انیمیشن قرمز شدن 2022 – نمایشی از جنس بلوغ

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » انیمیشن قرمز شدن 2022 – نمایشی از جنس بلوغ
انیمیشن قرمز شدن 2022 – نمایشی از جنس بلوغ
انیمیشن قرمز شدن
فهرست محتوا

انیمیشن جذاب “قرمز شدن” شاید یکی از مهمترین مسائل یک نوجوان دختر که با آن روبرو می‌شود را به شکل عجیبی به تصویر کشیده باشد. این انیمیشن داستان دختری به نام می را روایت میکند که 13 ساله است و با روشی عجیبی به بلوغ می‌رسد.

این انیمیشن کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است.

قرمز شدن؛ اولین فیلم بلند دامی شی به عنوان کارگردان است که توسط این زن دورگه چینی کانادایی ساخته شده است. دامی شی در آثار دیگر پیکسار مانند شگفت‌انگیزان ۲، داستان اسباب‌بازی ۴ و درون و بیرون نیز همکاری داشته است.

این انیمیشن به دلایل متعددی مانند شخصیت‌ها، روایت و مضامینش، اثری مهم است. مخاطبان در صحنه‌های آغازین، نه تنها با دنیای کودکی می آشنا می‌شوند، بلکه با گذشته خود شی نیز ارتباط برقرار می‌کنند.

این اولین انیمیشن پیکسار است که توسط یک زن کارگردانی شده است و دومین فیلمی است که پس از Up (2009) یک شخصیت اصلی آسیایی را روایت میکند.

این انیمیشن پربازدید و زیبا در  ۱۱ مارس، در دیزنی‌پلاس منتشر و مدت زمان آن ۱۰۰ دقیقه است و از جمله صداپیشگان آن می‌توان به رزالی چیانگ، ساندرا اوه و ادی چندلر اشاره کرد.

داستان انیمیشن قرمز شدن

کودکانی که در نوعی از شرایط خانوادگی سخت‌گیرانه بزرگ می‌شوند، بارها با عدم بروز احساسات واقعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به نوعی شاید این احساسات را پنهان کنند زیرا شرم بازگو کردن این مسائل برای آنها بسیار عذاب آور است.

انیمیشن قرمز شدن هم موضوعات مرتبط با کودکانی را بازگو میکند که به سنین بلوغ نزدیک می‌شوند و نوسانات روحی و جسمی زیادی را تجربه می‌کنند اما والدین آنها به دلیل پیروی از سنت‌های قدیمی و منسوخ شاید درک خوبی از احساسات آنها نداشته باشند.

داستان انیمیشن قرمز شدن در مورد دختری دورگه چینی کانادایی است که در سال 2002 در تورنتو زندگی می‌کند و به خاطر یک نفرین خانوادگی، ناگهان می‌فهمد که بروز هرگونه احساسات شدید می‌تواند او را تبدیل به یک پاندا قرمز بزرگ کند.

می به مراقبت از معبد خانواده که به جدشان، سان یی اختصاص داده شده است کمک می‌کند و تلاش می‌کند تا مادر سختگیر و بیش از حد محافظ‌کار خود را به هر شکلی راضی نگه دارد.

در انیمیشن قرمز شدن به مهمترین مساله بلوغ یک دختر اشاره شده که ممکن است در ملیت‌ها و قومیت‌های گوناگون رفتار متفاوتی با این پدیده که کاملا طبیعی است داشته باشند.

در انیمیشن قرمز شدن مینگ مادر می، علاقه‌مندی دخترش به کارمند فروشگاه را متوجه می‌شود و به طور ناخواسته، می را در جمع مورد تحقیر قرار میدهد. این اتفاق باعث می‌شود می یک کابوس واضح با پانداهای قرمز ببیند.

صبح روز بعد می از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند که به یک پاندا بزرگ قرمز تبدیل شده است. پس از پنهان شدن از پدر و مادرش می متوجه می‌شود که او فقط زمانی متحول می‌شود که در اوج احساسات است.

ارائه راهکار برای والدین در انیمیشن قرمز شدن

داستان این انیمیشن به شدت متاثر از فرهنگ اوایل دهه اول قرن جدید است. از آن‌جایی که این فیلم به نوعی دیدگاه شخصی شی درباره روابط مادر و دختری و دوران بلوغ است، کلیت داستان از ریشه‌ها و تجربیات او در این دوره زمانی خاص ریشه می‌گیرد.

مهمترین نکته درباره‌ی داستان‌ این انیمیشن را می‌توان عدم تلاش کورکورانه برای ارائه‌ی راه‌حل دانست. گاهی یک تصویرسازی ساده با تمرکز روی ابعاد شخصی زندگی یک نفر می‌تواند به بهترین شکل ممکن، میلیون‌ها نفر را به سمت‌وسوی تفکر درست راجع به نبردهای درونی و بیرونی سخت خود ببرد.

کارگردان این انیمیشن مانند انیمیشن «بائو» از فرهنگ و تجربیات شخصی خود کمک می‌گیرد. او در قالب این اثر، واقعیتی کاملا قابل درک را ایجاد می‌کند که به طرزی خنده‌دار، اغراق‌آمیز و در عین حال معتبر است.

انیمیشن قرمز شدن در پایان‌بندی مناسب خود به خوبی برخورد دو انسان متفاوت و گره‌خورده به یکدیگر را به تصویر می‌کشد که ممکن است نظرشان راجع به موضوع یکسان شدیدا متفاوت با هم باشد. این داستان نشان می‌دهد استودیو Pixar شرکت دیزنی تیمی است که به جزییات و واکنش های رفتاری انسانها اهمیت زیادی میدهد.

پایان بندی

این انیمیشن جذاب از 21 مارس 2022، Turning Red 8.4 میلیون دلار در خارج از ایالات متحده و کانادا فروش داشته است و در آخر هفته افتتاحیه 3.8 میلیون دلار از 12 بازار بین‌المللی به دست آورد، با افتتاحیه‌های رتبه دوم در عربستان سعودی (920000 دلار)، لهستان (430000 دلار) و امارات متحده عربی (420000 دلار). در آخر هفته دوم خود 2.8 میلیون دلار به دست آورد.

https://mag.charkhoneh.com/12222
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *