ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما | بخش دوم | اختصاصی چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما | بخش دوم | اختصاصی چارخونه
ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما | بخش دوم | اختصاصی چارخونه
ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما | بخش دوم | اختصاصی چارخونه
فهرست محتوا

دلیل استفاده از عنوان اختصاصی چارخونه در این بخش دوم مقاله ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما، نادیده گرفتن تیغ تیز منتقدان و دور بودن از نمرات کلیشه‌ای جدول imdb است. ما در قسمت دوم بهترین فیلم های سینمایی سعی کردیم تا شاخصه‌های انتخابمان کمی متفاوت‌تر و عمیق‌تر نسبت به بخش قبلی و دیگران باشد. پس از شما می‌خواهیم تا برای آشنا شدن با چند فیلم جاودانه در تاریخ سینما تا انتهای مقاله با مجله چارخونه همراه باشید.

رستگاری در شاوشنک؛ بله آقای رئیس، رستگاری در این کتاب نهفته!

رستگاری در شاوشنک؛ بله آقای رئیس، رستگاری در این کتاب نهفته!

شاید اگر فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنک The Shawshank redemption در دهه اخیر ساخته و در سینما اکران می‌شد، رکورد تاریخی از لحاظ فروش در گیشه‌ها میزد. جالب است بدانید که این فیلم در زمان اکرانش در سال 1994 میلادی تنها 16 میلیون دلار فروخت. البته که فیلم رستگاری در شاوشنک بعدها یک بار دیگر هم اکران شد و در مجموع دوبار اکران به فروش 58 میلیون دلاری در سراسر جهان رسید. این فیلم از دید معنایی و مفهومی بسیار مورد نقد مثبت مخاطبان و منتقدین قرار گرفت و باعث شد تا به یکی از ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود. داستان این فیلم در رابطه با یک زندانی بی گناه است که به حبس ابد محکوم شده و نشان دادن صبر و استقامت به دنبال راه برای فرار از این جنهم است.

 

سکوت بره ها؛ 12 دقیقه تکرار نشدنی با آنتونی هابکینز

سکوت بره ها؛ 12 دقیقه تکرار نشدنی با آنتونی هابکینز

نقد و بررسی فیلم سکوت بره ها را به دو بخش کاملا جدا می‌توان تقسیم کرد. بخش اول داستان فوق العاده‌ای این فیلم است که از رمان توماس هریس به همین نام اقتباس گرفته شده؛ و بخش دوم نقش آفرینی بی نظیر آنتونی هابکینز است. این دو مولفه در کنار هم باعث شده تا فیلم سینمایی سکوت بره ها به یکی از تکرار نشدنی ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود.

داستان این فیلم درباره یک کارآموز اداره اف بی آی (FBI) که توسط رئیسش به ماموریت فرستاده می‌شود تا برای پیدا کردن یک قاتل زنجیره‌ای به سراغ روانشناسی (با نام دکتر لکتر با بازی آنتونی هابکینز) برود که خودش قاتل بوده و در حال حاضر در یک بیمارستان روان بستری است. دکتر لکتر نیز در ازای برآورده شدن خواسته‌هایش قول می‌دهد که به این کارآموز اف بی آی در حل پرونده قاتلی به نام بیل بوفالو به او کمک کند.

 

دیوانه از قفس پرید!؛ بهترین فیلم جک نیکلسون؟

دیوانه از قفس پرید!؛ بهترین فیلم جک نیکلسون؟

به جرات یکی از ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما که آنطور که باید و شاید از آن تعریف نشده فیلم دیوانه از قفس پرید یا One Flew Over the Cuckoo’s Nest است. معانی و مفهوم داستان این به شدت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر آن جک نیکلسون معروف در نقش یک بیمار روانی مانند دیگر کارهای به شدت خوش درخشیده و باعث شده این فیلم در فهرست بهترین فیلم های ساخته شده در قرن 20 باشد.

داستان فیلم سینمایی دیوانه از قفس پرید از جایی شروع می‌شود که یک شخص روان پریشی به جرم تجاوز، درگیری در زندان و کار نکردن در اردوی اجباری کار به یک بیمارستان روانی منتقل می‌شود. در آنجا همه چیز آرام است و راچر سرپرستار این بیمارستان به شدت بروی منظم تاکید دارد. همه چیز خوب و خوش پیش می‌رود تا زمانی که جک نیکلسون وارد می‌شود و هر نظم را به ناهنجاری تبدیل می‌کند. بیشتر منتقدان این عصر را به عنوان بهترین اثر جک نیکلسون می‌نامند.

 

فیلم هفت؛ مثلث برمودا در سینما به هم رسیدند!

فیلم هفت؛ مثلث برمودا در سینما به هم رسیدند!

فیلم سینمایی هفت ساخته دیوید فینچر از آن دسته فیلم‌هایی است که تا شما را تا چند ساعت بعد از دیدنش به فکر فرو می‌برد. فیلم Seven روایت جنون بیش از حد یک قاتل روانی است که هفت قربانی را براساس داستان هفت گناه اصلی انتخاب می‌کند. به نظر من تا همین حد از داستان کافی است؛ چرا که دلم می‌خواهد مانند من تا انتهای فیلم از روایت غیر قابل پیش بینی فیلم لذت ببرید. در تمام جذابیت‌های داستان و سبک کارگردانی فینچر، بازی فوق العاده مورگان فیرمن، برد پیت و کوین اسپیسی باعث شده تا مثلت برمودایی پیش بیاید و شما را برای چند ساعت محو تماشای فیلم هفت کند. این فیلم در سال 1995 میلادی بر روی پرده نقره‌ای رفته و هنوز هم جزو برترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

 

دور افتاده از بهترین فیلم های تاریخ سینما؛ امید آخرین چیزی است که میمیرد!

دور افتاده از بهترین فیلم های تاریخ سینما؛ امید آخرین چیزی است که میمیرد!

یکی از اسطوره های بی بدیل سینمای جهان تام هنکس است. اکثر فیلم‌های این بازیگر آمریکایی جزو ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما هستند. در فیلم دور افتاده اما شما می‌توانید به وضوح هنر فردی تام هنکس در بازیگری را ببنید. جایی که او حدود 3 ساعت به تنها در یک جزیره دور افتاده قرار دارد و باید برای بقا در آنجا و پیدا کردن راه فرار تلاش کند. هیچکس و هیچ راهی برای فرار وجود ندارد و تنها یک توپ بهترین دوست شما خواهد بود. شاید بتواند گفت که جمله امید آخرین چیزی است که میمیرد به خوبی در فیلم سینمای cast away تعریف شده و شما بعد از دیدن این فیلم یاد خواهید گرفت که انسان تنها با تلاش و امید زنده است.

 

دانلود ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما از چارخونه

شما می‌توانید ماندگارترین و بهترین فیلم های تاریخ سینما را از وب سایت چارخونه کرده و یا به صورت آنلاین تماشا کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید با دنبال کردن چارخونه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، از اخبار و حواشی جدیدترین فیلم های در دست اکران با خبر شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *