جایزه اسکار را چه کسی به خانه می برد؟ | جوایز آکادمی 2021

مجله چارخونه » فیلم و سریال » جایزه اسکار را چه کسی به خانه می برد؟ | جوایز آکادمی 2021
جایزه اسکار را چه کسی به خانه می برد؟ | جوایز آکادمی 2021
جایزه اسکار
فهرست محتوا

سالانه فستیوال ها و مراسم های گوناگونی برای جایزه دادن به بهترین فیلم ها، بازیگران و … برگزار می شوند. هر یک برای خود اسم و رسم و پیشینه ای دارند. معمولا هر کشوری نیز جوایز معتبر خود را دارد. اما یکی از معتبر ترین و جهانی ترین جوایز سینمای دنیا، جوایز آکادمی اسکار است. مراسمی که امسال 93 امین دوره خود را پشت سر گذاشت. با مجله چارخونه همراه باشید تا برندگان جایزه اسکار 2021 را به شما معرفی کنیم.

 

اسکار 2021

 

 

جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال

 

Promising Young Woman توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را با خود به خانه ببرد. فیلمی متفاوت با چاشنی طنز و خشونت که دیدگاهی فمینیستی دارد. شاید وجود چنین فیلمی پس از مدت ها در سینمایی که همه ی قصه ها گفته شده لازم بود. امرالد فنل وظیفه فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلم را بر عهده داشته است. شاید جالب باشد بدانید که این خستین تجربه کارگردانی فنل است.

 

جایزه اسکار فیلمنامه اقتباسی

 

در هیاهوی بهترین فیلم های امسال احتمالا نام Father با بازی آنتونی هاپکینز به گوشتان خورده است. گویا جنب و جوش ها واقعی بودند و با اثری آرام، ساده در عین حال بینظیر رو به رو هستیم. فلوریان زلر کارگردان فرانسوی تبار Father، فیلمنامه را از روی یکی از نمایشنامه های خود که پیش از این اجرا رفته بود اقتباس کرده است.

 

بهترین فیلم خارجی

 

اگر فیلمباز باشید احتمالا با ترکیب مد میکلسن و توماس وینتربرگ آشنایی دارید. دو هنرمند دانمارکی که در سال 2012 فیلم The Hunt را کار کردند. اینبار نیز این ترکیب چیده شد و نتیجه آن برنده شدن فیلم Another Round بود. فیلمی درام و روانشناسی که محوریت آن تعدادی دوست قدیمی و مصرف الکل است. متاسفانه این جایزه اسکار چندان هم برای وینتربرگ خوشحال کننده نبود. چراکه دخترش در حین فیلمبرداری Another Round فوت کرد.

 

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

 

یکی از فیلم های جنجالی امسال یهودا و مسیح سیاه به کارگردانی شک کینگ بود. فیلمی که بی برو برگرد مضمون آن را درک می کنید و چشم از تصویر برنمی دارید. دنیل کلویا برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

 

تماشای فیلم یهودا و مسیح سیاه

 

بهترین کارگردانی

 

کلوئی ژائو نویسنده و کارگدان چینی امسال با Nomadland خوش درخشید و اسکار را به خانه برد. ژائو از آن دست کارگردان های جوان است که آینده روشنی در انتظار اوست. پیش از این با فیلم هایی نظیر Songs My Brothers Taught Me و The Rider توانایی های خود را نشان داده بود.

 

تماشای فیلم سرزمین آواره ها

 

بهترین انیمیشن

 

احتمالا به هیچ عنوان از این خبر که Soul جایزه اسکار را برای تیمش به ارمغان آورده تعجب نکرده اید. از صفر تا صد انیمیشن، از عوامل فنی تا صداپیشگان از ابتدا نوید یک کار موفق و خاطره انگیز دیگر را می دادند.

 

تماشای فیلم روح

 

بهترین جلوه های ویژه

 

آخرین اثر هنری کریستوفر نولان هر جا نتوانست بدرخشد در بخش جلوه های ویژه خودی نشان داد. همین باعث شد اسکار جلوه های ویژه را به خود اختصاص بدهد.

 

تماشای فیلم انگاشته

 

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

 

Minari از جمله فیلم هایی بود که با قصه ای ملموس، پرداختی زیبا و بازی هایی روان خیلی ساکت خود را میان فیلم های پر سر و صدای امسال جا کرد. یون یا جانگ بازیگر نقش مکمل زن نیز با بازی خود رنگ دیگری بر فیلم زد و جایزه اسکار را تصاحب کرد.

 

تماشای فیلم minari

 

بهترین فیلم سال

 

Nomadland ( سرزمین آواره ها ) اثر کلوئی ژائو

 

بهترین بازیگر نقش اول زن

 

مدت ها قبل از اسکار راجب فرانسیس مک دورمند صحبت کردیم و مقاله ای درخصوص استعداد هایش نوشتیم. حال اسکار تمام شد و بار دیگر تصویر این جایزه بزرگ بر چشمان مک دورمند نقش بست.

 

بهترین بازیگر نقش اول مرد

 

کی فکرش را می کرد آنتونی هاپکینز 82 ساله فیلمی به جذابیت و سادگی پدر را بازی کند و به مسن ترین برنده جایزه اسکار تبدیل شود. آنتونی هاپکینز ثابت کرد که دود از کنده بر میخیزد.

 

آنتونی هاپکینز برنده جایزه اسکار

 

 

جمع بندی

 

متاسفانه لیست کامل برندگان نظیر بهترین تدوین و … از حوصله این مقاله خارج بود. شما می توانید برای تماشای لیست کامل برندگان اسکار به وبسایت معتبر IMDB مراجعه کنید.

 

https://mag.charkhoneh.com/10901
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *