جورج اورول | معرفی یکی از تحسین شده ترین نویسندگان قرن بیستم

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » جورج اورول | معرفی یکی از تحسین شده ترین نویسندگان قرن بیستم
جورج اورول | معرفی یکی از تحسین شده ترین نویسندگان قرن بیستم
جورج اورول
فهرست محتوا

در طول تاریخ نویسندگان بسیاری با دیدگاه های متفاوت ظهور کرده اند. نویسندگانی که هر یک آغازگر راه و جریانی بودند. در این بین برخی نویسندگان سعی می کردند از زمان خود جلوتر باشند و به برخی وقایع و اتفاقات خاص بپردازند. موضوعاتی که شاید کمتر کسی به سراغ آن ها برود یا کمتر فضای دیده شدن برای نویسنده وجود داشته باشد. یکی از نویسندگان مورد ستایش قرن بیستم، جورج اورول اهل انگلستان است. نویسنده ای که مسیر زندگی اش پر پیچ و خم بود و همین موضوع تا حد زیادی به موفقیتش کمک کرد. با مجله چارخونه و معرفی جورج اورول همراه باشید.

 

زندگی جورج اورول

 

جورج اورول در سال 1903 در یکی از مستعمره های انگلستان ( راج بریتانیا – هندوستان ) به دنیا آمد. نام اصلی جورج اورول، اریک آرتور بلر بود. پدربزرگ او تاجری پولدار بود اما خانواده اورول از قشر متوسط و فقیر بودند. اورول پس از دوران تحصیل به ناوگان پلیس میانمار امروزی پیوست. بعد از آن در کار هایی مانند آشپزی نیز مشغول شد. همین باعث شد با افراد متعددی ارتباط برقرار کند. بعد از گذراندن این دوران به لندن بازگشت و به صورت حرفه ای با نام جورج اورول نویسندگی را آغاز کرد. در همین حین به کتاب فروشی و تدریس نیز مشغول بود.

 

آثار جورج اورول

 

اورول از جمله نویسندگان و منتقدان شایسته ای است که متاسفانه به دلیل بیماری فرصت نکرد بیش از این بدرخشد. آثار اریک آرتور بلر همگی برگرفته از دیدگاه وی، سبک زندگی، خاطرات و هر آنچه که تجربه کرده بود الهام گرفته اند. از جمله مشهور ترین آثار جورج اورول می توان به قلعه حیوانات و 1984 اشاره کرد. کتاب هایی که در نقد کمونیست به رشته تحریر درآمده اند. اکثر کتاب های او بار ها به فارسی ترجمه شده و یا به صورت کتاب صوتی ضبط شده اند. در بخش جهانی نیز می توان به چند فیلم و انیمشنی که برای 1984 و قلعه حیوانات ساخته شده اشاره کرد.

1984 - جوروج اورول
ارجاع به کتاب 1984

 

 

مسیر هنری و زندگی

 

متاسفانه اورول هیچگاه نتوانست لیست آثار خود را طولانی تر کند. او در 47 سالگی و در اثر بیماری درگذشت. اما از آثار وی کاملا مشخص است که تا آخرین لحظه در تلاش بوده تا ادبیات و سیاست را ادغام و دنیا را به جای بهتری تبدیل کند. اورول در یکی از مقالات خود می گوید من می نویسم تا همگان بیشتر فکر کنیم، مهربان تر و عاقل تر رفتار کنیم. زمانیکه شروع به نوشتن می کنم قصد خلق اثری هنری ندارم، بلکه می خواهم دروغی را آشکار کنم و شنونده ای برای حرف هایم بیابم.

جوروج در بخشی از کتاب 1984 می گوید: “قدرت وسیله نیست بلکه هدف است. انسان یک دیکتاتوری ایجاد نمی کند که انقلاب را حفظ کند، بلکه انقلاب برپا می کند که دیکتاتوری را به وجود بیاورد.” اورول به فلسفه ای به نام زندگی عادی معتقد بود و همیشه در پی کند و کاو در آن بود. نتیجه این تفکر، محرومان پاریس و لندن از آب درآمد.

 

جمع بندی …

 

اریک آرتور بلر از تحسین شده ترین نویسنده های قرن بیستم است. از جمله دلایلی که خوانندگان ارتباط خوبی با وی گرفتند می توان به کوتاه بودن کتاب ها و روان بودن سخنانش اشاره کرد. باوجود درون مایه سنگین و پرباری که دارد، می تواند به راحتی هر خواننده ای را تحت تاثیر قرار بدهد و در ذهن او نفوذ کند. پیشنهاد می کنیم آثار اورول را از دست ندهید.

 

دریافت آثار جوروج اورول

 

https://mag.charkhoneh.com/10881
5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *