رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل برگزار شد | چارخونه

مجله چارخونه » فناوری » استارتاپ و نوآوری » رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل برگزار شد | چارخونه
رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل برگزار شد | چارخونه
رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل برگزار شد | چارخونه
فهرست محتوا

تا همین 20 سال پیش کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد، بازی کردن و بازی ساختن جزء پول‌سازترین کارهای جهان بشوند. اما با رشد تکنولوژی و پیشرفت قطعات کامپیوتری؛ ساخت بازی های دیجیتالی نیز به یک صنعت بسیار بزرگ تبدیل شده است. کشور ایران نیز در سال‌های اخیر در این صنعت گام‌های بلند و مهمی برداشته است. در همین راستا شرکت ایرانسل رویداد بازی های دیجیتال را در تاریخ 13 و 14 بهمن ماه برگزار کرد. پس اگر علاقه‌ای به دنیای بازی دارید، تا انتهای این مقاله اختصاصی از چارخونه همراه باشید.

ایران و 40 میلیون گیمر فعال!

بر اساس یکی از جدیدترین آمارهای منتشر شده از بنیاد بازی‌های ملی حدود 40 میلیون ایرانی گیمر هستند. این گیمرها به طور میانگین بین 4 تا 6 ساعت از زمان خود در روز را به بازی کردن میپردازند. همین موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های بالای کشور ایران در صعنت بازی سازی است. البته در همین رویداد، مسئولان حاضر از طرف بنیاد بازی های رایانه ای اعلام کرد که در همین هفته‌ی پیشرو از کتابچه‌ای با عنوان نماباز 1401 رونمایی خواهد کرد که آمار دقیقی از نحوه عملکرد گیمرهای ایرانی ارائه خواهد داد.

 

رویداد تخصصی بازی های دیجیتال توسط ایرانسل

رویداد تخصصی بازی های دیجیتال توسط ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، رویداد تخصصی بازی‌های دیجیتال با حضور فعالان صنعت گیم و گیمرهای برتر، روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، در محل آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد، بررسی زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور با نگاه به «تکنولوژی‌های تحول‌گرا و تاثیرگذار در حوزه گیم»، «بازی‌سازی»، «طراحی و نقش فناوری در حوزه گیم»، «شبکه‌سازی و شناسایی ظرفیت‌های فردی و تیمی در راستای هم‌افزایی»، «آموزش و یادگیری کسب درآمد در پلتفرم داخلی»، «آموزش و یادگیری در گرایش‌های مختلف صنعت بازی»، «شناسایی فرصت‌های کسب و کار و اشتغال‌زایی»، «توسعه کسب و کارها و پلتفرم‌ها» و «بررسی گیم بین المللی و تکنولوژی‌های کاربردی آن و مقایسه با پلتفرم‌های داخلی» است.

 

محوریت رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل

محوریت رویداد بازی های دیجیتال در آکادمی ایرانسل

رویداد تخصصی بازی‌های دیجیتال، محورهایی از جمله «نقش فناوری‌های تحول‌گرا در دنیای گیم»، «تأثیر گیم بر پیشرفت فناوری» و «مهارت‌های طراحی و بازی‌سازی و کسب درآمد از گیم» را شامل می‌شود و گروه مخاطبان آن، سازندگان بازی، گیمرها، استریمرها، رسانه‌های بازی، سازمان‌ها و افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌اند.

در این رویداد، دو پنل تخصصی با حضور کارشناسان و فعالان زیست‌بوم فناوری، با موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» و «انتقال تجربه عملی و کاربردی» نیز برگزار می‌شود. بازدید از نمایشگاه تجهیزات با حضور فعالان کسب‌وکار، از دیگر بخش‌های این رویداد است.

 

چرا رویداد بازی های دیجیتال و گیم جم اهمیت دارد؟

ایونت بازی های دیجیتال و گیم جم، جزو معتبرترین و مشهورترین رویدادهای است که هر ساله در کشورهای مختلف به طور اختصاصی برگزار می‌گردد. از مهمترین هدف‌های این رویداد ایجاد ارتباط میان بازیسازان، منتشران بازی و گیمرها است. در رویداد بازی های دیجیتال آکادمی ایرانسل امسال نیز استدیوهای معتبری همچون پاییزان، مدریک، تتراپازال و آواگیمز حضور داشتند و هر کدام در پنل‌های مختلف، بحث‌های جالب و گوناگونی درباره روند بازیسازی در ایران و آینده‌ی آن پرداختند.

 

نظر بازیسازان در مورد فیلترینگ گوگل پلی!

نظر بازیسازان در مورد فیلترینگ گوگل پلی!

همانطور که گفتیم، رویداد بازی های دیجیتال دارای پنل‌های اختصاصی بود که در هر کدام از آن‌ها، حال هوای این روزهای صنعت بازیسازی در ایران به طور تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. پنل اول با حضور مدیرعاملان شرکت‌های مدریک، پاییزان، تتراپازل، تاد، کوییز و طراحان با سرپرست معاونت تنظیم‌گری و کسب و کار بنیاد بازی های رایانه‌ای (علیضا فراهانی) به بحث و گفت و گو پرداختند. موضوع بحث بیشتر در مورد وضعیت فیلترینگ گوگل پلی و گوگل پلی گیم بود. اکثر این مدیران به شدت از این اتفاق ناراحت بودند و تنها خواستشان از این نهاد دولتی اقدام برای رفع فیلترینگ گوگل گیمز بود.

 

رونمایی از راویتو توسط مدیرعامل ژوبین

رونمایی از راویتو توسط مدیرعامل ژوبین

سعید رسول اف، مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پرداز ژوبین یکی از مهمانان ویژه رویداد بازی‌های دیجیتال و گیم جم محسوب بود که با رونمایی از پلتفرم راویتو، چالش‌های بسیار جالب و زیادی در پس ذهن مخاطبان ایجاد کرد. او در ابتدای ارائه خود آمار بسیار جالبی در مورد وضعیت گیم و درآمدزایی از بازی کردن در کشور آمریکا را به نمایش گذاشت و سپس با اشاره به این که امکان کسب درآمد از یک پلتفرم ایرانی برای تولید کنندگان محتوا و به خصوص گیمرها به وجود آمده؛ سخنان خود را ادامه داد. ما به طور کامل در مورد برند راویتو و نحوه کسب درآمد از آن در مقاله اختصاصی در مجله چارخونه صحبت کرده‌ایم.

 

برگزار مسابقات فیفا 23 و وی آر گیمز

بهراد طهماسیان، قهرمان مسابقات فیفا 23 در رویداد بازی های دیجیتال آکادمی ایرانسل شد.

در حاشیه این ایونت مسابقات فیفا 23 و پیستول وایپ (VR) برگزار شد. حدود 32 نفر برای هر بخش از سراسر ایران ثبت نام کردند و به رقابت با هم پرداختند. این مسابقات در دو روز و بین سخنرانی‌ها و پنل‌ها برگزار شد و برندگان در هر دو بخش مشخص شدند. در انتهای این مراسم نیز به قهرمانان هر دو بازی جوایز نفیسی از طرف اسپانسر برنامه (برند تسکو) اهدا شد.

برندگان بازی فیفا 23 به ترتیب:

  • بهراد طهماسیان (نفر اول)
  • امیر زینعلی (نفر دوم)
  • امیر حسین صفاپور (نفر سوم)

برندگان بازی پیستول وایپ :

  • سید عرشیا زکریا (نفر اول)
  • محمد رضا رنگرز (نفر دوم)

 

ممنون که تا انتهای مقاله رویداد بازی های دیجیتال آکادمی ایرانسل همراه ما بودید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطلع شدن از زمان نشر مقاله بعدی ما در صفحه اینستاگرامی چارخونه دنبال کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *