فیلم هایی که همه باید ببینیم | برترین + خاص ترین فیلم‌ها | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم هایی که همه باید ببینیم | برترین + خاص ترین فیلم‌ها | چارخونه
فیلم هایی که همه باید ببینیم | برترین + خاص ترین فیلم‌ها | چارخونه
برترین و خاص ترین فیلم‌های تاریخ سینما
فهرست محتوا

فیلم هایی که همه باید ببینیم. البته همین الان باید بگوییم که ممکن است بعد از دیدن این فیلم‌ها عاشق آن‌ها شوید یا در همان در دقایق نخستین، فیلم را رها کنید؛ چون سلیقه‌ها کاملا متفاوت است. اما این فیلم‌ها جزو برترین و خاص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شوند. پس تا آخر این مقاله مارا همراهی کنید.

حواستان باشد تا بعد از دیدن سرگیجه، سرگیجه نگیرید؛ خاص‌ترین از هیچکاک

حواستان باشد تا بعد از دیدن سرگیجه، سرگیجه نگیرید؛ شاهکار هیچکاک

به گفته خیلی از منتقدان بزرگ سینما، فیلم سر گیجه جزو برترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم سرتاسر گیج کننده بوده و به گفته خود آلفرد هیچکاک، کارگردان بزرگ و فقید سینمای جهان، این فیلم شخصی‌ترین ساخته خودش است. سرگیجه از جمله فیلم‌هایست که ممکن است مجبور باشید تا یک یا دو بار دیگر ببینید تا نکاتش دستگیرتان شود. یکی از شاخص‌ترین برتری‌های فیلم سرگیجه سبک فیلم‌برداری آن است که شاید به مثل آن را هیچ فیلمی ندیده باشید. از این فیلم به عنوان شاهکار آلفرد هیچکاک یاد می‌شود.

 

پدرخوانده با موسیقی متن و بازی فوق العاده مارلون براندو؛ یکی از برترین‌ها

یکی خاص‌ترین فیلم‌های هنر هفتم، پدرخوانده 1 است که با بازی فراموش نشدنی مارلون براندو در ذهن تک تک ما جایی خواهد بست. تمامی لحظات فیلم پدرخوانده قصد وارد کردن شوک به ببینده دارد و حتی یک لحظه هم به شما فرصت استراحت نمی‌دهد. این فیلم نیز از برترین شاهکارهای سینماست که توسط کاپولا کارگردان نام آشنایی آمریکایی ساخته شده است. علاوه بر بازی خود مارلون براندو، آل پاچینوی دوست داشتنی هم در نقش خود بسیار می‌درخشد. فیلم پدر خوانده پیشنهاد ویژه ما به دوستداران سبک مافیایی خواهد بود.

 

یادگاری به جان مانده از کاگردان محبوب نولان؛ خاص‌ترین فیلم در دنیای مدرن

به شخصه، در دنیای سینمای مدرن کریستوفر نولان را یکی از کارگردان محبوب و خاص می‌داند. البته منتقدان او را به عنوان یکی از موءلفین تاریخ نیز می‌دانند. Memento یا یادگاری یکی از خاص‌ترین و برترین فیلم‌های نولان است که در سال 2000 آن را ساخته. این فیلم سبک جدیدی را با خود به همراه آورد تا بعد‌ها خیلی از کارگردان معروف فیلم‌های خود را به سبک یادگاری بسازند. ممکن است که بعد از دیدن فیلم یادگاری نقاط مجهولی در ذهنتان بماند اما قول می‌دهم که اگر بار دیگر آن را با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که قاتل کیست!

 

زندانی از جنس عشق و کتاب؛ رستگاری در شاوشنگ

آیا میدانید که رستگاری در شاوشنگ Shawshank redemption چندین سال است که در رتبه اول 250 فیلم برتر جدول Imdb قرار دارد؟ و آیا تا به حال برایتان سوال نشده که چرا؟ یکی از فاخرترین و برترین فیلم‌های تاریخ سینما رستگاری در شاوشنگ است. در زمان دیدن فیلم قرار از تمامی ذهنتان معطوف به داستان و هنرنمایی زیبای بازیگرانی همچون مورگان فریمن شود. رستگاری در شاوشنگ آنقدر برای مخاطبینی که آن را دیده‌اند جذاب بوده که بعد از حدود 28 سال هنوز هم به عنوان اولین و خاص‌ترین فیلم تاریخ سینما به حساب می‌آید. اگر اهل فیلم هستید و رستگاری در شاوشنگ را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا هرچه زودتر دست به کار شوید.

 

آقای هیچکس؛ تعبیر جالب کارگردان از بازی زندگی

عکسی از جرت لتو به عنوان آقای هیچکس

درست است که فیلم M.r nobody آنقدرها که لیاقتش بود مورد توجه قرار نگرفت اما با این حال باید بدانید که به هیچ عنوان چیزی از ارزش‌های این فیلم کم نمی‌شود. فیلم آقای هیچکس قرار است شما را از بازی زندگی آگاه کند. اگر بخواهم کمی واضح‌تر بگویم شما در این فیلم شاهد این فیلم خواهید بود که کوچک‌ترین تصمیم شما می‌تواند مسیرتان را تا انتهای زندگی تغییر دهد. به شخصه بعد از اینکه اولین بار این فیلم را دیدم، از اتاق خود بیرون آمدم و با خود گفتم که اگر این کار را نکرده بودم چه اتفاقی می‌افتاد یا حالا که بیرون آمدم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این از آن فیلم‌هایی است که همه باید ببینند!

 

یک به دوازده؛ دوازده مرد خشمگین فقط یک فیلم نیست!

دیدن فیلم 12 مرد خشمگین را به تمامی مافیابازها پیشنهاد می‌کنم. تنها از این بگویم که یک نفر با فن بیان عجیب و خارق العادش، نظر 11 نفر را دیگر را با خود همسو می‌کند. این فیلم شاید در نگاه اول یک فیلم سیاه سفید و قدیمی باشد که فقط به درد کانال چهار بخورد. اما با کمی صبر متوجه خواهید شد که 12 مرد خشمگین جزو برترین فیلم‌های تاریخ سینما است. جذابیت این داستانی جایست که همه مخالف هستند اما یک نفر با استدلال‌های درست و منطقی رای هیت منصفیه دادگاه را تغییر می‌دهد.

 

ما سعی کردیم تا فیلم‌هایی که جزو برترین و خاص‌ترین ها در سینما هستند به شما معرفی کنیم. فیلم هایی که همه باید ببینیم. شک نکنید که این پایان کار نیست و در مقاله‌های بعدی فیلم‌های خاص و جذاب دیگری را هم به شما معرفی خواهیم کرد. حال اگر شما یکی از این فیلم‌ها را دیده‌اید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *