پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس
پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس
عازم جهنم
فهرست محتوا

عازم جهنم Hellbound

باز هم سریال دیگری از کره جنوبی توانست در صدر لیست پربیننده ترین سریال های شبکه نتفلیکس قرار بگیرد. سریال ترسناک عازم جهنم یا Hellbound توانست طی ۲۴ ساعت نخست نمایش در نتفلیکس در ۸۰ کشور به عنوان محبوب‌ترین سریال این شبکه شناخته شده و با پیشی گرفتن از سریال بازی مرکب به مقام اول برسد.

این سریال ترسناک همانند سریال Squid Game مضمونی فانتزی، خشن و ترسناک دارد و از وبتونی به همین نام توسط نویسنده‌ای با نام یون سانگ هو و تصویرگری چوی گیو سوک اقتباس شده است. نتفلیکس پس از موفقیتی که با نمایش سریال بازی مرکب کسب کرد همچنان روی تولیدات کره جنوبی تمرکز دارد.

هر چند کره در تولید جدیدش خشونت و بازی های کودکانه را به کار نبرده اما این بار دست به دامن ماوراءالطبیعه شده و طرح خود را حول یک چالش جدید مطرح کرده: اگر تاریخ دقیق مرگ خود را می‌دانستید، چه می‌کردید؟ ساختار روایی داستان مخاطب را به سمت جهنم می‌کشاند. عازم جهنم به نوعی تعصب مذهبی و ماوراء‌الطبیعه را به شکلی خاص نمایش می‌دهد و ذهن را با آنچه از قبل فراگرفته به چالش می‌کشد. این گونه ساختارهای روایی در کشور کره که افراد گرایشات مذهبی و تعصبات خاص دینی ندارند بسیار تناقض ایجاد می‌کند. این اولین نقدی است که میتوان به عازم جهنم داشت.

 

نقد و بررسی سریال عازم جهنم

 

پرمخاطب‌ترین سریال دنیا

بازخوردهای بسیاری در شبکه های اجتماعی به چشم میخورد مبنی بر اینکه افراد زیادی از تماشای این فیلم رضایت داشته و در انتظار اپیزود دوم آن هستند. همانطور که گفته شد این سریال توانست رکورد اسکوئید گیم را شکسته و به صدر جدول پر مخاطب ترین سریال نتفلیکس صعود کند. این فیلم دارای ژانری فانتزی و ترسناک است به دلیل داشتن صحنه‌ها، دیالوگ‌ها و بازیگرانی خاص توانسته مخاطبین بسیاری را جذب کند.

در خط داستانی این سریال، ظهور موجودات ماوراء‌طبیعی بیانگر این است که انسان‌ها به جهنم محکوم می‌شوند و در ادامه مشاهده می‌کنیم که همزمان با ورود یک گروه مذهبی همه چیز در بطن ساختار روایی از ایده عدالت الهی سرشار می‌شود.

ریشه و اساس فیلم عازم جهنم زندگی در دنیای ترسناک است و انسان‌ها به جای مرگ معمولی، زمان مرگ خود را از طریق اعلام یک فرشته بی‌شاخ و دم و غول پیکر متوجه شده و سپس توسط آنها سوزانده می‌شوند.

جالب‌ترین مسئله در سریال Hellbound این است که مردم در رابطه با چیزی که نمی‌توانند توضیح دهند به دنبال معنا می‌گردند. روشی که مردم بر اساس محدودیت‌ها و عدم درک خود انجام میدهند، شگفت‌انگیز است.

موجودات ماورایی در این فیلم اگرچه جلوه‌های رایانه‌ای شگفت‌انگیزی ندارند، اما با نشان دادن حس درماندگی و رنج قربانیان خود، به طور مؤثر بر مخاطب تاثیر می‌گذارند. اگر یک نقد و نقص به این فیلم وارد باشد، این است که این مجموعه از جلوه‌های بصری کم استفاده کرده است. شمایل فرشتگان، قانع کننده به نظر نمی‌رسند.

فیلم هل‌باند یا اهل جهنم شاید برای افرادی که به ژانر ترسناک علاقه دارند بسیار خوشایند بوده و بتوانند با این فیلم به خوبی ارتباط برقرار کرده و ساعتها سرگرم شوند.

 

اهل جهنم

 

مناظر و صحنه‌های فیلم عازم جهنم

بنا برگفته بسیاری از منتقدین مناظر کره جنوبی به شکل منحصر به فردی در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند. این سریال حین تماشا بسیار زیبا به نظر میرسد، تمام تصاویر از مناظر کره جنوبی همه مفاهیم و مضامین موجود در ساختار روایی سریال را در خود غرق می‌کند. همچنین آن را با شور و اشتیاق نشان می‌دهد.

صحنه هایی از فیلم به زیبایی با موسیقی دونگ ووک کیم درهم آمیخته شده و سکانس تیتراژ آغازین سریال دارای یک تم متناقض غریب و آشنا است که ریتم سریال را زیاد می‌کند.

به صورت کلی میتوان گفت این سریال نیز همچون سریال های کره ای دیگر که در سال 2021 نمایش داده شد با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است.

وب‌سایت راتن تومیتوز، بر اساس ۱۳ نقد با میانگین امتیاز ۷.۸۰ از ۱۰، تأیید ۱۰۰ درصدی برای این سریال در نظر گرفته است. منتقدان در باره اهل جهنم اتفاق نظر داشته‌اند که این فیلم توسط تخیل شیطانی نویسنده و کارگردانش یون سانگ هو ساخته شده و از مفهوم دلهره‌آور خود برای بررسی دقیق خطاپذیری انسان استفاده می‌کند.

شاید جلوه های ویژه این سریال کره ای از جمله فرشته مرگ و دیوهای اجراکننده، ضعیف باشند اما خط اصلی داستان بسیار قوی است و اینکه همیشه عده‌ای منتظر هستند تا پس از یک ماجرای فراطبیعی از مردم و اعتقادات آنها سوءاستفاده کنند.

در انتهای فصل اول، عازم جهنم، به شکل درام در کوچه پس‌کوچه‌های برفی سئول به پایان می‌رسد و بینندگان را با پایانی رضایت‌بخش و امیدوارکننده برای فصل بعد و سوالات مختلفی درباره اتفاقاتی که در فصل دوم می‌تواند رخ دهد مواجه می‌کند.

این سریال هیجان انگیز و پربیننده را میتوانید با زیرنویس فارسی از چارخونه دریافت کنید.

سریال اهل جهنم

 

4/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *