فیلم Fatherhood | معرفی فیلمی تلخ و شیرین با بازی کوین هارت

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم Fatherhood | معرفی فیلمی تلخ و شیرین با بازی کوین هارت
فیلم Fatherhood | معرفی فیلمی تلخ و شیرین با بازی کوین هارت
فیلم Fatherhood
فهرست محتوا

به جرات می­‌توان گفت که نتفلیکس به یکی از قطب­‌های فیلم­سازی هالیوود تبدیل شده است. سالانه چندین فیلم بلند با مضامین گوناگون برای طرفداران خود می‌­سازد. گاهی این فیلم­‌ها کمدی، گاهی هیجان­‌انگیز و اکشن و گاهی از آن دسته فیلم­‌های آرامی هستند که در یک خط صاف حرکت می­‌کنند. امروز قصد داریم یکی از تازه­‌ترین تولیدات نتفلیکس یعنی فیلم Fatherhood را معرفی کنیم. قصه­‌ای نسبتا کلیشه­‌ای که توانسته پرداخت خوبی از خود ارائه کند. با مجله­‌ی چارخونه همراه باشید.

 

معرفی فیلم Fatherhood

 

سالها پیش مت لوگلین وبلاگی تاسیس کرد و در آن شروع به نقل قصه­‌ی غم­‌انگیز زندگی خود کرد. واقعه­‌ای که در آن همسر وی می­‌میرد و او مجبور می­‌شود بار زندگی را به تنهایی به دوش بکشد. بعدها این داستان تبدیل به کتاب شد و برنامه­‌های بسیاری از جمله اپرا وی را دعوت کردند. حال این فیلم به تهیه­‌کنندگی نتفلیکس و کارگردانی پاول ویتز، با بازی کوین هارت ساخته شده است.

از آنجایی که شخصیت­‌های واقعی داستان سفیدپوست بودند در ابتدا کمی نقد به اثر وارد شد. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم این موضوع تاثیر چندانی بر جان کلام ندارد. فیلم Fatherhood قصه­‌ی زن و شوهری را روایت می­‌کند که مادر داستان پس از به دنیا آوردن دخترش از دنیا می­‌رود. داستان فیلم Fatherhood از این نقطه پا می­‌گیرد و روند زندگی پدری تنها را که رفته رفته عاقل­‌تر و پخته­‌تر می­‌شود را به معرض نمایش می­‌گذارد.

 

 

فیلم Fatherhood

 

عوامل فیلم Fatherhood

 

سرپرستی تیم تولید و کارگردانی فیلم Fatherhood بر عهده­‌ی پاول ویتز است. این نویسنده و کارگردان پیش از این خود را در ژانر دراما ثابت کرده و آثار نسبتا خوبی ارائه کرده است. از جمله آثاری که کارگردانی آن به عهده­‌ی ویتز بود می‌­توان به “درباره­ی پسر” با بازی هیو گرنت، “فوکرهای کوچک” با بازی بن استیلر و رابرت دنیرو اشاره کرد. نویسندگی کارهای موفقی نظیر “انیمیشن مورچه­ها” و “فلین بودن” نیز برعهده‌­ی او بوده است. کوین هارت کارکتر اصلی فیلم Fatherhood را بازی می‌­کند.

از کمدین­‌های مشهوری که کمتر کسی انتظار بازی او در این فیلم را داشت. از حق نگذریم نتیجه­‌ی کار نیز خیلی خوب از آب درآمده و پاسخ خوبی به برخی منتقدان داده است. پیش از این کوین هارت به همراهی برایان کرانستون در فیلم “the upside” بازسازی فیلم موفق فرانسوی بازی کرده بود. ولی خوب چالش‌­های این فیلم او را به سکوی بعدی بازیگری­‌اش پرتاب کرد. و در آخر اشاره کنیم به آلفره وودارد که از بازیگران قدیمی فیلم محسوب شده و کارهای موفقی مانند k-pax و “12 سال بردگی” را در کارنامه دارد.

 

کوین هارت

 

نقد فیلم

 

به هر حال چنین داستان­‌هایی بارها در سینما، مخصوصا هالیوود روایت شده­‌اند و شاید تازگی چندانی برای مخاطب امروز نداشته باشد. اما در این فیلم باوجود کلیشه­‌های فراوانی نظیر دوستان کوین هارت که بار کمدی فیلم را به دوش می­‌کشند و یا قصه­‌ی عاشقی تازه­‌ی کارکتر اصلی، همه چیز به خوبی سرجای خود قرار گرفته است. از هر منظری که به فیلم بنگریم مطمئنا با اثر شاخصی روبه­‌رو نیستم. اما حس و حال خوبی که فیلم در مجموع به کمک بازی روان بازیگرانش ارائه می­‌دهد غیرقابل کتمان است.

 

بخش هایی از فیلم پدری

 

حرف آخر …

 

فیلم Fatherhood قطعا از آن دسته فیلم­‌هایی است که می­‌توانید در کنار خانواده به تماشای آن بنشینید. پیشنهاد می­‌کنیم اگر تا پیش از این طرفدار فیلم­‌های کمدی کوین هارت بوده‌­اید حتما این فیلم را تماشا کنید. چراکه چندین پله از بازی­های اغراق‌­آمیز وی فاصله داشته و نگاهی عمیق­‌تر به کارکتر خود دارد.

 

تماشای فیلم fatherhood

 

https://mag.charkhoneh.com/11172
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *