محتوای دیجیتال – سرگرمی در دوران کرونا

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » محتوای دیجیتال – سرگرمی در دوران کرونا
محتوای دیجیتال – سرگرمی در دوران کرونا
کرونا و سرگرمی با محتوی دیجیتال
فهرست محتوا

با گذشت حدود دوسال از همه‌گیری کرونا و به طبع آن قوانین قرنطینه، خانه‌نشینی به یک سبک زندگی برای بسیاری از افراد تبدیل شد. به دور از مسائل جسمی، این بیماری پیامدهای روحی و روانی هم در پی داشت. افراد نمیتوانستند به تفریحات گذشته بپردازند، به سینما بروند با یکدیگر رفت و آمد کنند یا به مسافرت بروند.

استفاده از محتوای دیجیتال و  تفریحات خانگی در زمان قرنطینه جایگزین تفریحات گذشته شد و خانواده‌ها و افراد خود را به شکل خلاقانه‌ای با شرایط وفق دادند. البته رسانه‌های فعال در زمینه سرگرمی‌های دیجیتال نیز به این خلاقیت کمک کردند و امکانات زیادی در اختیار افراد قرار دادند. شاید قرنطینه در زمان کرونا، بهترین فرصت‌ برای کسب تجربیات جدید و انجام تفریحات خانگی متفاوت برای افراد بود.

تعطیلی‌های پی در پی فرصت‌ بیشتری به افراد داد تا برای رسیدگی به امور شخصی و علاقه‌مندی هایی که در سایه روزهای پر مشغله گم شده بودند، زمان پیدا کنند. اکثر افراد طبق سلایق شخصی خود سراغ خواندن کتاب یا گوش دادن به کتابهای صوتی، تماشای فیلم و یا دیدن انیمیشن رفتند.

رسانه ها هم برای هدفمند کردن این خواسته ها و سلایق دست به کار شدند و محتواهای بسیاری جالب و سرگرم کننده در اختیار آنها قرار دادند. با این کار نه تنها رسانه‌ها از کسب و کار خود باز نماندند بلکه با در نظر گرفتن امکاناتی برای مخاطبان، دسترسی راحت را برای آنها فراهم کردند.

بازار فیلم و سریال و انیمیشن چارخونه

چارخونه به عنوان یک رسانه فعال در زمینه محتوای دیجیتال در روزهای پر استرس کرونا در کنار خانواده ها قرار گرفت تا بتواند سهمی در سرگرم کردن مخاطبان و کم کردن دغدغه آنها داشته باشد. با مراجعه به بخش فیلم ها با دنیایی از فیلم و سریال پربیننده و جذاب روبرو میشوید که تماشای آنها ساعتها سرگرمی به همراه دارد.

در بخش فیلم سعی شده فیلم های روز جهان که شامل فیلم و سریال های ایرانی و خارجی به شکل دوبله و یا زیرنویس فارسی هستند، قرار داده شوند. چارخونه برای کودکان در بخش انیمیشن امکانات ویژه‌ای را قرار داده است.

به روزترین و جدیدترین انیمیشن های روز دنیا در این بخش در دسترس قرار دارند.

 

تماشای فیلم و سریال

 

بخش کتاب و کتابخانه صوتی چارخونه

کتاب دیجیتال یکی دیگر از انواع محتوای دیجیتال محسوب میشود. یکی از ویژگی‌های کرونا شاید در کنار تمامی سختی‌هایی که داشت این بود که افراد علاقه زیادی به مطالعه کتاب پیدا کردند.

آمار جالبی در این زمینه اعلام شده که نشان میدهد خانه‌نشینی در این دوران باعث شده کتاب‌خوانی حدود ۷۰ درصد رشد پیدا کند. نکته جالب تر اینکه ۹۸ درصد نحوه خرید این کتاب‌ها به‌ صورت اینترنتی و به صورت پی دی اف و یا صوتی بوده است.

کتاب‌های صوتی از این بابت مورد استقبال قرار گرفتند که افراد تمایل داشتند همزمان با رسیدگی به کارهای روزانه و شخصی به این نوع کتابها هم گوش دهند. به راحتی میتوان هنگام رسیدگی به کارهای روزانه غرق در رویای صحنه‌های یک رمان یا نمایشنامه رمانتیک شوید.

پادکست‌ها هم همانند کتاب‌های صوتی با استقبال مخاطبان زیادی روبرو بودند. از این لحاظ که گوش‌کردن به پادکست درست مثل رادیو با تنوع بیشتر و سلایق گوناگون و قابل انتخاب از سوی مخاطب هستند.

 

بخش کتاب چارخونه

 

بازی‌های دیجیتال در چارخونه

نمیتوان انکار کرد که بازار بازی‌های دیجیتال و کامپیوتری سریع‌تر از آنچه که انتظار آن را داشتیم در حوزه سرگرمی در حال رشد است. صنعت بازی‌های کامپیوتری روز به روز در حال گسترش و همگام با بازار خرید و فروش محصولات موسیقی و صنعت استریم آنلاین فیلم و محتوای تلویزیونی است. چارخونه برای گیمرها امکانات بسیار ویژه‌ای دارد. با مراجعه به بخش بازی چارخونه متوجه خواهید شد که جدیدترین بازی‌ها طبق نظرسنجی‌ از کاربران و مخاطبان در دسترس قرار دارند.

چارخونه برای تمامی سنین و افراد محتوای خاصی دسته بندی کرده که اعضای خانواده در کنار یکدیگر بتواند از این امکانات استفاده کنند.

 

بازی چارخونه

سخن آخر

برای گذر از این دوران و ثبت لحظات خوب در کنار خانواده استفاده از محتوای مفید و جذاب در زمان خانه‌نشینی بهترین توصیه ممکن است. زمان قرنطینه را میتوان به عنوان فرصتی برای پیشرفت در هر زمینه‌ای در نظر گرفت.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *