زمانی برای مردن نیست – نقد و بررسی فیلم جدید جیمزباند 

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » زمانی برای مردن نیست – نقد و بررسی فیلم جدید جیمزباند 
زمانی برای مردن نیست – نقد و بررسی فیلم جدید جیمزباند 
نقد و بررسی جیمز باند 2021
فهرست محتوا

میتوان گفت فیلم زمانی برای مردن نیست از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و در عین حال عاشقانه یونیورسال پیکچرز است. فیلم No Time to Die، آخرین هنرنمایی دنیل کریگ در نقش جیمزباند است که توانست میانگین امتیاز بالایی را از منتقدین و مخاطبان کسب کند.

فیلم جدید جیمزباند توسط نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان محبوب و معروف کری فوکوناگا ساخته شده و در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ در رویال آلبرت هال که یک سالن کنسرت در لندن است، برای اولین‌بار نمایش داده شد. تا این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۷۵ را از بین ۲۳ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

تماشای آنلاین فیلم زمانی برای مردن نیست، بیست و پنجمین قسمت از سری فیلم‌های جیمزباند محسوب می‌شود و پنجمین اثری است که دنیل کریگ در قالب یکی از ماموران انگلیسی سازمان ام‌آی‌سیکس در آن ایفای نقش می‌کند. نکته قابل توجه اینکه تولید این فیلم از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود، اما موانعی سر راه آن پیش آمد که باعث شد بعد از ۵ سال اکران شود.

این فیلم در ابتدا برای اکران در آپریل ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان، با حدود ۱ سال و نیم تاخیر در اکران روبرو شد. یکی از مشکلاتی که طی چندسال این فیلم را برای اکران به موقع مواجه کرده بود، جدایی دنی بویل در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از نویسندگان و دستیار کارگردان همکاری داشته باشد، بود. علاوه بر آن، چندین حادثه هم در جریان ساخت و فیلمبرداری رخ داده بود که حتی منجر به مصدومیت دنیل کریگ و کند شدن روند ساخت فیلم شد.

 

جیمزباند

نظرات و امتیازات منتقدان به فیلم جدید جیمزباند

سایت‌های بین‌المللی معتبر و معروف در بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای فیلم زمانی برای مردن نیست بیان کرده‌اند. بعضی از نظرات و نقدها و امتیازات منتشر شده درباره این فیلم به شرح زیر است:

نیکولاس باربر – بی بی سی

۱۰۰ از ۱۰۰

به‌صورت کلی، فیلم زمانی برای مردن نیست، دقیقا همان کاری را که در نظر داشت، انجام داد؛ اینکه دوره‌ی دنیل کریگ را به‌عنوان جیمز باند، با جاه‌طلبی و افتخار خیلی زیادی به پایان برساند. مهم‌تر از آن، این فیلم به‌نوعی موفق شده از هر اثر این مجموعه، چیزی را بگیرد و تمام آنها را کنار هم قرار دهد.

اوون گلیبرمن – ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

زمانی برای مردن نیست یک فیلم فوق‌العاده است: یک اثر جیمز باندی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیشبینی که چاشنی نئوکلاسیسم هم در سرتاسر آن احساس می‌شود. این فیلم از اینکه مسیر قسمت‌های قبلی را در پیش گرفته، اصلا خجالت نمی‌کشد و با دقت و زیرکی زیادی ساخته شده است. این اثر حس و حال کاملا درستی دارد و صحنه‌های هیجانی آن آنقدر کافی هست که شما را لبه صندلی نگه دارد.

دیوید ارلیچ – ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

شاید بتوان این اثر را کم هیجان‌انگیزترین فیلم جیمز باندی در قرن ۲۱ دانست؛ اما از طرف دیگر، بدون شک تکان‌دهنده‌ترین قسمت آن خواهد بود.

نومی با نقش‌آفرینی لاشانا لینچ در فیلم No Time To Die، شاید یکی از بهترین فیلم ۲۰۲۱

دیوید رونی – هالیوود ریپورتر

۶۰ از ۱۰۰

ممکن است با فیلم Skyfall (اسکای فال) در یک سطح قرار نگیرد اما می‌توان آن را یک وداع تکان‌دهنده و محترمانه با دنیل کریگ در نظر گرفت؛ بازیگری که بعد از شان کانری، ماندگارترین نشانه‌ها را روی این شخصیت گذاشت و آن را در ذهن همه ثبت کرد.

 

زمانی برای مردن نیست

 

جیمزباند 2021 ؛ بازگشتی پرقدرت یا وداعی باشکوه

این فیلم در واقع مانند نامه عاشقانه‌ای به دنیل کریگ برای ایفای نقش چندباره جیمز باند و شخصیت‌های جدیدی است. این شخصیت ها پس از این پایان باشکوه به فیلم‌های بعدی اضافه می‌شوند. این فیلم به عنوان یک اکشن قدرتمند، دارای داستان‌های فرعی و شخصی زیادی است که جزییات هرکدام تماشاگر را مجذوب و میخکوب می‌کند. پنجمین و آخرین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند ترکیبی از اکشن فوق العاده و درون مایه‌ای احساسی است.

دانلود فیلم زمانی برای مردن نیست با دوبله فارسی، مهمترین فیلم پاییز امسال به شمار می‌رود و امید است که رکوردهای تازه‌ای در گیشه ثبت کند و به ماه‌ها رکود صنعت سینما پایان دهد. جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد که فیلم No Time to Die نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم‌کننده بدانیم.

تاکنون خبر خاصی از جیمزباند آینده نشده و باید منتظر ماند و دید بلاخره چه کسی به عنوان مامور ۰۰۷ جدید انتخاب می‌شود. برای دانلود جیمزباند 2021 نسخه زبان اصلی با زیرنویس فارسی به اینجا بروید.

https://mag.charkhoneh.com/11825
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *