فیلم تاپ گان: ماوریک | تکرار جذاب پس از 36 سال | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » فیلم تاپ گان: ماوریک | تکرار جذاب پس از 36 سال | چارخونه
فیلم تاپ گان: ماوریک | تکرار جذاب پس از 36 سال | چارخونه
فیلم تاپ گان: ماوریک | تکرار جذاب پس از 36 سال | چارخونه
فهرست محتوا

بی شک اگر به کسی که فیلم تاپ گان: ماوریک را دیده باشد، بگویی که اولین نسخه آن در سال 1364 شمسی ساخته شده به شدت تعجب خواهد کرد؛ چرا که در نسخه دوم این فیلم نیز مانند نسخه اول تام کروز نقش اول را بازی می‌کند. او در فیلم Top Gun: Mavrick 2022 دقیقا مانند قسمت اول کله شق و چالاک است. این فیلم علاوه بر درخشان تام کروز افسانه‌ای، داستان و فیلم برداری بسیار روانی داشت که باعث شد تا به شدت مورد توجه منتقدان و مردم قرار گرفت. حال ما قرار است تا به نقد و بررسی فیلم تاپ گان: ماوریک 2022 بپردازیم و شما را با تعدادی از حواشی پشت پرده فیلم آشنا کنیم.

تام کروز، بدلکار تام کروز

اگر طرفدار پر و پا قرص تام کروز باشید قطعا می‌دانید که یکی از اصول بازیگری او این است که به هیچ عنوان از بدلکار در صحنه‌های اکشن و خطرناک استفاده نمی‌کند. البته که این موضوع گاهی و بی‌گاه برای او خطر ساز می‌شود. به عنوان مثال او در فیلم ماموریت غیر ممکن 8 در زمان پریدن از یک ساختمان دچار شکستکی ساق پا شد. این موضوع باعث شد تا مدتی فیلم‌برداری ماموریت غیرممکن با تاخیر مواجه شود. تام کروز اما باز هم از رو نرفت و در فیلم تاپ گان: ماوریک نیز خودش بدون بدلکار این فیلم را بازی کرد.

 

13 یا بیش از 100 میلیون دلار؟؛ به راستی دستمز تام کروز چقدر است

تام کروز برای بازی در فیلم تاپ گان: ماوریک حدود 100 میلیون به جیب زد!

بیشتر خبرگزاری‌ها عنوان کردند که تام کروز برای ایفای نقش در فیلم تاپ گان: ماوریک چیزی حدود 100 میلیون دلار دستمزد گرفت است اما حقیقت جور دیگری بوده. تام کروز قبل از شروع فیلم برداری تنها 13 میلیون به عنوان دستمزد دریافت کرده اما بندی در قرارداد خود جای داده تا در سود فروش فیلم تاپ گان: ماوریک 2022 سهیم باشد. از همین رو با فروش 630 میلیون دلاری فیلم در گیشه‌های سینمای آمریکا، تام کروز نیز بیش از 100 میلیون دلار برای بازی در این فیلم به جیب زده است. این فیلم با بودجه 170 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهان آن تا امروز به بیش از 1.2 میلیارد دلار رسیده و روند فروش آن همچنان ادامه دارد.

 

داستانی که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست!

فیلم تاپ گان: ماوریک به گونه‌ای پیش می‌رود که شما تا آخرین لحظه متوجه نخواهید شد که چه می‌شود. این موضوع را در بیشتر سکانس‌های حساس فیلم به ویژه در 30 دقیقه پایانی حس خواهید کرد. روند کلی فیلم نیز در ابتدا آرام شروع می‌شود اما رفته رفته چالش‌هایی برای ماوریک به وجود می‌آید که بیننده را نیز درگیر خواهد کرد. داستان این فیلم top gun: maverick تقریبا دنباله‌ای از قسمت اول فیلم است اما اگر آن را ندیده باشید هم ایرادی ندارد؛ چرا که به دلیل فلش بک‌ها موجود در تاپ گان: ماوریک شما تا حدودی از داستان قسمت اول مطلع خواهید شد.

 

دیگر بازیگران معروف تاپ گان: ماوریک

دیگر بازیگران معروف تاپ گان: ماوریک

به جز تام کروز که بازیگری بسیار نام آشنای سینمای هالیوود است؛ جنیفر کانلی، مایلز تلر، جان هم، گلن پاول، لوئیز پولمن، اد هریس و وال کیمر ایفای نقش کردند. نکته قابل ذکر در این مورد بازیگران تاپ گان، حضور دوباره وال کیمر در نقش آیس من ice man است. او در قسمت اول تاپ گان هم به ماوریک بسیار کمک کرد و در این قسمت نیز یکی از دلایل حضور دوباره او در دانشگاه تاپ گان خواهد بود.

 

صحنه های تکرار نشدی تاپ گان در تاریخ سینما

یکی از جذابیت‌های نام فیلم تاپ گان: ماوریک را بر سر زبان‌ها انداخت، صحنه‌های نبرد هوایی بود. این لحظات به یکی نقاط قوت فیلم تبدیل شده است تا جایی که بیشتر منتقدین بر این باور هستند که اینچنین سکانس‌هایی به هیچ عنوان در تاریخ سینما تکرار نخواهد شد. برای فیلم برداری تاپ گان: ماوریک 6 دوربین به طور همزمان در داخل کابین جت‌های جنگی قرار گرفتند تا به طور دقیق و کامل تمامی ری اکشن‌های خلبانان را ضبط کنند.

 

فیلم های اکشن 2022 دیگر که می‌توانیم از چارخونه ببینیم
  • دروغ خوار
  • شوالیه های شجاع
  • راهزن
  • راز پلیس
  • بخش هشتم
  • قطار سریع السیر
  • مجری قانون

 

ممنون که تا انتهای مقاله نقد و بررسی فیلم تاپ گان: ماوریک ما را همراهی کردید. امیدواریم که از این مقاله لذت کافی را برده باشید. همچنین شما می توانید برای دنبال کردن حواشی دنیای فیلم و سریال صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13769
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *