زادروز کریستوفر نولان | معرفی بهترین فیلم های نولان | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » زادروز کریستوفر نولان | معرفی بهترین فیلم های نولان | چارخونه
زادروز کریستوفر نولان | معرفی بهترین فیلم های نولان | چارخونه
زادروز کریستوفر نولان | معرفی بهترین فیلم های نولان | چارخونه
فهرست محتوا

امروز 10 مرداد زادروز یکی از بهترین خالقان و مولفان سینمای هالیوود یعنی کریستوفر نولان است. نابغه‌ای که از همان اول با قدرت وارد سینما شد. او با ساخت فیلم‌های همچون Inception، memento و سه گانه بتمن نام خود را برای همیشه در تالار مشاهیر سینمای هالیوود قرار داد. حال با ما در ادامه همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های نولان بپردازیم.

خلاصه سر گذشت آقای خاص سینما جهان

عکسی از کریستوفر نولان

کریستوفر ادوارد نولان کارگردان، نویسنده و تهیه کننده بریتانیایی است. وی در تاریخ 1 آگوست 1970 در شهر لندن چشم به جهان گشود. کریستوفر نولان به کالج دانشگاه لندن رفت و در آن جا به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت. او از کودکی به شدت به ساخت فیلم علاقه‌مند بود و با دوربین 8 میلی که پدرش برایش خریده بود شروع به فیلم‌برداری از اسباب‌بازی‌هایش کرد. وی در آن زمان تنها کودکی 8 ساله بود.

 

سرآغاز یا تلقین؛ فیلمی که برای 10 سال بعد ساخته شد

انتخاب رتبه نخست بهترین فیلم های نولان بسیار سخت خواهد بود؛ چرا که تمامی آثار این کارگردان تحسین برانگیز و فاخر است. اما فیلم تلقین یا سرآغاز inception یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های ساخته شده توسط کریستوفر نولان بوده که تمامی و خواهد بود. البته ناگفته نماد که بازی بی نظیر لئوناردو دیکاپریو، تام هاردی و کیلیان مورفی در معروف شدن فیلم تلقین بی تاثیر نبود. این فیلم نامزد کسب 8 جایزه در مراسم اسکار شد و توانست 4 جایزه را در بخش‌های بهترین فیلم برداری، بهترین تدوین، بهترین جلوه ویژه و بهترین صداگذاری را برنده شود.

 

شاهکار نولان و بازی به یاد ماندنی متیو مک کانهی

صحبت درباره فیلم میان ستاره‌ای بسیار سخت است. این فیلم به هیچ عنوان قابل توصیف نیست و باید حتما این فیلم را ببینید. فیلم interstaller در آینده روایت می‌شود و به سبک آخرالزمانی است اما کاملا متفاوت‌تر از هر فیلمی که تا به حال دیده‌اید. داستان عشق عجیب یک پدر و فرزند را به رخ می‌کشد که حتی فاصله چند صد هزار سال نوری هم نمی‌تواند بر آن تاثیر بگذارد. داستان اصلی فیلم اما روایت یک نظریه علمی را بازگو می‌کند که بسیار هم جذاب است. در ضمن اگر اهل علم نجوم هستید، دیدن فیلم میان ستاره‌ای به شما پیشنهاد می‌شود.

 

سه گانه بتمن؛ این ابر قهرمان بعد از نولان و بیل مُرد

وقتی می‌خواهیم از معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان صحبت کنیم؛ نمی‌توانیم به سه گانه بتمن اشاره نکنیم. سه گانه‌ای که بنظرم باید از یک زنجیر از آن یاد کرد؛ چرا که هر سه فیلم جذاب هستند اما وقتی در کنار هم آن‌ها را می‌بینید، متوجه خواهید شد که هدف کریستوفر نولان بسیار بالاتر از یک فیلم ابر قهرمانی است. هر سه فیلم نامزد جایزه‌های بسیار زیادی شدند و بیشتر آن‌ها را نیز دریافت کردند. از معروف‌ترین جایزه‌های دریافت شده می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد اشاره کرد. این جایزه به هیث لجر فقید رسید. متاسفانه او 6 ماه قبل از دریافت جایزه به دلیل فرو رفتن بیش از حد در نقش جوکر خودکشی کرد.

 

انگاشته؛ فیلمی که باید چندبار ببینیم

انگاشته؛ فیلمی که باید چندبار ببینیم

کریستوفر نولان به دلیل داشتن خلاقیت در کارگردانی و نویسندگی فیلم‌ها، یکی از اشخاصی است که لقب مولف سینمای هالیوود را به دوش می‌کشد. آخرین فیلم اکران شده از نولان فیلم تنت یا انگاشته نام دارد که به مانند تلقین درک آن در چند سال آینده راحت‌تر خواهد بود. این فیلم درباره ماشین زمانی است که شما را به عقب بر می‌گرداند. تئوری فیلم انگاشته 2020 نیز به مانند فیلم میان ستاره‌ای از روی یک نظریه علمی برداشته شده است. پیشنهاد ما این است که برای درک بهتر داستان tenet این فیلم را چند بار ببینید. رازهای نهفته در این فیلم بسیار زیاد و جذاب است.

 

معرفی بهترین فیلم های نولان؛ منتظر بی خوابی بعد از insomnia باشید

در بخش معرفی بهترین فیلم‌های نولان، حیف است که نام اثر فاخری مثل بی خوابی یا insomnia را نبریم. این فیلم دومین ساخته حرفه‌ای کریستوفر نولان بوده و باعث همکاری او با اسطوره بی چون و چرای سینما هالیوود یعنی آل پاچینو شده است. البته علاوه بر آل پاچینو رابی ویلیامز فقید نیز در فیلم بی خوابی نقش آفرینی کرد. این فیلم در سبک روانشناختی و جنایی است. نولان بعد از این فیلم توانست گامی بلندتر را در زمینه اسطوره شدن در سینمای هالیوود بردارد.

 

کریستوفر نولان به غیر از این فیلم‌ها، اثرهای دیگر فاخری هم ساخته که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست اما این آثار بهترین های نولان هستند. ممنون که تا اینجای کار ما را همکاری کردید. شما می‌توانید برای با خبر شدند از اخبار جدید فیلم‌ها و سریال‌های جدید ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13545
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *