بهترین رمان های خارجی | 5 رمانی که باید گوش کنیم | چارخونه

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » بهترین رمان های خارجی | 5 رمانی که باید گوش کنیم | چارخونه
بهترین رمان های خارجی | 5 رمانی که باید گوش کنیم | چارخونه
رمان های خارجی
فهرست محتوا

همه‌ی ما به خواند کتاب و رمان علاقه داریم اما اکثرا در انتخاب آن‌ها شک داریم و می‌ترسیم رمانی را بخوانیم یا بخواهیم گوش کنیم که اصلا باب میل مان نباشد. از همین رو با ما همراه باشید تا بهترین رمان های خارجی را برای گوش دادن به شما معرفی کنیم. پیشنهاد ویژه چارخونه به شما شروع کردن این 5 رمان جذاب است.

آخرین روز یک محکوم؛ اولین رمان از بهترین ها

یکی از بهترین رمان های خارجی که با داستان جذابش هر کسی را جذب می‌کند کتاب آخرین روز یک محکوم است. این کتاب به قلم ویکتور هوگو معروف در آمده است. موضوع رمان در باب شناعت حکم اعدام یک محکوم خواهد بود. کتاب آخرین روز یک محکوم به علت موفقیتش در انعکاس دقیق حالات و روحیات محکومینِ به اعدام، یک شاهکار روان‌شناختی، و به سبب اعتراضِ اجتماعی رادیکالش، یک سند تاریخی – اجتماعی‌ست. درباره‌ی این اثر بسی بیش از این‌ها می‌توان گفت. اما چه بهتر که بی فوت وقت، خود شخصاً و مستقیماً با آن مواجه شوید.

 

رمان برادران سیسترز؛ از بهترین رمان های خارجی

کتاب صوتی برادران سیسترز

برادران سیسترز (The Sisters Brothers) رمانی به نوشته پاتریک دوویت نویسنده اهل کانادا است. او این کتاب را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد. این کتاب کمدی، در سال انتشارش، به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و نامزد جایزهٔ ادبی من بوکر ۲۰۱۱ شد و تقریباً در تمام فهرست‌های بهترین کتاب‌های همان سال نیز حضور داشت. پاتریک دوویت به گفته خودش هنگام نوشتن کتاب، تحت تأثیر مجموعه داستانی قدیمی، مربوط به قرن نوزدهم بوده‌است. کتابی که آن را به‌طور تصادفی در یک حراجی پیدا می‌کند. بعد از انتشار کتاب برادران سیسترز امتیاز ساخت فیلم از روی آن توسط کمپانی جان سی ریلی خریداری شد. فیلم سینمایی‌ای نیز به همین نام و به کارگردانی ژاک اودیار از این کتاب در سال ۲۰۱۸ ساخته شد. این رمان نیز یکی بهترین رمان های خارجی است.

 

رمان معنای زندگی ام؛ کتابی از جنس زندگی

معنای زندگی ام از محبوب ترین رمان های خارجی چند سال اخیر شناخته می‌شود. این کتاب حاوی متن پیاده شده گفت وگویی تصویری با گاری است که چند ماه پیش از درگذشت او انجام شده است. روایت کتاب به شکل تک گویی گاری تنظیم شده و می توان آن را به قول روژه گرونیه، واپسین فصل از زندگی نامه گاری دانست. کتاب به چهار بخش تقسیم شده است. گاری در هر بخش مقطعی از زندگی پرماجرایش را روایت می کند: دوران کودکی پررنج، جوانی و بلندپروازی هایش، حضور موثر در جنگ و همراهی با ژنرال دوگل، شهرت به دست آمده از نویسندگی، درگذشت مادرش که بیش از هر کسی دوستش داشت، کار سخنگویی فرانسه در سازمان ملل، فعالیت در هالیوود، ازدواج با جین سیبرگ (هنرپیشه فیلم از نفس افتاده) و…

 

رمان کورسرخی؛ روایت تکان دهنده از زبان یک جنگ زده

عکس رمان کورسرخی

رمان کورسرخی شامل 9 خط داستانی مجزا است که بین سال های 1365 تا 1395 اتفاق افتاده و به نوعی زندگی خود نویسنده را روایت می‌کند. داستان ها از کودکی تا بزرگسالی و زندگی کنونی “عالیه عطایی” را شامل می شوند. نویسنده بر خاطرات خود و نقد اجتماعی بر موضوعاتی نظیر هویت، جنگ، مهاجرت و مرزنشینی در کنار معنا و مفهوم وطن تمرکز دارد.یکی از جنبه های خوب نگارش نویسنده در “کورسرخی” این است که نویسنده از نشان دادن خود حقیقی اش هرگز نمی ترسد و در دام خودسانسوری نیز گرفتار نمی شود. در این اثر، کمتر نتیجه گیری داوری و اخلاقی وجود دارد. شاید دلیل اصلی آن این باشد که راوی هیچ ادعای سیاسی ندارد و به سادگی سعی می کند آنچه را که بعنوان یک فرد آسیب دیده از جنگ می داند در کنار “روایت‌هایی از جان ‌و جنگ” ارائه دهد.

 

داستان های شرلوک را گوش کنید؛ از بهترین رمان های خارجی

اگر اهل فیلم و سریال باشید حتما نام شرلوک هولمز برایتان آشنا خواهد بود. حالا این شما این سری رمان‌های شرلوک هولمز در وب سایت چارخونه. چند سری از رمان های شرلوک به صورت صوتی در آمده در چارخونه پلاس قرار داده شده است. این رمان‌ها بسیار هیجانی و جذاب هستند و به بهترین شکل ممکن می‌توانند شما را درگیر خودشان کنند.

 

در این مقاله به بررسی و معرفی 5 تا از بهترین رمان های خارجی پرداختیم. شما می‌توانید تمامی این کتاب ها را از وب سایت چارخونه دانلود کنید و یا به صورت آنلاین گوش کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت جدیدترین اخبار درباره فیلم، کتاب و اخبار تکنولوژی به تنها صفحه ما در اینستاگرام مراجعه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13511
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *