فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم! | مجله چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم! | مجله چارخونه
فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم! | مجله چارخونه
فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم! | مجله چارخونه
فهرست محتوا

شاید اگر فیلم باز حرفه‌ای باشید؛ قطعا نام فیلم های ایرلندی معروفی همچون بلفاست یا به نام پدر را شنیده‌اید. ما امروز در مجله چارخونه قصد داریم تا چند فیلم برتر از سینمای ایرلند را به شما معرفی کنیم. از تاریخ گرفته تا موسیقی و از کمدی تا درام، در تار و پود این هشت فیلم ایرلندی که باید حتما ببینید نهادینه شده است. پس با ما همراه باشید تا فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم را به شما معرفی کنیم.

فیلم به نام پدر 1993؛ بازی فراموش نشدنی از دانیل دی لوئیس!

فیلم به نام پدر 1993؛ بازی فراموش نشدنی از دانیل دی لوئیس!

فیلم ایرلندی ” به نام پدر” روایت تکان دهنده و آسیب زا از دانیل دی لوئیس جوان را نشان می‌دهد که واقعاً همه چیز خود را در پس زمینه متلاطم میراث خود می‌ریزد. لهجه بلفاستی او بی‌نقص است، از قدم زدن تا تلفظ. او اجرای بسیار شکنجه عاطفی را ارائه می دهد، اما همچنان آن جذابیت و حس شوخ طبعی ایرلندی جک پسر را حفظ می کند. در واقع، به نام پدر یک فیلم سیاسی است و ترسی از افشای مفاسد در چهره های مرجع ندارد و بی عدالتی های واقعی را روشن می کند. این فیلم که بر اساس زندگی و حبس نادرست جری کانلون از «چهار گیلفورد» ساخته شده است، کسانی را که با آنها بدرفتاری می شود نشان می دهد که بلند می شوند و صدای خود را ادعا می کنند. با این حال، بیش از هر چیز دیگری، این فیلم درباره پسری است که می‌خواهد توسط پدرش کار درستی انجام دهد و برای چیزی که فکر می‌کند درست است بجنگد.

 

بادی که به مزرعه وزید 2006؛ روایت جالب و تاریخی از جنگ

بادی که به مزرعه وزید 2006؛ روایت جالب و تاریخی از جنگ

درام تاریخی کن لوچ با بازی کیلیان مورفی و پادریک دیلینی در نقش برادران اودونوان که درگیر جنگ استقلال ایرلند و به دنبال آن جنگ داخلی ایرلند بودند که هر دو در اوایل دهه 1900 میلادی اتفاق افتادند. به طور مشابه به نام پدر، هسته اصلی خانواده قلب فیلم است، همراه با پس زمینه جنگ و سیاست ایرلند. مورفی و دیلینی هر دو نمایش‌های بسیار تکان‌دهنده و دلخراشی ارائه می‌کنند، زیرا به یاد می‌آوریم که در طول تاریخ چه تعداد از مردان جوان به ناتوانی‌های جنگ کشیده شده‌اند. در مناظر خیره کننده کانتی کورک، تایپوگرافی فیلم واقعا به انتقال ما به گذشته و مکان هایی درست در میدان های جنگ کمک می کند.

 

فیلم ایرلندی بلفاست 2021؛ فیلمی دارک

فیلم ایرلندی بلفاست 2021؛ فیلمی دارک

فیلم بلفاست از جمله فیلم های ایرلندی معروف است که در سبک بیوگرافی ساخته شده و  به زندگی روی سن می‌پردازد. این فیلم جذاب توسط کنت برانا کهنه کار سینما، نامه ای عاشقانه به دوران کودکی و تربیت اوست. البته شهر بلفاست را به ندرت می توان بدون اشاره به ارتش بریتانیا و ارتش جمهوری ایرلند مورد بحث قرار داد و در واقع این دو قبیله نقش عمده ای در فیلم دارند. با این حال، بلفاست این تازگی را ارائه می دهد که این را از چشم یک کودک ببینیم: مبارزه به مشکلات تبدیل نمی شود، بلکه تلاش برای داشتن دوران کودکی در میان آن است. مانند Derry Girls از Channel 4، نیاز به چیزهایی مانند شیرینی فروشی ها، دوستان، موسیقی، لهو و لعب و بازی ها بسیار حیاتی و ضروری می شود. بلفاست شکلی از معصومیت و نوستالژیک را در محیطی پرآشوب ارائه می دهد.

 

فیلم صبحانه در پلوتون 2005؛ شاهکار بازیگری از کیلیان مورفی

بار دیگر، کیلیان مورفی در این اقتباس فوق‌العاده از رمان پت مک کیب به همین نام، پرده‌های ما را زیبا می‌کند. مورفی نقش یک زن را بازی می‌کند که در جستجوی مادرش و برای عشق، توسط خانواده اش رها شده و از او دور شده است. یک کمدی در قلب، صبحانه روی پلوتون است که از کشف موضوعات دشواری مانند، خشونت، فحشا، و فرقه گرایی در کشور ایرلند نمی‌ترسد. در این فیلم ایرلندی مشکلاتی وجود دارد، اما بیشتر یک پس‌زمینه غم‌انگیز برای سفر خودیابی کیتن است. مورفی با ارائه یک اجرای ظریف و برازنده، بی سر و صدا درد یک زن را در پشت زیبایی متمایزش آشکار می‌کند. به طور کلی، این فیلم مالیخولیایی اما تامل برانگیز خنده ها را به همراه دارد، اما یادآوری های ناراحت کننده اما مهمی از تعصبات در جهان و نبرد بی پایان برای پذیرش است.

 

فیلم سیاه 47(2018)؛ یکی از معروف ترین فیلم های ایرلندی تاریخ

درام تاریخی دیگر، این تجربه تلخ اما گیرا در یکی از ویرانگرترین جنایات ایرلند، قحطی بزرگ، اتفاق می‌افتد. ما یک سرباز ایرلندی به نام هانا را دنبال می کنیم و سفر او را نه تنها برای پیوستن دوباره به خانواده اش، بلکه کشف او که واقعاً باید برای چه کسی بجنگد، دنبال می کنیم. این یکی در رابطه با خشونت، فقر و رنج همه جانبه باورنکردنی هیچ ضربه ای نمی کشد. هانا، با بازی هوگو ویوینگ، شاهد درد و رنج بسیار است، اما در طول مسیر با شخصیت‌های به همان اندازه قوی روبرو می‌شود. تقدیم به مجموعه و فضا آشکار است، با بدن های لاغر و گرسنه، زمین وسیع و خالی، و ساختارهای استخوانی و غمگینی که قرار است مسکن باشد. با این حال، در میان فلاکت و تاریکی، مضمونی از امید و عدالت وجود دارد که ما را درگیر نگه می دارد. به علاوه، آن را به همان اندازه عمل بسته بندی شده است!

 

ممنون که تا انتهای مقاله ” فیلم های ایرلندی که باید قبل از مرگ ببینیم” همراه ما بودید. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین فیلم های سینمای ایرلند را به شما معرفی کنیم. اگر بعد از خواند این مقاله علاقمند به دیدن این فیلم های ایرلندی شدید؛ به راحتی می‌توانید بعد از مراجعه به وبسایت و یا اپلیکیشن چارخونه؛ از تماشا یا دانلود این فیلم ها لذت ببرید. در آخر نیز می‌توانید نظر خود را درباره‌ی تمامی این فیلم ها در انتهای این مقاله اشتراک گذاری کنید.

 

https://mag.charkhoneh.com/14441
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *