اپلیکیشن آموزشی کودک – معرفی برنامه‌ها

مجله چارخونه » فناوری » آموزش های کاربردی » اپلیکیشن آموزشی کودک – معرفی برنامه‌ها
اپلیکیشن آموزشی کودک – معرفی برنامه‌ها
اپلیکیشن آموزشی کودک
فهرست محتوا

بازی یا هرگونه فعالیت جسمی و ذهنی هدفدار موجب کسب تجربه در کودک می‌شود. کودکان از طریق بازی متوجه نقاط ضعف خود در بسیاری از مسائل از جمله احساسات و ارتباطات اجتماعی خود خواهند شد. حتی بهره‌گیری از اپلیکیشن آموزشی کودک و بازی میتواند بسیار کمک کننده باشد. بازی، رشد عاطفی، اجتماعی، جسمانی و ذهنی کودک را به همراه دارد. بازی، در رشد عاطفی کودک نقش مثبتی ایفا می‌کند به این صورت که نیاز به برتری‌جوئی و بروز احساسات و عواطف، ترس و تردیدها را در کودک ارتقاء می‌دهد.

همزمان با رشد کودک، فرصت‌های کافی برای یادگیری درباره دنیای اطراف پیش‌رو قرار می‌گیرد. کودکان در هر سنی با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند. بازی موجب ارتباط کودک با محیط بیرون، شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت، همکاری، همیاری و مشارکت کودک می‌شود.

کودکان از طریق بازی وارد پروسه همانندسازی با دنیای بزرگترها شده و به این ترتیب مفهوم شکست را بطور واقعی تجربه می‌کند.

در بسیاری از بازی‌ها از جمله بازی‌های دیجیتالی هم این موارد صدق می‌کند. بهتر است اگر کودک از تبلت یا گوشی‌های همراه برای سرگرمی استفاده می‌کند، بازی‌های متناسب با سن کودک و آموزشی برای او در نظر گرفته شود.

در این بخش اپلیکیشن های آموزشی جذاب، متنوع و مناسب برای کودکان پیش دبستانی و مقطع ابتدایی را معرفی کنیم که می‌توانید از چارخونه دریافت و نصب کنید.

 

آموزش کودک

 

بازی اندروید آرش و آنا

اپلیکیشن‌های آموزشی کودک آرش و آنا به عنوان اپلیکیشن کمک آموزشی دروس مقطع دبستان، آموزش دروس به کودکان را با ارائه انیمیشن‌های جذاب آسان کرده و به ارائه محتوای آموزشی مبتنی بر آخرین تغییرات کتاب‌های درسی می‌پردازد. این برنامه زیر نظر کارشناس آموزش و پرورش تهیه شده و برای کلیه دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دبستان مناسب می‌باشد.

اپلیکیشن آرش و آنا (با نام قبلی کودک باهوش) به عنوان نرم‌افزار کمک آموزشی مقطع ابتدایی است که مفاهیم دروس ریاضی، علوم، فارسی، نگارش ، هدیه های آسمانی، مطالعات اجتماعی، قرآن و … را در همه سطوح مقطع دبستان (از کلاس اول ابتدایی تا کلاس ششم ابتدایی) به صورت کامل در قالب انیمیشن‌های جذاب پوشش می‌دهد.

با توجه به اینکه مقطع ابتدایی مقطع بسیار مهم و حساسی از لحاظ یادگیری برای کودک است کمبود یک نرم‌افزار مبتنی بر موبایل به عنوان ابزار کمک آموزشی دبستان در بین دانش‌آموزان احساس می‌شود که با بیانی ساده و جذاب مفاهیم را به آنها منتقل کند.

مطالب کاملا کاربردی با زبانی شیوا و ساده، متناسب با سن کودک شما ارائه شود.

استفاده از تکنیک انتقال مفاهیم به‌ وسیله‌ی انیمیشن کمک می‌کند تا کودک شما از لحاظ ذهنی کاملا درگیر موضوع یادگیری باشد. جذابیت‌های دیداری و متحرک کمک می‌کند تا کودک شما با توجه به خاستگاه سنی خود، مطالب مختلف علمی را در یک فضای تعاملی و کودکانه بیاموزد.

طبقه بندی مطالب برای هر فصل به شکل جداگانه وجود دارد. مدرس این دوره‌ها به صورت کاملا شیوا و به زبان کودکان مفاهیم اصلی را آموزش می‌دهد.

هر زمان مطالب، سرفصل‌ها و روش‌های آموزش‌وپرورش تغییر کند، اپلیکیشن کودک باهوش نیز مطابق با آن به‌روزرسانی می‌شود.

اپلیکیشن کلاس‌اولی‌ها

یکی دیگر از برنامه های کمک آموزشی همراه با بازی برای کودکان، اپلیکیشن بازی کودک “کلاس‌اولی‌ها” است. آموزش الفبای فارسی، همراه با بازی و سرگرمی طبق کتاب درسی پایه اول ابتدایی برای دانش آموزان، تهیه شده است.

خصوصیت تعاملی بودن برنامه به کودک اجازه می‌دهد تا با تکرار و تمرین، مطالب در خاطر کودک ثبت شود.

این اپلیکیشن آموزشی کودک از موسیقی، صداگذاری و گرافیک زیبای بهره گیری کرده که اشتیاق کودک در استفاده از برنامه را افزایش می‌دهد.

بخش‌های مختلف کلاس اولی‌ها:

  • خواندن حروف فارسی
  • مرور کلمات خوانده شده و وصل کردن به تصویر مربوط به آن
  • انتخاب شکل مناسب حرف، با توجه به جایگاه آن در کلمه
  • پیدا کردن شکل‌های مختلف از بین کلمات
  • بخش کردن و صداکشی کلمات

اپلیکیشن کودک آموز

یک اپلیکیشن آموزش کودک دیگر برنامه کودک آموز است. این برنامه شامل آموزش‌های مختلف ازجمله آموزش رنگ‌ها و اعداد و اسامی حیوانات به دو زبان فارسی و انگلیسی می‌باشد. آموزش‌ها در کودک آموز به صورت بصری و صوتی ارائه شده‌اند.

کودکان می‌توانند بعد از یادگیری در هر دوره در قسمت مسابقه شرکت کرده و آموخته‌های خود را محک بزنند.

ایکا2 – یادگیری زبان همراه بازی

اپلیکیشن ایکا2 یک اپلیکیشن آموزش کودک در بحث زبان است که سعی شده قواعد خشک و کسل کننده آموزش زبان حذف شود.

ایکا2 با استفاده از ابزار دیداری و شنیداری و تکرار و تمرین به کودک کمک می‌کند تا در یادگیری آموزش به نتیجه مطلوب برسد. یکی از مهمترین ویژگی‌های ایکا2 این است که برنامه بصورت آفلاین و فقط با یکبار دانلود فایل قابل استفاده بوده و نیازی نیست هربار به اینترنت دسترسی داشته باشید.

ویژگی های ایکا2  در هر بخش:
  • Listening جهت تقویت مهارت شنیداری.
  • Speaking جهت تقویت مهارت گفتاری.
  • Spelling جهت تقویت مهارت نوشتاری املایی.
  • New Words و Words Quiz جهت یادگرفتن لغات جدید هر درس همراه با ترجمه و تلفظ صوتی و نوشتاری.
  • Conversation ، در این بخش کاربر با هوش مصنوعی مکالمه می‌کند تا کاربر با تلفظ صحیح جملات آشنا شود.
  • saved جهت ذخیره لغات و جملاتی که کاربر ممکن است فراموش کند و نیاز به دوره کردن داشته باشد.
  • Sentences این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه است. در این بخش مهارت کاربر در جمله سازی انگلیسی بالا می‌رود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *