کسانی که آرزو دارند من بمیرم | معرفی آخرین فیلم آنجلینا جولی

مجله چارخونه » فیلم و سریال » کسانی که آرزو دارند من بمیرم | معرفی آخرین فیلم آنجلینا جولی
کسانی که آرزو دارند من بمیرم | معرفی آخرین فیلم آنجلینا جولی
فهرست محتوا

مدتهاست دوره و زمانه‌ی فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز سنتی به پیان رسیده یا کمتر از آنچه تصور می‌کنید شده است. با گسترش هرچه بیشتر صنعت سینما و کامپیوتری شدن فیلم‌ها پیش‌بینی این موضوع کار چندان سختی هم نبوده است. با این وجود هنوز هم فیلمبازان و عاشقان سینما از فیلم‌های اکشن و هیجانی سنتی و با محوریت کارکتر اصلی استقبال می‌کنند. این موضوع کارگردانان را به ساخت فیلم‌های این چنینی تشویق می‌کند. امروز ما نیز تصمیم گرفتیم تازه‌ترین فیلم در این ژانر، “کسانی که آرزو دارند من بمیرم” را با بازی آنجلینا جولی در مجله چارخونه معرفی کنیم.

 

کسانی که آرزو دارند من بمیرم

 

تیم تولید فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

 

از نقاط قوت فیلم می‌توان به ترکیب‌بندی بازیگران و عوامل این فیلم جنایی – هیجان‌انگیز اشاره کرد. در راس کار تیلور شریدن به عنوان کارگردان ایستاده است. شریدن پیش از این فیلم موفق Wind River را کارگردانی کرده و عضو تیم نویسندگان فیلم Sicario بود. چارلز لِویت نیز به عنوان یکی از فیلمنامه نویسان کسانی که آرزو دارند من بمیرم کارهای موفقی نظیر The Express و K-pax را در کارنامه دارد.

تیم بازیگران فیلم درخشش خاصی به چهره‌ی کار بخشیده‌اند. چراکه اکثر مهره‌های استفاده شده چهره بوده و محبوب دل مخاطبان هستند. ستاره‌ی فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم کسی نیست جز آنجلینا جولی. بازیگری که تا پیش از این بارها خود را در نقش‌های اکشن و هیجانی ثابت کرده است. شخصیت‌های منفی فیلم را آیدان گیلن و نیکولاس هالت بازی می‌کنند. بازیگرانی که هر یک در این سالها به خوبی درخشیده‌اند. و در آخر جان برنتال بازیگر سریال پانیشر که باوجود نقش نه چندان زیاد خود بازهم جذابیت خاص خود را دارد.

 

کارگدان فیلم

 

خلاصه فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

 

اگر بخواهیم صادقانه درباره‌ی فیلم حرف بزنیم، با قصه‌ای جذاب ولی فیلمنامه‌ای به شدت نامنظم و از هم گسیخته روبه‌رو هستیم. بخشی که حتی لیست ستارگان فیلم نتوانستند نواقص آن را بپوشانند. با این حال قصه‌ی فیلم که برگرفته از کتابی با همین نام به نویسندگی کایکل کوریتا است، روی کاغذ حال و هوای جالبی دارد. حال و هوایی که در طول فیلم کارگردان بارها سعی کرده آن را به تماشاچی انتقال دهد. برای اینکار سعی کرده از قاب بندی‌های متفاوت، بازیگران کار درست و پرداختی نه چندان مناسب استفاده کند.

قصه‌ی فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم از جایی آغاز می‌شود که دو فرد به ظاهر شرور با بازی نیکولاس هولت و آیدان گیلن (برادران نقش منفی) به دنبال پسر بچه‌ای نوجوان هستند. به موازات آنجلینا جولی را داریم که رهبر آتشنشانان جنگل است. درست مانند اکشن‌های سنتی شاهد جنگ‌های درونی و ذهنی هانا با بازی جولی با خاطرات گذشته‌اش هستیم. این فیلم 100 دقیقه‌ای قرار است فرار نوجوان و پناه بردن به سمت هانا را نشان دهد و جذابیت فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم به تعقیب و گریز‌های آن وابسته است.

 

آنجلینا جولی و کارگردان

 

مزایا و معایب فیلم

 

قاعدتا هیچ فیلمی بدون اشکال نبوده و فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم نیز از این قاعده مستثنی نیست. و مسلما مانند هر فیلم دیگری نقاط ضعف و قوتی دارد که سبب تمایز اثر نسبت به دیگر فیلم‌های سینمایی می‌شود. اگر زیاده‌گویی را کنار بگذاریم باید بگوییم هیچ یک از کارکتر‌های قصه به درستی شخصیت‌پردازی نشده و هیچگونه عمقی در آنها احساس نمی‌شود. بخش زیادی از این ایراد نیز مربوط به فیلمنامه بوده و بخش بعدی را شاید بتوان پای تدوین بی‌سلیقه‌ی فیلم گذاشت. از نکات مثبت نیز می‌توان به قاب‌های زیبا، بازی خوب بازیگران و حس آدرنالین فیلم اشاره کرد.

 

در آخر …

 

فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم می‌تواند یک انتخاب خوب و هیجان‌انگیز برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی باشد. چراکه می‌تواند در عین حال حس هیجان و اکشن و تاحدودی همدردی را به شما القا کند. شاید اگر وقت بیشتری برای ساخت آن گذاشته می‌شد می‌توانست به یکی از آثار نامدار و موفق 2021 تبدیل شود.

 

تماشای فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

 

https://mag.charkhoneh.com/10955
امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *