نقد و بررسی سریال شوالیه ماه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » نقد و بررسی سریال شوالیه ماه
نقد و بررسی سریال شوالیه ماه
سریال مون نایت
فهرست محتوا

نقد و بررسی سریال شوالیه ماه – یکی از تلاش‌های مارول از ابتدا تاکنون در اثرهای مختلفش، به رخ کشیدن شخصیت‌های ابرقهرمانی‌اش در داستان‌های خاص و متفاوت است. شخصیت پردازی های عمیق مارول همیشه مخاطبان را به سمت تولیدات رسانه‌ای خود جذب می‌کند.

اولین فیلمی که دید ما را نسبت به فیلم‌های ابرقهرمانی تغییر داد Avengers بود. مارول در حال حاضر به تولید سریال های ابرقهرمانی دست زده و قدرت خود در خلق داستان های این چنین را محک میزند.

سریال Moon Knight جدیدترین ساخته‌ فیلم های ابرقهرمانی جدید شبکه‌ی دیزنی پلاس است و بیشتر شبیه به فیلم های ابرقهرمانی کلاسیک مارول به نظر می رسد. مارول با ساخت این سریال قصد بازشناساندن مون نایت و تبدیل کردن او به شخصیتی مهم در جهان سینمایی ابرقهرمانی را دارد.

هرچند این سریال در ژانر ابرقهرمانی قرار دارد اما شبیه حمله‌ای به سوی جهانی پر از شخصیت‌‌های عمیق با بازی‌های فوق‌العاده و کارگردانی هوشمندانه است. نویسنده‌ی شخصیت مون نایت، داگ مونش و طراح آن دان پرلین بوده و سریال آن به تهیه‌کنندگی جرمی اسلیتر ساخته شده است.

داستان سریال شوالیه ماه

سریال شوالیه ماه یا مون نایت داستان مردی به نام استیون گرانت با بازی اسکار ایزاک، فروشنده‌ی میان‌سال مغازه‌ی کادوفروشی کوچکی در نزدیکی موزه‌ای در لندن را روایت می‌کند که دارای مشکلات روانی مروموزی است. استیون هرچقدر سعی میکند خود را سرگرم کار کند تا این مشکلات به سراغ او نیایند، اما چیزی مانع یک نیروی مرموز نمی‌شود.

در قسمت اول همه چیز سراسیمه شروع می‌شود شاید مخاطب متوجه تغییر شخصیت استیون نشود و از قسمت دوم به بعد کمی از شتاب  خود کم می‌کند و داستان سر و شکل واقعی خود را نشان میدهد.

تا این زمان که قسمت از این سریال جذاب به نمایش درآمده، بارزترین نقطه قوت آن، بازی استثنائی و تحسین‌برانگیز اسکار آیزاک است. آیزاک که در لیست بازیگری‌هایش می‌توان فیلم و سریال‌های ریز و درشت دیگری را یافت، در سریال مون نایت نقش بسیار تاثیرگذاری داشته است.

او به عنوان شخصیت اصلی داستان در این سریال, تنها یک شخصیت نداشته و با مجموعه‌‌ای از شخصیت‌ها ما را شگفت زده می‌کند. آیزاک از میمیک صورت گرفته تا نوع ادای دیالوگ‌ها و همچنین رفتارش با سایر بازیگرها توانسته از تمامی مولفه‌های بازیگری، به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کند. با این‌که تغییر شخصیت‌های مون نایت جلوی دوربین زیاد تغییر نمی‌کند، اما در همین حد و اندازه باید گفت که اسکار آیزاک در این راه بسیار موفق بوده است.

ظهور شوالیه ماه در زمان های بحرانی اهمیت بسیار بالایی دارد و اولین رویارویی استیون و مارک اسپکور را رقم می‌زند. مارک از درون آینه با استیون صحبت کرده و به او می‌گوید تا بگذارد کنترل بدن را به دست گرفته و جان هر دوی آن‌ها را نجات دهد. در ادامه مارک اسپکتور وارد بدن استیون شده و لباس نمادین و زیبای شوالیه ماه بر تن او ظاهر می‌شود.

 

دانلود سریال شوالیه ماه

 

نقدهای سریال شوالیه ماه یا مون لایت

از نظر منتقدان تا به اینجای سریال، مون نایت علاوه بر جذابیت ایرادات ریز و درشتی هم دارد. ایراد قسمت اول سریال در شروع قصه نمی‌تواند به درستی بیننده را آماده کند. بیننده از وجود کاراکترهایی مانند خانشو و خدایان باستانی در سریال باخبر نبوده و از مکانیسم رفتار و فعالیت‌های این دسته از موجودات کمیک مارول اطلاعی ندارد. یکباره استیون گرانت با بیماری خاص و مرموز روحی معرفی میشود که خود را شب ها به تخت می‌بندد.

اولین گفتگوی کامل مارک و استیون نیز در قسمت دوم رخ می‌دهد و شاهد بحث و جدل مارک و استیون هستیم. استیون قصد دارد تا زندگی عادی خودش را داشته باشد اما مارک وظیفه دارد تا به عنوان آواتار خانشو، به او خدمت کند.

حضور لیلا هم به عنوان همسر مارک به یکباره اتفاق می‌افتد. لیلا نسخه‌‌ جایگزین مارلین، همسر مارک اسپکتور در دنیای سینمایی مارول است. در ابتدا لیلا از وجود اختلال دو شخصیتی مارک باخبر نیست و نمی‌داند که در حال حاضر استیون جای مارک را گرفته است.

یکی از نقدهای صورت گرفته این سریال هم به قسمت اول و به یکباره اتفاق افتادن است. البته همانطور که اشاره شد از قسمت دوم به بعد کم کم پازل داستان کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و نقش کاراکترها مشخص می‌شود.

سخن پایانی

اگر به سریال های مارول علاقه دارید، شوالیه ماه می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. این سریال جذاب قرار است فقط در 6 قسمت تولید و نمایش داده شود و جزو سریال های کوتاه مارول محسوب می‌شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *