فیلم های ساخته شده از روی بازی | از سونیک تا ویچر | چارخونه

مجله چارخونه » برنامه‌ » سرگرمی » فیلم های ساخته شده از روی بازی | از سونیک تا ویچر | چارخونه
فیلم های ساخته شده از روی بازی | از سونیک تا ویچر | چارخونه
فیلم های ساخته شده از روی بازی | از سونیک تا ویچر | چارخونه
فهرست محتوا

یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که می‌تواند از دید یک گیمر رخ دهد؛ دیدن کارکتر محبوب بازی‌اش بروی پرده سینما یا سرویس‌های استریم فیلم است. این اتفاق شاید در 30 سال گذشته تنها یک رویا و خیال بود؛ اما پس محبوب شدن بعضی از گیم‌ها و کارکترها، کمپانی‌های معروف فیلم‌سازی آرزوی گیمرها را به واقعیت تبدیل کردند. در این مقاله قرار است تا باهم سفر به دنیا جذب گیم بزنیم و برترین فیلم های ساخته شده از روی بازی را باهم بررسی کنیم.

جوجه تیغی آبی از کنسول سگا به سینما آمد

لایو اکشن سونیک که در سال های 2020 و 2021 از روی بازی ساخته شد

مگر می‌شود که در دهه شصت یا هفتاد به دنیا آمده باشید و بازی سونیک را در کنسول سگا بازی نکرده باشید؟ در صدر لیست ما بازی دیده می‌شود که به جرات بعد از ماریو یا همان قارچ خور معروف، سونیک را می‌توان به عنوان سرگرم کننده‌ترین بازی تاریخ نام برد. از همین رو بعد از موفقیت این عنوان در دنیای گیم، فیلمی با نام سونیک خار پشت ساخته شد. اولین قسمت از این فیلم با بازی جیم کری حسابی سرو صدا کرد و هم نظر منتقدان و هم نظر ببیندگان را به خود جلب کرد. سری دوم این فیلم نیز در سال 2022 میلادی بروی پرده های سینما رفت و آن هم به شدت باب میل بینندگان بود. حال باید دید که شرکت سگا اقدام به ساخت قسمت سوم سونیک خارپشته می‌کند یا خیر.

 

مورتال کمبت؛ نوستالژی دیگر در دنیای بازی و سینما

مورتال کمبت یکی از فیلم های که از روی بازی ساخته شده است

یکی از فیلم های ساخته شده از روی بازی که محبوبیت آن بسیار زیاد است، عنوان مورتال کمبت است. اولین سری از بازی‌های مورتال کمبت در سال 1992 منتشر شد. این بازی در سبک آرکید و مبارزه‌ای بود. پس از موفقیت این عنوان تنها پس از سه سال اولین فیلم مورتال کمبت ساخته شد. فیلم مورتال کمبت 1 تقریبا مانند سناریو بازی پیش رفت و از همین رو محبوبیت بسیاز زیادی بین هواداران کسب کرد. بعد اولین فیلم چندین فیلم و انیمیشن از روی مورتال کمبت ساخته شد که جدیدترین آن‌ها مربوط به سال 2021 است.

 

مکس پین؛ داستان بی نظیری که تا حد زیادی حیف شد

فیلم مکس پین با بازی والهنبرگ در سال 2008 بر روی پرده سینما رفت

بی شک هر کسی که شیفته بازی‌های جنایی و پلیسی باشد، حداقل برای یک یا چند بار بازی مکس پین را به اتمام رسانده است. عنوانی که در سال 2001 با داستان بی‌نظیر سم لیک و هزینه‌ی بسیار پایین به شهرت جهانی رسید. یکی از جالب‌ترین فکت‌ها راجب بازی مکس پین 1، استفاده از فیس سم لیک برای کارکتر اصلی بازی یعنی مکس است. در آن سال‌ها که کمپانی remedy به این شهرت نرسیده بود، آن‌ها پولی برای پرداخت به بازیگر برای بازی در مکس پین نداشتند، از همین رو از خود سم لیک به عنوان کارکتر اصلی استفاده کردند. البته اگر دنباله این بازی یعنی مکس پین 2 : سقوط مکس پین را بازی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در قسمت دوم به طور کل قیافه بازیگر تغییر کرده است. فیلم ساخته شده از روی این بازی اما به هیچ عنوان از داستان اصلی بازی پیروی نکرد و علاوه بر آن بازی بی روح مارک والهنبرگ، باعث شد تا این عنوان فیلم مکس پین مانند بازی‌اش به شهرت نرسد. این فیلم در سال 2008 بر روی پرده‌های سینما رفت.

 

ویچر از برترین سریال های ساخته شده از روی بازی

شباهت شخصیت بازی ویچر با بازیگر سریال ویچر 2019

شاید برای خیلی‌ها جالب باشد که بدانند، سری بازی‌های جذاب ویچر از روی مجموعه رمان‌های ویچر به نوشته ساپکوفسکی ساخته شده است. اولین سری از بازی‌های ویچر در سال 2007 منتشر شد و بعد از آن عنوان به عنوان این گیم محبوب‌تر شد تا جایی که در سال 2014 بازی The witcher : wild hunt به عنوان بهترین بازی سال شناخته شد. پس این موضوع در سال 2016 کمپانی نتفلیکس اعلام کرد که در حال آماده سازی سریالی با همین عنوان است. اولین فصل از سریال ویچر در سال 2019 با بازی هنری کویل در نقش گرالت پخش شد. این سریال نمرات بسیار عالی از منتقدان و ببینندگان گرفت و تنها چند روز از پخش تا فصل سوم تمدید شد. در سال 2021 نیز فصل دوم این سریال به نمایش درآمده است. شما می‌توانید همین الان این سریال جذاب را از وب سایت چارخونه دانلود یا تماشا کنید.

 

آرکین دروازه ورود به لیگ افسانه ها

آرکین 2021 یکی از سریال های ساخته شده از روی بازی

یکی از برترین سریال های ساخته از روی بازی، سریال آرکین است. بازی این سریال league of legends  نام دارد که توسط شرکت riot game طراحی شده و به محبوبیت خاصی در بین طرفداران دنیای گیم رسید. جالب است بدانید که این بازی از سال 2016 به بعد نیز برای چندین بار پیاپی به عنوان اعتیادآورترین بازی سال شناخته شد. بعد از پخش اولین بار تریلرهای معروفی قهرمان‌های جدید بازی در یوتیوب، سازندگان این بازی به فکر همکاری با شرکت نتفلیکس برای ساخت سریال این عنوان کردند. ثمره این همکاری سریال آرکین شد که در سال 2021 از طریق نتفلیکس پخش گردید. نقدها در مورد این انیمه به قدر مثبت بود که تنها پس از چند ما در لیست 10 سریال برتر تاریخ در جدول imdb قرار گرفت.

 

دیگر فیلم های ساخته شده از روی بازی

 

جدیدترین سریال های 2022

این 4 اثر دیگر فیلم ها و سریال های ساخته شده از روی بازی ها هستند که در بین کاربران محبوبیت پیدا کردند. البته در این فیلم ها و سریال هایی هم بودند که زیر تیغ تیز منتقدان و کاربران قرار گرفتند. به عنوان مثال سریال رزیدنت اویل، تنها یک ماه پس از انتشار به دلیل بازخوردهای منفی به طور کل از طرف کمپانی سازنده کنسل شد.

 

ممنون که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید، ما سعی کردیم تا برترین فیلم های ساخته شده از روی بازی ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین فیلم ها و سریال های 2022 به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13657
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *