سریال ریچر – ترکیب قدرت و هوش

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » سریال ریچر – ترکیب قدرت و هوش
سریال ریچر – ترکیب قدرت و هوش
سریال ریچر
فهرست محتوا

سریال ریچر بر اساس مجموعه داستانی از لی چایلد ساخته شده که قبلا اقتباس‌هایی از داستان آن به شکل فیلم سینمایی ساخته شده بود و تام کروز به عنوان نقش اول در آن حضور داشت. ریچر در واقع محصول جدید کمپانی آمازون است که در ژانر جنایی و اکشن یک اثر ارزنده و قابل توجه است. سریال ریچر یک سریال هشت قسمتی است که به صورت همزمان از استریم آمازون پرایم منتشر شد.

با اینکه ریچر بر اساس اولین رمان جک ریچر به نام کیلینگ فلور یا قتلگاه ساخته شده اما تیم سناریونویسی سریال ریچر به طور کامل به رمان اکتفا نکرده و به طور کامل وفادار نبوده‌اند. به طور معمول هنگامیکه یک رمان یا کتاب به فیلم تبدیل میشود، برای داشتن صحنه‌های جذاب ممکن است در داستان اصلی اندکی دخل و تصرف شود.

داستان سریال ریچر در واقع نوعی ژانر کارگاهی و معمایی دارد تا اکشن و هیجانی به همین دلیل میتوان گفت شخصیت ریچر ترکیبی از شخصیت شرلوک هلمز و جان ویک است. این ترکیب از یک ذهن هوشمند و خلاق و زور بازویی پرتوان از ریچر یک شخصیت بسیار جذاب ساخته است.

 

دانلود سریال ویچر

 

داستان سریال ریچر

داستان سریال ریچر از این قرار است که جک ریچر یک پلیس نظامی کهنه کار و یک قهرمان تنها است که با یک اتفاق تمام زندگی اش تحت تاثیر قرا میگیرد. این اتفاقات باعث میشود ریچر به طور مداوم از مکانی به مکان دیگر برود و مانند روحی سرگردان، بدون خانه و شغل ثابت همیشه در حال تجربه مشکلات جدید است.

بیشتر وقایع این سریال در شهر مارگریو ایالت جورجیای آمریکا اتفاق می‌افتد و ریچر با ورود به این شهر دچار دردسر شده و به عنوان یک قاتل دستگیر می‌شود. او تلاش می‌کند بی‌گناهی خود را ثابت کند اما یک توطئه شوم در حال رقم خوردن است. ریچر برای مقابله با این توطئه از هوش بی‌نظیر و قدرت بدنی بسیار بالایش استفاده می‌کند.

ترکیب خشونت، اکشن و درام در این سریال از آن اثری بسیار جذاب و جالب ساخته است. با توجه به اینکه ریچر یکی از ساخته های نیک سانتورا است فردی که سریال محبوب «فرار از زندان» یکی از آثار ماندگار کارنامه کاری او است، به همین دلیل میتوان گفت دور از انتظار نیست که ریچر نیز به یک سریال ماندگار تبدیل شود. سانتورا در آثارش تمامی المان ها را به خوبی در کنار یکدیگر قرار می‌دهد درون‌مایه اکشن همراه با جرقه های طنز مسیر درست از یک اقتباس را به تصویر می‌کشد.

 

دانلود ریچر

 

ویژگی‌های سریال ویچر

شخصیت های دیگر این سریال راسکو کانکلین و اسکار فینلی هستند که در کنار ریچر کمی دیر شروع به خودنمایی می‌کنند، اما با بازی‌های ظریف خود نشان می‌دهند که بسیار بیشتری از آنچه که میپنداریم نقش مهمتری در ماجراها ایفا میکنند.

از دیگر ویژگیهای این سریال، موسیقی فیلم است. ریچر موسیقی بسیار جذابی دارد که با لحن و موقعیت مطابقت دارد و سریال را حتی در زمان‌های خاص قابل درک میکند.

درباره کارگردانی، تدوین و فیلمبرداری تکنیک های خاصی در نظر گرفته شده و به بیننده کمک می‌کند تا موقعیت را بسیار واضح و شفاف درک کند.

صحنه‌های اکشن در این سریال تقریبا در تمام قسمتهای سریال ویچر دیده می‌شوند و این صحنه ها بسیار خشن و پرانرژی هستند. این صحنه‌ها به نوعی فیلم‌های «جیسون بورن» را در ذهن تداعی میکند.

بهرحال نمیتوان گفت ریچر یک سریال بی نقص است، اما به دلیل نقاط قوت بسیار میتوان از این ضعف های کوچک چشم پوشاند. ریچر در مجموع خیلی مفرح‌تر و گیراتر از آن چیزی است که ممکن است انتظار داشته باشید. علاقه‌مندان به ژانر اکشن و معمایی به خوبی با این سریال ارتباط برقرار کرده و از تماشای آن لذت خواهند برد.

با تغییراتی که میتوان حدس زد که در ساخت قسمت های بعدی سریال اعمال شود ویچر قطعا تبدیل به یکی از بهترین سریال های اکشن و معمایی و کاراگاهی سال 2022 خواهد بود. به احتمال زیاد ریچر تبدیل به یکی از شخصیت های معروف دنیای هالیوود خواهد شد.

https://mag.charkhoneh.com/12171
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *