برترین اپلیکیشن‌های دارویی

مجله چارخونه » برنامه‌ » پزشکی » برترین اپلیکیشن‌های دارویی
برترین اپلیکیشن‌های دارویی
برترین اپلیکیشن‌های دارویی
فهرست محتوا

سلامتی از مهم‌ترین دغدغه انسان‌ها برای ادامه حیات و بقا بوده و علم پزشکی همواره سعی بر ارتقای سطح سلامتی افراد بوده است. با پیشرفت های صورت گرفته در عصر حاضر بیماری هایی که تا ده ها سال پیش کشنده بودند دیگر به راحتی درمان شده و سطح سلامتی افراد بالاتر رفته است. علاوه بر پیشرفت در علم پزشکی با توجه به توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی و اینترنت و ظهور گوشی‌های تلفن همراه، اپلیکیشن‌های مرتبط با حوزه پزشکی و  اپلیکیشن‌های دارویی نیز پیشرفتهای زیادی داشته اند.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بعضی خدمات بهداشت و سلامت به‌صورت مشاوره تلفنی یا از طریق گفتگو در بعضی پلتفرم ها صورت می‌گرفت. با این حال، با گسترش بیماری کووید-۱۹، حوزه سلامت دیجیتال از سوی مردم بیش از گذشته مورد توجه واقع شد. به دلیل مشکلات سرایت ویروس، مردم تا جایی که می‌توانستند از مراجعه حضوری به این مکان‌ها اجتناب می‌کردند. همچنین در بسیاری از موارد به‌ویژه در شهرهای کوچک دسترسی به پزشک متخصص برای بیماران سخت‌تر از گذشته شد. پلتفرم‌های مشاوره پزشکی آنلاین و اپلیکیشن های دارویی در این دوران بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفتند. اکثر مردم برای سفارش دارو و یا حتی مشاوره های پزشکی به این اپلیکیشن ها روی آوردند و مهمترین دلیل آنها برای استفاده از مزایای این اپلیکیشن ها کاهش زمان برای خرید دارو و کسب اطلاعات پیرامون داروهای مصرفی بود.

طبق آمارها، ۸۹ درصد از زمان کاربران گوشی‌های هوشمند در اپلیکیشن‌ها و تنها ۱۱ درصد از این زمان در وبسایت‌ها صرف می‌شود.

در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های خدمات دارویی را که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی و عرضه شده‌اند، معرفی میکنیم.

 

نرم افزارهای دارویی

 

بهترین اپلیکیشن‌های خدمات دارویی – دواجو (سامانه هوشمند دارویی)

یافتن داروهای تجویز شده و یا کسب اطلاع از موجودی داروخانه ها از مهمترین دغدغه متقاضیان محسوب میشود.  سردرگمی در خیابان ها به دنبال یافتن داروخانه ای که داروی مورد نظر را موجود داشته باشد بسیار آزاردهنده است.

سامانه آنلاین و هوشمند اطلاع از موجودی داروخانه های سطح کشور با نام دواجو به شما کمک می کند در هر زمان و مکان از موجود بودن اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود اطلاع کسب کنید.

دواجو با پایلوت از استان خراسان رضوی فعالیت خود را در سال 1398 آغاز نموده است و از اردیبهشت ماه 1400 در تهران و چند شهر دیگر خدمات خود را کرده است. قبل از مراجعه به داروخانه از موجود بودن داروها و یا اقلام نسخه مورد نظر شما، مکمل ها و یا OTC در داروخانه اطمینان حاصل کنید.

با کمک از سامانه هوشمند دواجو در هرجایی که باشید قبل از مراجعه به داروخانه ها از موجود بودن اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی خود کسب اطلاع خواهید کرد.

الو دارو – بهترین اپلیکیشن‌های خدمات دارویی

الو دارو به عنوان یک  داروخانه آنلاین به شما کمک میکند، بدون مراجعه حضوری به داروخانه نیاز خود را خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

اپلیکیشن الو دارو به شما کمک میکند، در صورتی که نسخه ای دارید که داروی آن را به راحتی در داروخانه های شهر پیدا نمی‌کنید آن را ارسال کنید و منتظر تحویل داروی خود درب منزل باشید.

از ویژگیهای اپلیکیشن الو دارو:

ویکی دارو برای اطلاع از عوارضات و خواص دارویی مورد مصرف

یافتن نزدیکترین مراکز پزشکی

دارای دانشنامه سلامت و همچنین آلارم جهت یادآوری زمان مصرف دارو

 

داروخانه آنلاین

 

دکترجان ویزیت و جستجوی دارو

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دارویی، اپلیکیشن دکترجان است. دکترجان نقش ارتباط مستقیم بین پزشک و بیمار را به‌عهده دارد تا مردم بتوانند در رابطه با بیماری و یا داروهای مورد نظر در کمترین زمان اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنند.

این کار باعث کاهش ترددهای غیر ضروری میشود و خدمت رسانی پزشکی را تسهیل می‌کند.

کاربردهای اپلیکیشن دکترجان

با استفاده از این سامانه میتوانید کلیه مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و درمانگاه های اطراف خود را بدون خروج از خانه مشاهده کنید و در صورت نیاز به آن ها مراجعه نمایید. همچنین شما میتوانید در این اپلیکیشن با استفاده از مشاوره ها و ویزیت های آنلاین از مشاوره های بهترین پزشکان کشور استفاده کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن نسخه خود را دریافت نمایید و از طریق آن نسخه خود را در اشتراک گذاشته تا داروخانه های اطراف شما موجودی داروهای شما را تایید کنند.

از دیگر کاربردهای اپلیکیشن دکترجان:

جستجوی نسخه پزشک در داروخانه های اطراف و سراسر کشور

یافتن داروهای نایاب و کمیاب

فروش و تحویل کلیه اقلام داروخانه‌ای در داروخانه

ویزیت آنلاین بیماران توسط پزشک بدون نیاز به خروج از خانه

در دسترس بودن پزشکان دکترجان در تمامی ساعات شبانه روز حتی نیمه های شب و دیگر امکانات که با مراجعه به لینک زیر میتوانید کلیه اطلاعات مورد نظر را کسب کنید.

مدرپ MedRep؛ جستجوی دارو و تجهیزات

مدرپ هم از دیگر بهترین اپلیکیشن های دارویی است که دسترسی آسان و سریع به دارو و کالای سلامتی از نزدیکترین و ارزانترین عرضه کننده را فراهم میکند.

اپلیکیشن مدرپ امکاناتی مانند مشاهده قیمت برندهای محصولات و خرید، رزرو دارو، مسیریابی و امکان ارسال را دارا می باشد. با عضویت در مدرپ همچنین می توانید با جستجوی حرفه ای از طریق نام فارسی یا انگلیسی و حتی بارکد محصول، اطلاعات دارویی را به راحتی مشاهده کنید. از دیگر مزایای مدرپ می‌توان به مشاوره‌ی آنلاین با داروسازان و نمایندگان علمی مورد تایید مدرپ اشاره کرد.

امکانات مدرپ کاربر:

1- امکان دسترسی به اطلاعات دارویی و مشخصات محصولات مکمل ها، شیرخشک و تجهیزات پزشکی

2- اطلاع از قیمت برند ها و بسته بندی محصولات

3- مسیریابی نزدیکترین و ارزانترین داروخانه های موجود

4- اطلاع از نزدیکترین داروخانه های دارای موجودی

5- امکان رزرو نسخه دارویی و پرداخت آنلاین هزینه دارو

6- امکان خرید اینترنتی مکمل و تجهیزات پزشکی عمومی از طریق عرضه کنندگان مجاز کالای سلامتی

7- امکان جستجو و مشاهده تداخلات دارویی به صورت آنلاین از طریق رفرنس های بین المللی UpToDate و Medscape

8- مشاوره‌ی آنلاین با داروسازان و نمایندگان علمی مورد تایید مدرپ

داروخانه همراه

این اپلیکیشن محبوب جزو بهترین اپلیکیشن‌های دارویی و ده اثر برتر مسابقات ایده پردازی و برنامه نویسی ایران موبی کد در گروه برنامه های کاربردی است. داروخانه همراه دومین اثر برتر جشنواره پارس هاب به انتخاب کاربران و محبوب ترین وپردانلودترین برنامه پزشکی و سلامتی در مارکتهای ایرانی شناخته شده است.

کاربردهای داروخانه همراه:

بانک اطلاعات جامع دارو و درمان و اطلاعاتی درباره بیماریها

جستجوی دقیق و پیشرفته

معرفی داروهای ژنریک

اطلاعات بیماری ها

بیش از ششصد نوع بیماری با توضیحات کامل و جامع شامل علائم و نشانه‌های بیماری، علت بیماری، تشخیص و پیشگیری

راههای شیوع بیماری، تاریخچه همه گیری، تشخیص، جلوگیری و درمان

آموزش کمکهای اولیه و ده ها خدمات مختلف دیگر که با مراجعه به لینک زیر میتوانید کلیه اطلاعات مورد نظر در رابطه با این اپلیکیشن را دریافت کنید.

برای دیدن سایر اپلیکیشن های مرتبط با اطلاعات پزشکی و دارویی به لینک زیر مراجعه کنید.

 

اپلیکیشن های دارویی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *