بررسی فیلم جدید ونوم 2

مجله چارخونه » فیلم و سریال » بررسی فیلم جدید ونوم 2
بررسی فیلم جدید ونوم 2
فیلم جدید ونوم 2
فهرست محتوا

تماشای آنلاین و دانلود رایگان جدیدترین فیلمهای 2021 از جمله سرگرمی‌های تمام اعضای خانواده است. هر روز خبر اکران یک فیلم جدید منتشر شده و علاقه‌مندان به سبک‌ها و ژانرهای مختلف را شگفت زده می‌کند. یکی از این فیلمهای جدید ونوم دو است.

پس از ماه ها انتظار فیلم ونوم 2 (Venom: Let There Be Carnage) بعد از روی پرده رفتن طی چند هفته، رکورد شکنی خود را در آمریکا آغاز کرد.

میدانید که ونوم از شخصیت‌های مکمل داستان مرد عنکبوتی بود و حضور نسبتا کوتاهی در این فیلم داشت. اما همین حضور کوتاه به نوعی با استقبال بینندگان روبرو شد. این شخصیت برخلاف شخصیتهای ابرقهرمانی معروف در فیلم های دیگر، عمر طولانی ندارد. با این حال این شخصیت توانسته محبوبیت زیادی را در بین مخاطبان پیدا کند.

ونوم اولین بار در سری اسپایدرمن ظاهر شد و در اسپایدرمن 3 شخصیت شروری نمایش داده شد. در این فیلم ونوم بعد از ورود به بدن اسپایدرمن و کشمکش‌های زیاد با او، به بدن ادی براک رفته و تبدیل به دشمن مردعنکبوتی می‌شود. در قسمت‌های بعدی اسپایدرمن دیگر به ونوم پرداخته نشد اما این پایان ونوم نبود و او به عنوان شخصیتی جداگانه به سینما آمد و ظرف مدتی کوتاه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

قسمت دوم این فیلم همانند قسمت اول با استقبال زیادی روبرو شد به حدی که مجموع فروش قسمت دوم ونوم در آخر هفته اکران خود، به رقم فوق‌العاده 90 میلیون دلار رسید. این فیلم بهترین رکورد افتتاحیه دوران کرونا را به نام خود ثبت کرد. تا پیش از ونوم 2 رکورد بهترین افتتاحیه در دوران کرونا، در اختیار فیلم “بیوه سیاه” (Black Widow) محصول مارول استودیوز قرار داشت. بیوه سیاه در نخستین هفته اکران خود، به فروش 80 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

 

ونوم 1

 

نمرات فیلم ونوم 2 از نظر منتقدان آمریکایی

فیلم Venom: Let There Be Carnage توانسته از 34 نقد و بررسی در Metacritic، متای 48 از 100 و از 99 نقد و بررسی سایت راتن تومیتوز، امتیاز 60% را کسب کند. منتقدین در سایت های مختلف نظرات متفاوتی را بیان کرده اند.

ویلیام بیبیانی از سایت The Wrap با نمره 85، بیشترین امتیاز را به فیلم ونوم 2 داده است.

مایک رایان از سایت Uproxx با دادن نمره 70، این فیلم را احمقانه ولی خوب می‌داند. از نظر او این فیلم بسیار احمقانه است! اما به نظر می رسد نکته اصلی نیز همین باشد. سرکیس هم می‌داند که قلب این فیلم رابطه ادی و ونوم است.

فرانچسکا ریورا از سایت IGN با نمره 70 خود، Venom: Let There Be Carnage را سرگرم کننده می‌داند.

او گفته: ونوم خودش را جدی نمی‌گیرد و بیشتر به دنبال سرگرم کردن است. زمان نسبتا کوتاه آن هم پر از اکشن، طنز و شخصیت پردازی است. در عین حال، این فیلم یک داستان عاشقانه در مورد روابط در حال تکامل، یادگیری رشد کردن و اعتماد به یکدیگر است.

کریس اوانجلیستا از سایت slashfilm با دادن نمره 70، فیلم ونوم را عجیب و غریب می‌داند. “تعداد زیادی فیلم ابرقهرمانی بهتر از این وجود دارد. فیلم‌هایی بهتر نوشته شده، با کارگردانی بهتر، با نقش‌آفرینی‌های بهتر و بهتر ساخته شده. با این حال Let There Be Carnage قلبی عجیب و غریب دارد و گاهی اوقات این دقیقا همان چیزی است که شما باید ببینید.”

کیت اربلند از سایت Indie Wire با دادن نمره 58، ونوم را تنها شخصیت ضروری فیلم می‌داند.” Venom 2 زمانی در بهترین، منحصر به فردترین و سرگرم کننده‌ترین حالت خود قرار دارد که انتظارات را فراموش کرده و اجازه می‌دهد پرچم عجیب و غریب بودن آن به اهتزاز درآید. نیازی به کشتار (و حتی به شخصیت Carnage) نیست، فقط ونوم کافی است و هرچه بیشتر، بهتر.”

جمع بندی نهایی

به نظر میرسد منتقدین استقبال بهتری از قسمت دوم ونوم داشته‌اند. هر چند آنان ونوم 2  را اثری “شلخته و توخالی اما سرگرم کننده” میدانند اما مقایسه امتیازات قسمت دوم و اول نشان از رشد نسبی استقبال از آن داشته است.

در این فیلم نویسنده کلی مارسل سعی دارد تا رابطه بیشتری از ادی و ونوم برای طرفداران فیلم اول به تصویر بکشد و کارگردان اندی سرکیس نیز یک داستان خوب و توسعه یافته از شخصیت شرور کارنیج را می‌تواند دراماتیک کند. ونوم فیلمی اکشن و ابرقهرمانی و برای طرفداران مارول شخصیتی محبوب بوده و بخش زیادی از محبوبیت و معروفیتش را مدیون اسپایدرمن است.

برای تماشای آنلاین ونوم 2 و یا دانلود رایگان فیلم ونوم منتظر خبر انتشار آن توسط چارخونه باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *