بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2022

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2022
بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2022
بهترین فیلمهای علمی تخیلی
فهرست محتوا

یکی از ژانرهای پرطرفدار فیلم ها و سریال های علمی تخیلی هستند. بهترین فیلم های علمی تخیلی با موضوعاتی مانند سفر در زمان و فضا، ابرقهرمانی و یا ماوراو الطبیعه نمایش داده می‌شوند. عنصر مهم در فیلم های علمی تخیلی ابهام، کنجکاوی و تعلیق است.

با توجه به پیشرفت فناوری مانند CGI و ابزارهای فیلم سازی مشابه که به ارائه داستان‌های علمی تخیلی و چالش برانگیز کمک می‌کند، این ژانر بیش از پیش پیشرفت داشته است.

در ژانر علمی و تخیلی، سال 2021 یکی از پربارترین سالهای تاریخ سینما و تلویزیون بود. تاکنون فیلم تل ماسه، بالا را نگاه نکن و فیلم رتبه رئیس بهترین فیلم علمی تخیلی 2021 شناخته شده اند. نتفلیکس در این زمینه از دیگران جلوتر است. در این مطلب قصد داریم بهترین فیلمهای علمی تخیلی را معرفی کنیم.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی

فیلم Jurassic World: Dominion

قلمرو، یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌رود. این فیلم، ساخته کارگردان توانا و بااستعدادی، به نام Colin Trevorrow است.

این فیلم داستان دوره ژوراسیک را به تصویر می‌کشد. زاویه دیدی متفاوت از، دنیای دایناسورها، در این فیلم، قابل مشاهده خواهد بود.

 

فیلم های علمی تخیلی 2022

 

فیلم Avatar 2

در سال 2009 محصولی به نام آواتار ساخته و اکران شد. James Cameron تصمیم دارد، در تاریخ December 16, 2022 از آواتار 2 رونمایی کند. این محصول که یکی از جذاب‌ترین فیلم علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، ادامه‌ای بر داستان سری قبل است.

در این فیلم جذاب و دیدنی، بازیگران با استعداد و توانایی چون Kate Winslet, Michelle Yeoh, Zoe Saldana, Vin Diesel, Stephen Lang ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم Megalopolis

فیلم شهر بسیار بزرگ، ساخته Francis Ford Coppola  و مناسب مخاطبان بالای 13 سال است. این فیلم، که انتظار می‌رود، در سال 2022 اکران شود، بهترین فیلم علمی تخیلی به حساب می‌آید.

این فیلم که بازیگرانی چون Zendaya, Cate Blanchett, Oscar Isaac در آن ایفای نقش کرده‌اند، داستان یک معمار را روایت می‌کند، که قصد دارد، شهر نیویورک را، بعد از وقوع حادثه تلخی که، برایش رخ داده و حالا به ویرانه‌ تبدیل شده است، بازسازی کند.

فیلم Black Adam

آدم سیاه، به کارگردانی Jaume Collet-Serra قرار است در تاریخ July 29, 2022 اکران شود از دیگر بهترین فیلم های علمی تخیلی است. با وجود اینکه، اطلاعی از فیلم‌نامه این فیلم، در دسترس نیست، اما می‌دانیم براساس یک ضد قهرمان، یا به عبارتی، بلک آدام، شکل گرفته است.

ستارگانی چون Sarah Shahi, Dwayne Johnson, Pierce Brosnan  در این فیلم، نقش آفرینی کرده و قرار است این فیلم را، به بهترین فیلم علمی تخیلی 2022 تبدیل کنند.

فیلم های علمی تخیلی 2022

فیلم Santa Claus Conquers the Martians

فیلم بابانوئل مریخی‌ها را فتح یا تسخیر می‌کند، یکی دیگر از فیلم‌های علمی تخیلی 2022 است. این فیلم به کارگردانی Scott Young محصولی جدید از آمریکا است، که انتظار می‌رود، در سال 2022 اکران شود.

بابانوئل، بعد از وقوع فاجعه بزرگی که کریسمس را تحت الشعاع قرار داده، بسیار ناامید شده و برای بازپس گرفتن هویت خود، به ناچار، به مریخ سفر می‌کند.

فیلم X: The End Time

فیلم زمان پایان به نویسندگی و کارگردانی Sean GK قرار است، در تاریخ July 22, 2022 اکران شود. در این فیلم، بازیگرانی چون Kristanna Loken, Costas Mandylor, Jessica Morris  ایفای نقش کرده‌اند.

داستان براساس کشف یک متخصص طالع بینی، شکل گرفته است. لو دیوت، متوجه تغییرات عجیب و غریبی در آسمان می‌شود. انفجارهای پی‌درپی، در سطح خورشید و دیگر اجرام آسمانی که رخ می‌دهند، او را نگران کرده است.

شخصیت اصلی داستان، می‌خواهد این خبر را، به گوش همه برساند، اما حتی نزدیکان لو نیز، او را باور ندارند و فکر می‌کنند دچار توهم شده است. اما لو، دست از تلاش برنمی‌دارد. او سرانجام، موفق می‌شود که پناه‌گاهی را برای روز واقعه، آماده کند.

الکسیس، دوستان و نزدیکان وی، که جایی برای پناه گرفتن نداشتند، از پناه‌ بردن به مکان امن لو، بسیار خوشحال شدند. در این بین، تخمین زده شد، که 80 درصد از جمعیت جهان، ناگهان در یک روز، ناپدید شدند.

انسان‌های باقی مانده، در تلاش هستند که قهرمانی را برای خود انتخاب کرده و به همه معرفی کنند. در این میان، الکسیس با سال‌ها آموزش، توسط پدرش، تصمیم دارد امید را به بازماندگان این واقعه، برگرداند.

فیلم Alien Planet

سیاره بیگانه، نام فیلم Alan Maxson است، و یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022 نام گرفته است. در این فیلم، که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، Alexandra Bokova, Naiia Lajoie, Hunter C. Smith حضور دارند.

این فیلم به روایت داستان بروشیت، جنگ‌جوی کامین، می‌پردازد. بروشیت، به دنبال ویال، برای برگرداندن زندگی دوباره، به خانه‌اش، به روکاچی، سفر می‌کند. اما ساکنان این سیاره خطرناک، با برپا کردن میدان جنگ گسترده‌ای، نمی‌گذارند او راحت، از آنجا عبور کند.

فیلم Aurora

فیلم شفق قطبی، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 در ژانر علمی، تخیلی ساخته Lazar Bodroza است. این فیلم با نقش آفرینی Megan Fox قرار است در سال 2022 اکران شود.

داستان این فیلم، براساس یک زن فضانورد است که برای نظارت بر طوفان‌های خورشیدی که زمین را به خطر می‌اندازد، در فضا مستقر شده است. او در این بین، متوجه ضربه‌های ناشی از طوفان‌های خورشیدی، که در حال خم شدن هستند، می‌شود.

معرفی فیلم های علمی تخیلی هالیوود

فیلم Black Panther: Wakanda Forever

کارگردان: رایان کوگلر

ستارگان: لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، لتیشیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست

در این فیلم، ما با داستان آتلانتیس و مردمان وی آشنا خواهیم شد. ما مشاهده می‌کنیم که این افراد، تمدن بسیار پیشرفته‌ای دارند. بااین‌حال، آن‌ها به دنبال ویبرانیوم می‌روند. درگیری شدیدی میان این دو ملت شکل می‌گیرد. حقیقتا این فیلم جدید علمی تخیلی 2022 یکی از بهترین ها می‌باشد که باید دیده شود و از دیدنش لذت برد. این فیلم از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022 استودیو مارول است که باید ببینید و از آن لذت ببرید.

فیلم Transformers 7: Rise of the Beasts

تبدیل شوندگان به کارگردانی Steven Caple Jr توانسته در قسمت‌های گذشته، بسیار خوب عمل کند و به همین خاطر با جذب مخاطب بالا روبه‌رو است. ظهور جانوران، نیز یکی دیگر از داستان‌های این مجموعه است. در این فیلم ستارگانی چون Ron Perlman, Anthony Ramos, Luna Lauren Velez, Peter Cullen حضور دارند.

طرح این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، همچنان ناشناخته است و اطلاعی از آن، در دسترس نیست. اما می‌دانیم، قرار است در تاریخ June 24, 2022 اکران شود. این فیلم، براساس گزارش Transformers spinoff Beast Wars که ربات‌های تبدیل شونده را، در اختیار دارد شکل گرفته است.

فیلم Code 8: Part II

این فیلم، به کارگردانی Jeff Chan که قرار است در ژانر علمی، تخیلی ساخته شود، ادامه‌‌ی بخش اول آن است. قسمت گذشته آن، فیلم کوتاهی بود، که به خواست مخاطبان نتفلیکس، بودجه آن از طریقی تامین و به یک فیلم بلند تبدیل شد.

فیلم‌برداری این فیلم، از اواخر سال 2021 آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد بخش دوم کد 8 با نقش آفرینی بازیگران توانا و با استعدادی چون Stephen Amell, Robbie Amell در سال 2022 از شبکه نتفلیکس اکران شود.

داستان فیلم، درباره دختری نوجوان شکل گرفته است، که برای رسیدن به عدالت، در مورد پرونده قتل برادرش، به دست افسران پلیس، با این نیروهای فاسد، به مبارزه می‌پردازد.

فیلم Escape from Spiderhead

این فیلم به کارگردانی Joseph Kosinski در ژانر علمی تخیلی و یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 است که از شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد. در این فیلم ستارگانی چون Chris Hemsworth, Miles Teller, Jurnee Smollett, Mark Paguio, Tess Haubrich حضور دارند.

داستان این فیلم، براساس دو جوان شکل گرفته است. این دو نفر، محکوم می‌شوند در مکانی، با گذشته خود روبه‌رو شوند و در این بین بر روی زندانیان، داروهای تغییر احساسات، آزمایش می‌کنند.

اسامی فیلمهای علمی تخیلی

فیلم Distant

کارگردان: ویل اسپک و جاش گوردون

ستارگان: نائومی اسکات، برایان کاوانا-جونز، آنتونی راموس، ریچل بروزناهان

داستان این فیلم علمی تخیلی جدید به این شکل است که یک شخص به طور کاملاً تصادفی، روی یک سیاره بیگانه فرود می‌آید. این فرد که یک معدنچی است، باید تلاش کند تا به هر طریقی زنده بماند.

وی در این مسیر، با چالش‌های زیادی ازجمله خشکی زمین، کمبود اکسیژن و موجودات عجیب‌وغریب روبرو می‌شود. این فیلم جذابیت‌های بسیاری دارد که موجب شده است قبل از اکران خود، افراد زیادی را به خود جذب کرده باشد. این فیلم جدیدترین فیلم علمی تخیلی سال 2022 است که به نظر می‌رسد سر و صدای عجیبی بکند.

فیلم Spaceman of Bohemia

فیلم فضانورد بوهمیا به کارگردانی Johan Renck در ژانر علمی تخیلی، تابستان 2021 وارد مرحله تولید شد. در این فیلم، بازیگرانی چون Adam Sandler, Carey Mulligan, Paul Dano, Isabella Rossellini, Kunal Nayyar حضور دارند.

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، براساس رمانی با همین نام شکل گرفته است. این فیلم اقتباسی، به روایت داستان پسری یتیم، می‌پردازد. او که در حومه چک، بزرگ شده، بسیار خوش‌شانس بوده و قرار است به عنوان اولین فضانورد، شناخته شود.

فیلم The Adam Project

فیلم‌برداری این فیلم، به کارگردانی Shawn Levy در نوامبر 2020 کلید خورد و در مارس 2021 به پایان رسید. این فیلم قرار است با نقش آفرینی بازیگرانی چون Zoe Saldana, Ryan Reynolds, Jennifer Garner, Catherine Keener, Mark Ruffalo در سال 2022 از شبکه نتفلیکس اکران شود.

داستان این فیلم، درباره مردی است که با سفر به گذشته خود با 13 سالگی خودش روبه‌رو می‌شود. او برای ادامه‌ سفرش، از 13 سالگی خود، کمک می‌گیرد. در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد که ببیننده را متقاعد خواهد کرد فیلم را با اشتیاق بیش‌تری ادامه دهد. پیش‌بینی می‌شود این فیلم به یکی از بهترین فیلم های 2022 تبدیل شود.

فیلم The Flash

ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی

کارگردان: اندی موسکیتی

ستارگان: ازرا میلر، بن افلک، مایکل کیتون، ساشا کال، کرسی کلمونس، ماریبل وردو، ران لیوینگستون

بسیاری گفته‌اند که این شخصیت، تقریباً مشابه داستان Flashpoint است. در این فیلم بری (Barry) تصمیم می‌گیرد که برای نجات جان مادر خود، در زمان سفر کرده و جلوی مرگ او را بگیرد.

باوجوداینکه او موفق می‌شود در زمان سفر کند، اما دچار مشکلاتی می‌شود که خلاص شدن از آن بسیار سخت است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، تغییر فیلم پروانه‌ای یا هرج‌ومرج در زمان آینده است که موجب بروز اتفاقات عجیبی می‌شود. یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 که بسیاری از طرفداران ژانر علمی تخیلی و دی سی منتظر این فیلم هستند.

سخن آخر

فیلمهای بسیاری در ژانر علمی تخیلی و فانتزی در سال 2021 روی پرده رفتند. گمان میرود سال 2022 نیز سال پرباری در این ژانر پرطرفدار باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *