معرفی فیلم Mortal Kombat | کاشکی همه‌چیز بهتر بود!!

مجله چارخونه » فیلم و سریال » معرفی فیلم Mortal Kombat | کاشکی همه‌چیز بهتر بود!!
معرفی فیلم Mortal Kombat | کاشکی همه‌چیز بهتر بود!!
فهرست محتوا

آیا فیلم Mortal Kombat به شکل عجیبی بد است؟ بله! اما آیا تماشایش لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است؟ بدون شک! زمانیکه فیلمی خوب است به معنی واقعی کلمه خوب است. فیلم Mortal Kombat گاهی حال و هوای فیلم‌‌های دهه نود را دارد که از زمان خودش فراتر رفته است. اما گاهی اوقات نیز حس فیلم‌های بلاک باستری تازه به دوران رسیده‌ی بی‌حال را می‌گیرد. با مجله‌ی چارخونه همراه باشید تا این اثر مجهول‌الهویه را بررسی کنیم.

 

فیلم Mortal Kombat

 

معرفی فیلم Mortal Kombat

 

اولین نکته مثبت فیلم Mortal Kombat جلوه‌های ویژه آن است. تیم جلوه­های ویژه این فیلم مانند تمام فیلم‌های امروزی در حق آن لطف بزرگی کرده‌اند. تمام قدرت‌های شخصیت‌های مختلف به نظر خیلی خوب و هیجان‌انگیز می‌آیند. طراحی شخصیت گورو به‌خوبی رندر شده است و تمام صحنه‌های ساب زیرو مثل انیمیشن فروزن با ترکیبی از فیلم‌های ترسناک است. هر جا که جلوه‌های ویژه استفاده شده است سطح فیلم Mortal Kombat را یک مرحله بالاتر می‌برد. بهترین صحنه کینو علیه رپتایل است. این صحنه به‌قدری خوب طراحی شده است که کل فیلم باید از آن پیروی می‌کرد. ترکیبی از لحظات ترسناک، بامزه و پکیجی از مبارزات جذاب و منحصربه‌فرد است.

 

ترکیب بازیگران فیلم Mortal Kombat به چه شکل است؟

 

بعضی از بازیگران نیز عالی هستند. انتخاب جاش لاوسن در نقش کینو موهبتی برای فیلم Mortal Kombat است و بیشتر دیالوگ‌هایش و ارجاعاتی که به فرهنگ عامه می‌دهد خیلی بامزه هستند و به فیلم آن مقدار جذابیتی را می‌دهد که حواسمان را از مشکلات دیگرش پرت کند. همچنین مکاد بروکس در نقش جکس نیز به طرز تعجب‌آوری عالی ظاهر شده است.

لودی لین در نقش لو کنگ کارش در ایفای یک نقش مثبت به‌خوبی ایفا کرده است و رابطه دوستی‌اش با مکس هوآنگ در نقش کانگ لو واقعی به تصویر کشیده شده است و جفتشان شیمی خوبی دارند. هیرویی سانادا و جو تسلیم نیز کارشان را عالی انجام داده‌اند ولی متاسفانه خیلی کم استفاده شده‌اند به خصوص سینادا که در نقش اسکورپین بازی می‌کند.

صحنه آغازین فیلم که شامل هر دوی آنها می‌شود خارق‌العاده است به همین علتم برادران وارنر هم این صحنه را برای تبلیغات فیلم منتشر کردند. طراحی صحنه بسیار زیبایی دارد که در برابر اتفاقات وحشتناکی که قرار است در آن بیفتد تضاد خوبی را ایجاد کرده است. ایده در مقابل هم قرار دادن دو فرهنگ ژاپن و چین جالب است. موسیقی متن فیلم نیز بسیار عالی است و بنجامین والفیش عملکرد قابل قبولی داشته است و مثل جلوه‌های ویژه هروقت موسیقی پخش می‌شود فیلم اوج می‌گیرد.

 

ترکیب بازیگران فیلم

 

نکات بد فیلم مورتال کمبت

 

اکنون به بخش نکات بد فیلم Mortal Kombat می‌رسیم. اولین مورد لوییس تن در نقش کول یانگ است که نه شخصیتش و نه بازیگر نباید در فیلم قرار می‌گرفتند. شخصیت بیهوده و بدون جذبه است و حضورش فقط ناشی از دخالت بی‌جای استودیو است. لوییس تن واقعاً سعی دارد به ستاره فیلم تبدیل شود ولی خواستن هر چیزی دلیل بر محقق‌ شدنش نیست و متأسفانه او بازیگر خیلی خوبی نیست.

همچنین جسیکا مکنومی در نقش سونیا بلید به همان اندازه خوب نیست هر دوی آنها بازیگران آماتوری هستند. هروقت لوییس تن و جسیکا مکنومی کنار هم قرار می‌گیرند فیلم Mortal Kombat مانند اثری می‌شود که طرفدارنش آن را ساخته‌اند. هرچند نقش‌های ریدن و شنگ سونگ بازیگران آسیایی خوبی دارد هیچ‌کدامشان آن‌قدری حضور ندارند که تأثیرگذار باشند و نمی‌توانند روی دست بازیگرانی که در مجموعه نخست این فیلم حضور داشتند بلند شوند.

بد بودن طراحی مبارزات فیلم برای فیلمی که در سبک مبارزه ساخته شده است واقعاً ناامیدکننده است. با وجود جلوه ویژه خوب در کنار آن جبران شده است ولی مبارزات به‌هیچ‌وجه در نزدیکی فیلم‌های اکشنی مثل جان ویک یا فیلم‌های مدرن هنرهای رزمی قرار نمی‌گیرد. حتی می‌توان تعداد مبارزات فیلم کم است. برای بهتر شدن ادامه این فیلم باید از افرادی مثل دیوید لیچ و چاد تهالسکی استفاده شود. مبارزات باید اصلاح شوند و همچنین در نحوه فیلم‌برداری این مبارزات باید تغییراتی صورت بگیرد.

 

مورتال کمبت

 

در آخر …

 

میزان خشونت در فیلم مورتال کمبت به قدری است که هم طرفداران مورتال کمبت را راضی کند و هم بینندگان عامه، تماشای فیلم خیلی برایشان دشوار نباشد. در نهایت این فیلم و زمانی که برای تماشایش صرف می‌شود لذت‌بخش است و می‌تواند آغازکننده مجموعه‌ای دیدنی باشد.

 

تماشای فیلم در چارخونه مورتال کمبت

 

https://mag.charkhoneh.com/11184
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *