نقد و بررسی سریال خاندان اژدها | تکرار تراژدی فصل هشتGOT ؟!

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » نقد و بررسی سریال خاندان اژدها | تکرار تراژدی فصل هشتGOT ؟!
نقد و بررسی سریال خاندان اژدها | تکرار تراژدی فصل هشتGOT ؟!
جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام در گلدن گلوب 2023 به حانه اژدها رسید!
فهرست محتوا

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، بعد از پخش قسمت آخر فصل 8 بازی تاج و تخت با آن حجم از انتقادات در فضای مجازی دیگر کسی نباید حتی تکرار این سریال را ببیند. اما حال شرکت HBO با معرفی اسپین آفی به  نام خاندان اژدها (House of the dragon) قول داده تا تمامی اتفاقات فصل هشتم را جبران کند. این سریال به گفته شرکت HBO در تاریخ 30 مرداد قسمت اول این سریال پخش خواهد شد. با همراه باشید تا به نقد و بررسی سریال خاندان اژدها به پردازیم.

در سریال خاندان اژدها چه خواهیم دید؟

موثق‌ترین اخباری که از سریال خاندان اژدها (House of dargon) پخش شده حاکی از آن است که روند این سریال با اقتباس از رمان آتش و خون می‌باشد. شما در سریال خاندان اژدها شاهد اوج‌گیری خاندان تارگرین هستید. بازه زمانی اتفاقات سریال به 200 سال قبل از بازی تاج و تخت باز می‌گردد.

.

شخصیت اول که باید در سریال House of dragon بشناسیم!

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها | تکرار تراژدی فصل هشتGOT ؟!

همانطور که گفتیم، طبق رمان آتش و خون در این خاندان اژدها شاهد شکوه امپراطوری تارگرین‌ها در قاره وستروس خواهیم بود. در ابتدا شما با ایگان تارگرین به همراه دو خواهر دو قلویش یعنی رانیس و ویسنیا آشنا خواهید شد. ایگان به همراه دو خواهر و سه اژدها به سرعت بر 6 اقلیم از 7 اقلیم چیره می‌شوند و حکومت تارگرین‌ها را به قدرت می‌رسانند.

.

پایان اسپین آف خاندان اژدها و یک شکاف 150 ساله!

در پایان سریال خاندان اژدها شاهد سقوط تارگرین‌ها و شروع جنگ‌های داخلی در این خاندان خواهید بود. البته به گفته شوانر‌های اصلی اسپین آف خاندان اژدها، پایان این سریال ربطی به شروع داستان بازی تاج و تخت ندارد. به گفته نویسندگان بین اسپین آف و سریال اصلی یک شکاف 150 ساله وجود خواهد داشت که باعث ایجاد نقطه ابهام در ذهن مخاطب است.

.

قهرمان کشی، عادت همیشگی که اتفاق می افتد

همه ما خوب یادمان است که چگونه در سریال بازی تاج و تخت، تک به تک کسانی که فکر می‌کردیم تا آخر سریال زنده خواهند ماند کشته می‌شدند. در این اسپین آف نیز امکان هر اتفاقی وجود دارد. پس سعی کنید تا می‌توانید دلبسته‌ی قهرمانان خاندان اژدها نشوید.

.

منتظر اسپین آف بعدی هم باشید؟

همانطور که می‌دانید داستان سریال گیف آف ترونز (Game of Thornes) آنقدر پیچیده و جالب است که اگر حتی 10 اسپین آف و چندین فیلم سینمایی بلند هم ساخته شود، باز هم جا برای ساختن فیلم و سریال دارد. خوب است بدانید که در کنار اسپین آف خاندان اژدها، اسپین آف دیگری نیز در مراحل ساخت پیش تولیدش به سر می‌برد. البته نباید زیاد به شبکه HBO اعتماد کرد؛ چرا که در گذشته نه‌چندان دور قرار بود اسپین آفی را شروع کند که به بازه زمان هزاران سال قبل از سریال گیم آف تروتز برمی‌گشت اما به دلایل نامعلوم این سریال توسط شبکه اچ بی او لغو شد.

.

خشونت علیه زنان ممنوع!

بر خلاف سریال گیف آف ترونز که مملو از صحنه‌های خشونت‌آمیز علیه زنان بود، دست‌اندرکاران سریال خاندان اژدها سعی کردند تا در هیچ صحنه‌ای از این سریال شاهد این نوع خشونت‌ها نباشید. در این راستا اولیوا کوک یکی از بازیگران سریال هاوس آف دراگون اعلام کرده بعد از خواندن کامل فیلمنامه با اطمینان خاطر گفته که نویسندگان و کارگردانان حتی فکر ساختن چنین صحنه‌هایی را نکرده‌اند.

.

یکشنبه شب‌ها منتظر سریال خاندان اژدها باشید!

نقد و بررسی سریال خاندان اژدها | تکرار تراژدی فصل هشتGOT ؟!

طبق روال گذشته که سریال بازی تاج و تخت هر یکشنبه شب در شبکه HBO MAX  پخش می‌شد؛ سریال هاوس آف دراگون هم یکشنبه شب‌ها از این شبکه پخش خواهد شد. البته مثل گذشته برای دیدن هر اپیزود با زیر نویس فارسی باید حداقل یک روز منتظر باشید.

.

15 تا 20 میلیون دلار ناقابل برای هر اپیزود خاندان اژدها

به گفته برخی از رسانه‌های معتبر، شبکه HBO برای ساخت هر قسمت از این سریال حدود 15 الی 20 میلیون دلار هزینه کرده است. این عدد به خودی خود برای هر اپیزود مبلغ هنگفتی بوده اما به نسبت سریال‌های روز دیگر همچون The Stranger Things، هزینه کمتری برای تولید این سریال صورت گرفته است.

.

هواداران ناامید سریال گیم آف ترونز بعد از دیدن پیش نمایش اسپین آف خاندان اژدها کمی امیدوار شدند که تجربه دیدن فصل آخر بازی تاج و تخت برای آن‌ها تکرار نشود اما باید دید که با این حجم نظرات مثبت و منفی آیا این سریال می‌تواند انتظارات طرفداران و منتقدان را برآورده کند یا خیر؟

ممنون که ما را انتهای مقاله دنبال کردید ما در این مقاله سعی کردیم تا به نقد و بررسی سریال خاندان اژدها بپردازیم.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *