NFT و هر آنچه باید از آن بدانید | همه چیز راجب NFT | چارخونه

مجله چارخونه » فناوری » NFT و هر آنچه باید از آن بدانید | همه چیز راجب NFT | چارخونه
NFT و هر آنچه باید از آن بدانید | همه چیز راجب NFT | چارخونه
NFT و هر آنچه باید از آن بدانید | همه چیز راجب NFT | چارخونه
فهرست محتوا

.

یکی از داغ‌ترین بحث‌های روز دنیا بعد از متاورس؛ NFT است. NFT چیزی بین هنر و فناوری بوده که به تازگی بین مردم مطرح شده. این فناوری به خاطر مزایا و معایب بسیار زیادش جای بحث زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا NFT و هرآنچه باید از آن بدانید را به شما توضیح دهیم.

 NFT و هرآنچه باید از آن بدانید

NFT ها به عنوان راهی برای محافظت از فایل های دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که مالکیت را تضمین می کند و کمبود ایجاد می کند. مانند هنر فیزیکی، یک NFT می تواند فروخته شود، اما هنرمند می تواند حق چاپ را حفظ کند، یا می تواند آن را به خریدار ارائه دهد، یا در مورد درصدی از فروش ثانویه که مالک می تواند داشته باشد، تصمیم بگیرد.

 

موارد استفاده از این ابزار جا به جایی پول

اساساً، NFT ها می توانند هر شکلی از فایل دیجیتال را نشان دهند، خواه یک jpeg از یک قطعه هنری، یک ویدیو یا حتی املاک و مستغلات باشد. تبدیل این فایل‌ها به «توکن» و ایمن کردن آن‌ها بر روی یک بلاک چین، خرید، فروش و تجارت این فایل‌ها را کارآمد می‌کند و تقلب را کاهش می‌دهد.

 

NFT و رمزارزها چگونه به هم متصل می شوند؟

NFT و رمزارزها چگونه به هم متصل می شوند؟

NFTها توکن‌های غیرقابل تعویض نیز نامیده می‌شوند و توکن‌های نگهداری شده در بلاک چین هستند که دارایی منحصربه‌فرد را – چه فیزیکی و چه دیجیتال – نشان می‌دهند. NFT ها بر روی بلاک چین های ارزهای دیجیتال، با استفاده از اتریوم، سولانا، وکس و سایر توکن ها، ایمن می شوند. این بدان معناست که آنها به جزر و مد ارزش های ارزهای دیجیتال گره خورده اند، که مثبت و منفی است.

 

در مقابل قانون یا در کنار قانون

NFT ها کاملاً “مشروع” هستند اما اصطلاح و کاربرد آن به قدری گسترده است که ممکن است با کلاهبرداری ها و طرح هایی برخورد کنید که اینطور نیستند. همیشه ایده خوبی است که تحقیقات خود را انجام دهید، هرگز NFT های رایگان را نپذیرید و اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد بهتر است از آن اجتناب کنید.

 

راه های تهیه NFT چیست؛ چگونه بخریم؟

مردم به دلایل زیادی NFT می خرند. برخی توکن‌های غیرقابل تعویض را به عنوان دارایی برای جمع‌آوری و تجارت می‌بینند، آنها آنها را سرمایه‌گذاری می‌دانند. دیگران فقط عاشق هنر یا فناوری پشت NFT هستند و دوست دارند نحوه استفاده از آن را آزمایش کنند. اکنون افراد بیشتری NFT ها را راهی برای راه اندازی محصولات، جمع آوری بودجه و ارائه صدایی به جوامع به حاشیه رانده شده می بینند. این حس وجود دارد که NFT ها می توانند قفل نوع جدیدی از دموکراسی را باز کنند.

 

بهترین راه های کسب درآمد

اگر هدف شما این باشد، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از NFT وجود دارد. برخی از راه های کلیدی در زیر ذکر شده است:

  • بازی برای کسب درآمد: این نوع بازی های جدید به شما امکان می دهند دارایی هایی را که به دست می آورید یا در یک بازی باز کنید، داشته باشید. شما می توانید این NFT ها را در فروشگاه بازی یا در یک بازار جمع آوری کرده و بفروشید.

 

  • جمع‌آوری: بسیاری از افراد NFT‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، پروژه‌های جدید را مشاهده می‌کنند و HOLDING یا نگه‌داری را تا زمانی که ارزش‌هایشان افزایش یابد (می‌توانند کاهش هم پیدا کنند) جمع‌آوری می‌کنند.

 

  • چرخاندن NFTS: من این را توصیه نمی کنم، اما برخی از مردم دوست دارند NFT ها را به منظور فروش آنها با قیمت بالاتر خریداری کنند. ریسک داره

 

  • سرمایه گذاری در NFT های جدید: اگر در مورد ورود به NFT ها جدی هستید، می خواهید پروژه هایی را که دوست دارید پیدا کنید و زود وارد آن شوید. اغلب می توانید در انجمن Discord شرکت کنید و در “لیست سفید” قرار بگیرید.

 

  • NFT خود را ایجاد کنید: موفقیت NFT ها این است که هر کسی با رایانه می تواند یکی را ایجاد کند، و حتی یک مجموعه NFT پروژه ای برای تأمین مالی پروژه های دیگر ایجاد کند. NFT ها اکنون حتی می توانند به صورت رایگان ایجاد شوند، اگرچه این با محدودیت هایی همراه است.

 

از کجا می توانم یک NFT بخرم و بفروشم؟

رایج ترین روش خرید و فروش توکن غیر قابل تعویض در بازار NFT است، این پلتفرم های حراجی هستند که به طور خاص برای نمایش NFT ها ایجاد شده اند. محبوب ترین آنها OpenSea، Rarible، SuperRare، Nifty Gateway، Magic Eden و Foundation هستند.

 

آیا باید در NFT سرمایه گذاری کنم؟

آیا باید در NFT سرمایه گذاری کنم؟

این یک سوال شخصی است. NFT ها می توانند ارزششان افزایش یا کاهش یابد، و همه پروژه های NFT برای کسب درآمد برای شما طراحی نشده اند (بعضی از آنها برای جمع آوری پول برای امور خیریه ایجاد شده اند). همچنین، صرف اینکه یک اثر هنری نشانه گذاری شده است به این معنی نیست که ارزشمند خواهد بود. تحقیقات خود را انجام دهید و سؤالاتی بپرسید، از جمله اینکه چه کسی پشت پروژه است، در واقع صاحب چه چیزی خواهید شد و چگونه می توان از NFT استفاده کرد؟

 

آیا NFT ها یک طرح هرمی هستند؟

منتقدان می‌گویند بله، و پروژه‌ها و طرح‌های نامناسبی وجود داشته است که از هم پاشیده شده و خریداران را بی‌چون و چرا نگذاشته است. اما، بسیاری از NFT ها خوب هستند و هنرمندان خوبی در این فضا خلق می کنند. در ماه‌های اخیر NFT‌ها از روش‌هایی برای کسب درآمد سرمایه‌گذاران به پروژه‌هایی با «مطلوب» تکامل یافته‌اند – کاربردهای بلندمدت در متاورس و در زندگی واقعی.

 

خریداران NFT؛ دیوانگان میلیاردر

به نظر می‌رسد که Millennials بزرگترین گروه خریدار NFT هستند، در حالی که Gen-X و Gen-Z نزدیک به عقب هستند. نسل‌های قدیمی‌تر فعلاً روشن می‌مانند. همچنین یک هنر خطی رو به رشد و جوامع شرکتی وجود دارد که NFT ها را به عنوان سرمایه گذاری ها در پذیرش دفاتر و هتل ها به نمایش می گذارند.

ممنون که تا انتهای بخش اول مقاله NFT و آنچه باید از آن بدانید با ما همراه بودید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان منتشر شدن مقاله بعدی ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13928
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *