بهترین نرم افزارها برای استریم کردن | معرفی بیش از 5 نرم افزار | چارخونه

مجله چارخونه » بازی » بهترین نرم افزارها برای استریم کردن | معرفی بیش از 5 نرم افزار | چارخونه
بهترین نرم افزارها برای استریم کردن | معرفی بیش از 5 نرم افزار | چارخونه
بهترین نرم افزارها برای استریم کردن | معرفی بیش از 5 نرم افزار | چارخونه
فهرست محتوا

پخش زنده ویدیو یا استریم کردن در سالی که گذشت بسیار محبوب شد و انتظار می‌رود در سال 2023 این روند رونق بگیرد. در حال حاضر فضای پخش زنده ویدیو‌ (Stream) به سمت سویی می‌رود که مردم دنیا از هر قشر و حرفه‌ای به سمت آن روانه می‌شوند و مردم نیز به محتوای ویدیویی علاقمند شدند. سرویس های استریم معروفی همچون Twitch و YouTube در حال حاضر پر مخاطب‌ترین‌ها پلتفرم‌های خارجی هستند. ما امروز تصمیم گرفتیم تا بهترین نرم افزارها برای استریم کردن را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار OBS Studio؛ محبوب ترین نرم افزار استریم

نرم افزار OBS Studio؛ محبوب ترین نرم افزار استریم

OBS Studio نرم افزار اوپن سورس(open source) است که می توانید برای ضبط ویدیو و استریم کردن از آن استفاده کنید. استفاده از نرم افزار او بی اس کاملا رایگان است اما برای دسترسی به برخی از ویژگی‌ها و پلاگین‌های این نرم افزار استریم، باید نسخه پولی آن را تهیه کنیم. جالب است بدانید که برخی از شرکت های نرم افزاری مانند OWN3D افزونه‌هایی(plug-in) ایجاد می‌کنند که می‌توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های اصلی OBS Studio استفاده کنید. این نرم افزار در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین نرم افزار استریم کردن شناخته می‌شود.

 

نرم افزار OWN3D Pro؛ مانند او بی اس اما با ظاهری متفاوت؟!

نرم افزار OWN3D Pro؛ مانند او بی اس اما با ظاهری متفاوت؟!

OWN3D Pro افزونه ای است که در OBS Studio توسعه یافته. OWN3D Pro کار کمی ساده‌تر نسبت به نرم افزار OBS Studio کرد و ظاهری کاملا متفاوت را نسبت به او بی اس به نمایش گذاشته است. نرم افزار استریم OWN3D PRO به شما امکان دسترسی به بیش از 575 اورلب(overlap) و هشدار با کیفیت بالا و تعداد زیادی پنل Twitch را به همراه ویژگی‌های اضافی، مانند امکان ایجاد صفحه شمارش معکوس Twitch و کمک مالی(دونیت) و ادغام ویجت چت‌باکس و ربات‌چت Twitch به شما می‌دهد. شما می‌توانید اشتراک نسخه پولی این نرم افزار به صورت یک ماه، سه ماه و یک ساله خریداری کنید. البته باید بدانید که برای استفاده از یکی از بهترین نرم افزارهای برای استریم کردن، نیاز است تا OBS Studio را دانلود کنید.

 

نرم افزار Gamecaster؛ اختصاصی برای گیمرها

نرم افزار Gamecaster؛ اختصاصی برای گیمرها

Gamecaster به عنوان یک نام تجاری و تلفیقی با نرم افزار XSplit شروع به کار کرد اما اکنون یک هویت خاص دارد. از همان ابتدا، از نام Gamecaster می‌شد حدس زد که تمرکز اصلی آن به طور کامل بر روی بازی است. از این نرم افزار می توانید برای پخش زنده به توییچ، فیس بوک یا یوتیوب با کیفیت 1080p استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از آخرین فناوری‌های NVIDIA و AMD برای پخش جریانی بدون تاخیر بهره می‌برد. این نرم افزار دارای صدها اورلی (overlay) رایگان است که شامل هشدارها و ویجت‌ها می‌شود. نرم افزار Gamecaster’s Scene Editor ایجاد هشدارها و ویجت های پیچیده را ساده می‌کند. گیم کستر شامل چندین ادغام از جمله elgato، Spotify، Streamlabs و ReStream است.

 

نرم افزار Nvidia ShadowPlay؛ نویدیا هم وارد میدان می شود!

نرم افزار Nvidia ShadowPlay؛ نویدیا هم وارد میدان می شود!

نرم افزار Nvidia ShadowPlay، یکی از بهترین نرم افزارها برای استریم کردن است که به طور مستقیم گیمرها را مورد هدف قرار داده. این نرم افزار توسط شرکت Nvidia GeForce طراحی شده است. از امکانات این نرم افزار می‌توان ضبط کردن فیلم ها، اسکرین شات ها و پخش زنده با کیفیت بالا و به اشتراک بگذارید آن‌ها اشاره کرد. همچنین می‌توانید از نرم افزار Nvidia ShadowPlay برای پخش در Facebook Live، Twitch یا YouTube Live نیز استفاده کنید. این نرم افزار نیز یکی از بهترین نرم افزارها برای استریم کردن به شمار می‌رود.

 

نرم افزار Wirecast؛ مثل یک حرفه ای استریم کن!

نرم افزار Wirecast؛ مثل یک حرفه ای استریم کن!

شعار وایرکست این است: «مثل یک حرفه‌ای استریم کن». نرم افزار استریم Wirecast در دو نسخه پولی و رایگان به نام‌های: Wirecast Studio و wirecast pro برای streaming ارائه شده است. این نرم افزار استریم نیز مانند دیگر نرم افزارهای استریم ویژگی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت کار خود بهره ببرید. از ویژگی‌های جالب نرم افزار wirecast به خاطر پشتیبانی از چندین منبع صوتی حرفه ای می‌توان به پخش و پردازش همزمان 8 آهنگ صوتی مستقل اشاره کردم. گفتنی است که شما از طریق همین سیستم می‌توانید تمام این هشت فایل صوتی را باهم ترکیب کنید.

 

نرم افزار LightStream؛ ساده، روان، کاربردی!

نرم افزار LightStream؛ ساده، روان، کاربردی!

نمی‌توان از بهترین نرم افزارها برای استریم کردن نام برد و به نرم افزار استریم LightStream Studio اشاره نکرد. این اپلیکیشن برای پخش زنده در Twitch، Facebook، YouTube و RTMP طراحی شده. از جالب‌ترین ویژگی‌های نرم افزار لایت استریم که باید حتما آن را گوشزد کنیم، استریم گیم‌پلی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در توییچ بدون کارت کپچر است.

شما می‌توانید برای بدست آوردن تجربه بهتر در استریم کردن از طرح Gamer با قیمت 8، 12، یا 16 دلار در ماه یا طرح Creator با قیمت 25، 28، یا 50 دلار در ماه انتخاب و تهیه کنید. قیمت‌های متفاوت هر طرح، نشان دهنده حداکثر وضوح‌های متفاوتی است که شما برای استریم خود انتخاب می‌کنید. همچنین باید بدانید در صورت انتخاب پرداخت سالانه، تخفیف هایی برای خرید اشتراک وجود دارد.

 

نرم افزار vMix؛ تلفیقی از بهترین امکانات در انواع نسخه ها

نرم افزار vMix؛ تلفیقی از بهترین امکانات در انواع نسخه ها

vMix یک نرم افزار تولید محتوا تصویری زنده و پخش زنده آن برای کامپیوتر شماست که می‌توانید از آن برای استریم کردن در تمامی پلتفرم‌ها، از جمله Facebook Live، Twitch و YouTube استفاده کنید. نرم افزار vMix در پنج نسخه مختلف ارائه شده که بسته به امکانات و دسترسی‌ها شما، قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. در ابتدا نرم افزار استریم vMix به شما پیشنهاد می‌کند، نسخه آزمایشی رایگان 60 روزه آنها را دانلود کرده و بعد از استفاده از ویژگی‌های دقیقی که در عمل استفاده می‌کنید از خود سؤال کنید که آیا این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارها برای استریم کردن شما است یا خیر؟

 

ممنون که تا انتهای مقاله بهترین نرم افزارها برای استریم کردن همراه ما بودید. ما سعی کردیم تا مناسب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای پخش زنده در پلتفرم‌های معروف استریمینگ به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استریم کردن و بهترین سرویس های استریم، مطلب مخصوص آن را بخوانید. همچنین می‌توانید علاوه بر ثبت نظر خود در انتهای این مقاله، سری به اینستاگرام ما بزنید و مطالب جدیدتر و کوتاه تری در مورد استریم در ایران را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *