود در چارخونه را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۱۴ درصد از میزان فروش این بازار جامعه محتوایی را به خود اختصاص داده است.

 

مدل‌های خرید محتوا

محتوا در بخش‌های برنامه و بازی چارخونه در قالب چهار مدل درآمدزایی ارائه شده است که در ادامه آن ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ارائه رایگان: برنامه‌ها و بازی‌های رایگان همانند دیگر بازارهای محتوا در چارخونه هم ارائه می‌شوند.

پرداخت آنی: برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها با فروش در لحظه و آنی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نوع پرداخت با استفاده از دو بستر پرداخت آنلاین بانکی و پرداخت اپراتوری (با همکاری ایرانسل) انجام می‌شود.

پرداخت درون برنامه‌ای: بازی‌ها و برنامه‌هایی هستند که برای فروش سکه درون بازی یا باز شدن قفل بخش‌هایی از برنامه، از روش پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. این روش پرداخت هم از هر دو بستر بانکی و اپراتوری استفاده می‌کند.

پرداخت اشتراکی: امروزه در دنیا لازم نیست هزینه استفاده از برنامه، بازی یا هر نوع محتوای دیگر را یکجا پرداخت کرد و می‌توان با پرداخت دوره‌ای(روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره) مشترک محتوا شد. چارخونه نیز با استفاده از بستر اپراتوری پرداخت اشتراکی را در ایران راه‌اندازی کرده‌است. این روش پرداخت توسط غول‌های فناوری چون نت‌فیلیکس، یوتیوب، اسپاتیفای، مایکروسافت و اپل اجرایی شده و مخاطبان زیادی در دنیا دارد.

 

نقد و بررسی محتوا در چارخونه

کاربران چارخونه پیش از دانلود برنامه یا بازی مورد نظر خود می‌توانند نقد و بررسی دیگر کاربران را مطالعه کرده و سپس اقدام به دریافت آن کنند. هر کاربری می‌تواند برای محتوای مورد نظر خود نقد و بررسی نوشته و آن را در اختیار دیگر کاربران بگذارد.

 

https://mag.charkhoneh.com/6254
4.2/5 - (4 امتیاز)

14 پاسخ

    1. از همراهی و رضایت شما بسیار خرسندیم.
      تنها هدف ما جلب رضایت کاربران عزیز است و در این راه تمام تلاشمان را می کنیم و خوشحال می شویم که همواره با پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید.

    1. زمان فعالسازی مجدد چالش ها از طریق داخل اپ چارخونه و شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *