آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده؟ | بررسی تحولات 2023 | چارخونه

مجله چارخونه » خبر » آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده؟ | بررسی تحولات 2023 | چارخونه
آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده؟ | بررسی تحولات 2023 | چارخونه
آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده است؟ | بررسی تحولات 2023 | چارخونه
فهرست محتوا

آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده؟ آیا ارز دیجیتال هنوز یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شود؟ آیا هنوز هم می‌توان از رمز ارزها به عنوان پول‌های رایج آینده یاد کرد؟ در ماه جولای 2022، بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار در ماه‌های اخیر به ارزش 1 تریلیون دلاری بازگشت که باعث شوکه شدن بسیاری از هلدرها و تریدها شد. چرا که حدود 6 ماه قبل ارز بازار ارز دیجیتال تا 3 تریلیون دلار هم رسیده بود و این بازگشت به معنی زنگ خطر جدی برای فعالان این حوزه اتلاق شد. حالا پس از گذشت این طوفان‌ها در بازار رمز ارزها، در مقاله جدید چارخونه به سراغ بررسی اتفاقات چند وقت اخیر رفته و تا حدودی آینده این بازار را برای شما پیش بینی خواهیم کرد.

یک پاراگراف از سقوط!؛ پیامدهای افت بازار رمز ارزها در سال 2021

پس از اوج‌گیری‌های بازار رمز ارز در سال 2021، سقوط ناگهانی این بازار به پایین‌ترین حد و بدبینانه‌ترین حالت هم را شوکه کرد که سرمایه‌گذاران و نهنگ‌ها، این بازه زمانی را “زمستان ارز دیجیتال ” قلم داد کردند. سقوط 2 تریلیون دلاری بازار کریپتو، سود سرمایه گذاران را از بین برد. یکی دیگر از پیامدهای این سقوط ناگهانی از دست رفتن شغل هزاران نفر بود که تمام وقت و سرمایه خود را در ارزهای دیجیتالی اصلی گذاشته بودند. یکی از معروف‌ترین توکن‌هایی که با سقوط بازار ارز دیجیتال نابود شد لونا بود که پس از سقوط استیبل کوین terraUSD در ماه می، تمام ارزش خود را از دست داد.

 

در حال حاضر بازار کریپتو چه وضعیتی دارد؟

بعد از گذشت زمستان سخت بازار کریپتو کارنسی؛ حالا رشد این بازار در جریان است. البته که نوسانات همیشه در بازار رمز ارزها وجود دارد و افراد بدبین مدت‌هاست که کریپتو را به عنوان یک حباب خالی توصیف می‌کنند که قرار است منفجر شود. منتقدان بیت‌کوین، استیبل کوین‌ها و NFT، این محصولات را صرفاً نسخه دیجیتالی جدیدی از یک کلاهبردار قدیمی می‌نامند. اما سرمایه‌گذاران و نهنگ‌ها، دنیای سکه‌های دیجیتال را یک گام رو به جلو می‌دانند.

 

تعریف مفهومی از ارز دیجیتال

تعریف مفهومی از ارز دیجیتال

اگر بخواهیم crypto را به زبان ساده تعریف کنیم؛ باید بگوییم که رمزارز، یک توکن دیجیتالی است که مالکیت آن بر روی یک بلاک چین (یک دفتر کل نرم افزاری توزیع شده که هیچکس آن را کنترل نمی کند)، ثبت می شود. ثبت نقل انتقالات کریپتو در بلاکچین برای ایمن تر کردن انتقال ارزها طراحی شده است. بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال شناخته شده بازار جهانی هستند، اما بیش از 18000 توکن با نام‌های مختلف معامله می شوند.

 

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید از نظر خیلی‌ها وارد کردن سرمایه به بازار رمز ارزها فقط از پس یک دیوانه بر می‌آید؛ اما آیا این تفکر درست است؟ قبل از سرمایه گذاری در کریپتو، باید بدانید که تقریبا هیچ محافظتی برای سرمایه گذاران رمزارزها وجود ندارد. علاوه بر این، ارز مجازی بسیار ناپایدار بوده و هر هیاهو و اتفاقی می‌تواند تاثیر مستقیم روی آن بگذارد. شاید باورش سخت باشد اما در همین چند سال اخیر توئیت یک اموجی از افراد مشهور مانند ایلان ماسک نیز توانسته بر روی افت یا افزایش قیمت بازار رمز ارز تاثیر مستقیم بگذارد.

 

هر رمز ارز یک آسانسور؛ تعبیر کاملا شخصی!

هر رمز ارز یک آسانسور؛ تعبیر کاملا شخصی!

یکی از تعبیرهایی که می‌توان از رمز ارزها و توکن‌های مختلف داشت؛ رشد آسانسور گونه‌ی آنهاست. اگر بخواهید روند پیشرفت قیمت ارزهای دیجیتال را در دهه‌ی گذشته مثال بزنیم باید حرکت کردن یک آسانسور را در ذهن خود فرض کنیم. به عنوان مثال وقتی بیت کوین 1 دلار بود شما 100 بیت کوین می‌خریدید. در سال 2018 یا 2020 میلادی چقدر با آسانسور بیت کوین پیشرفت می‌کردید؟ البته شایان به ذکر است که همه‌ی روند رشد قیمت رمز ارزها همیشه اینگونه عمل نمی‌کند. پس حواستان باشد تا سوار آسانسور درستی شوید!

 

اگر از معاملات کریپتو درآمد کسب کنم، آیا باید مالیات بپردازم؟

اگر از لحاظ قانونی بخواهیم به شما جواب دهیم بله! اما در واقعیت همه چیز متفاوت است! در حال حاضر شما نیاز به پرداخت هیچگونه مالیاتی بابت جا به جا کردن یا خرید و فروش رمز ارزها ندارید و اتفاقا یکی از دلایلی که باعث شده، سرمایه گذاران به سمت این بازارها هجوم بیارند؛ همین موضوع است. شما در دنیای کریپتو می‌توانید هر شخصی باشید و هر چیزی را خرید و فروش کنید. البته باید بدانید که تمامی دولت‌های بزرگ جهان در حال حاضر به دنبال راهی برای پیدا کردن میزان دقیق معادلات شما هستند. اما این موضوع در حال حاضر در ایران وجود ندارد.

 

خب به انتهای بخش اول مقاله ” آیا بازار ارز دیجیتال دوباره داغ شده؟ ” رسیدیم؛ اما باید بدانید که هیچ چیز تمام نشده! به زودی بخش دوم و جالب‌تر این مقاله در مورد ترفندهای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در مجله چارخونه منتشر خواهد شد. در ضمن اگر به حیطه علاقه دارید، می‌توانید علاوه بر دنبال کردن ما در صفحه اینستاگرام؛ مقاله ” بازی های کریپتویی ” را مطالعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *