متاورس چیست؟ | روش درآمدزایی از متاورس Metaverse | چارخونه

مجله چارخونه » فناوری » متاورس چیست؟ | روش درآمدزایی از متاورس Metaverse | چارخونه
متاورس چیست؟ | روش درآمدزایی از متاورس Metaverse | چارخونه
متاورس چیست؟ | روش درآمدزایی از متاورس Metaverse | چارخونه
فهرست محتوا

متاورس از جدیدترین مفاهیمی است در چند وقت اخیر به شدت در فضای مجازی ترند شده؛ اما آیا از مزایا یا معایب پنهان Metaverse خبر دارید؟ شاید اگر کسی به شما بگویید که تکنولوژی متاورس می‌تواند از انفجار یک بمب اتم مخرب‌تر باشد به او بخندید. اما من می‌گوییم که حتی این فناوری ممکن است خیلی خطرناک از این حرف‌ها باشد. پس بهتر است کمی زمان خود را بگذارید تا با هم سری به این جهان مجازی بزنیم.

ساده ترین مفهوم متاورس Metaverse؛ ورود به دنیای روشن یا تاریک؟

اولین چیزی که از متاورس باید بدانید مفهوم آن است. معنی لغوی Metaverse یعنی فرا تر از جهان. این نام بسیار هوشمندانه انتخاب شده و تعاریف اصلی این تکنولوژی آمده که قرار است کاری کند تا مردم بتوانند از طریق اینترنت به صورت سه بعدی باهم ارتباط داشته باشند. حال کمی بیشتر به این مفهوم دقت کنید؛ آیا متاورس قصد کمک به مردم را دارد یا زمانی که همه‌ی به آن آلوده شدند، مانند یک برده از مردم استفاده شود.

 

چرا متاورس در این سال‌ها محبوب شد؟

نمایی از عینک های واقعیت مجازی

خلق رویایی این که بتوانید با کمترین هزینه به تمام جهان سفر کنید، بسیار شیرین است. این دقیقا همان هدف اصلی خواهد بود که متاورس Metaverse قول رسیدن به آن را دارد. در سال 2019 که جهان با پاندمی کرونا روبه‌رو شد، زمان عطف این تکنولوژی فرا رسید. مردم به دلیل شیوع کوید 19 نمی‌توانستند از خانه‌هایشان بیرون بیایند و همه به حالت قرنطینه بودند. در این زمان بود بمب ساعتی که از سال‌ها قبل فعال شده بود منفجر شد و شما نام این فناوری را بیش از حد شنیدید.

 

متاورس Metaverse و خالقی رویا پرداز؛ نقطه شروع یک ایده

از مفهوم متاورس Metaverse برای اولین بار در رمانی به نام سقوط برف نوشته نیل استفنسون استفاده شد. او در این رمان اشاره مستقیم به دنیای کرده که هر انسان درونش یک آواتار مجازی دارد. اینجا به طور رسمی نخستین جایی بود که از این دنیا صحبت شد. بعد از گذشت چند سال وقتش بود که بر روی این تئوری یک آزمون و خطایی انجام شود و چه جایی بهتر از بازی‌های کامپیوتری! کمی فلش بک به گذشته بزنید در سال 2017 بازی fornite با المان‌های سبک شوتر به عرضه جهانی رسید. بعد از گذشت چند وقت از زمان ورود این بازی به بازار جهانی و استقبال فراوان به یکبار رویکرد این بازی تغییر کرد. اولین اتفاق مهم در بازی فورتنات، قدرت ساخت زمین بازی یا مپ بود. شما می‌توانستید طی پروسه خاصی یک زمین بازی یا جزیره طراحی کنید و برای فروش ارائه دهید.

 

زاکبرگ به قصد نابودی جهان همراه با بمبی قوی‌تر از اتم

نماد شرکت فیسبوک که به اسم متا تغییر کرد

تا به حال به این دقت کرده‌اید که به چه دلیلی به طور نامحسوسی وقتی نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام و واتس آپ را باز می‌کنیم نام شرکت Meta با آرم بی نهایت نمایان می‌شود؟ مارک زاکبرگ صاحب شرکت facebook چندی پیش نام شرکتش را Meta تغییر داد. به گفته‌ی خیلی از محققان و نام‌داران این عرصه زاکبرگ قصد دارد تا با سرمایه و اعتباری که دارد خود را به عنوان پرچمدار این جهان در چند سال آینده معرفی کند. البته که او همین الان هم توانسته این کار را تاحدود زیادی انجام دهد.

 

مزایای متاورس Metaverse چیست؟

هر تکنولوژی دارای مزایا و معایب خودش است. از مزایا های متاورس می‌توان به ایجاد سرگرمی های فراوان اشاره کرد، متاورس می‌تواند افراد زیادی را به صورت مجازی، دور هم جمع کند.همچنین این فناوری میتواند همه چیز را لذت بخش و جالب تر کند. مثلا شما دوست دارید اهرام مصر را ببینید، می‌توانید یک دکمه را بزنید، به مصر بروید، از اهرام با تمام شرایطش دیدن کنید، بدون اینکه ذره ای خسته شوید و پولی خرج کنید. یک توسعه دهنده، میتواند بازی های کاملا فراگیر، نمایشگاه هایی از هنر مجازی و چیز های بی شمار دیگر را ایجاد و منتشر کند، همچنین متاورس از فرصت های شغلی زیاد و جالبی برخوردار خواهد بود.

 

چگونه وارد متاورس شویم؛ مثل آبخوردن اما صبر کنید

شما برای وارد شدن متاورس Metaverse با یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید. شرکت‌های بزرگ و کوچکی این پلتفرم‌ها را ارائه می‌دهند. از محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها می‌توان به سندباکس اشاره کرد. شما می‌توانید به راحتی وارد سایت sandbox شوید و ثبت نام کنید. فقط توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام در سندباکس حتما باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. لازم به ذکر است ورود به این سایت و دنیای متاورس چندان کار سختی نبوده و به راحتی می‌توانید وارد شوید. اما آیا واقعا می‌توانید خود را در استفاده از دنیای جذاب متاورس کنترل کنید.

نماد پلتفرم سند باکس

روش درآمدزایی در متاورس Metaverse چیست؟

شما می‌توانید خیلی راحت و به چند روش بسیار ساده از متاورس کسب درآمد کنید.

  1. بازی کردن در دنیای متاورس
  2. خرید و فروش آنلاین آیتم
  3. شرکت در کمپین‌های پلتفرم‌ها
  4. خرید و فروش NFT
  5. باز کردن گالری هنری و فروش اجناس

 

 

خب ما سعی کردیم تا شما را کمی با مفهوم متاورس و روش‌های درآمدزایی در متاورس آشنا کنیم. قطعا این پایان کار ما با این دنیای مخوف نیست و در مقالات بعدی به طور گسترده درباره جزییات راه‌های درآمدزایی و NFT با شما سخن خواهیم گفت. همچنین می‌توانید برای با اخبار شدن از بروزترین اخبار تکنولوژی صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13349
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *