اسپلبرگ در حال ساخت سریال ناپلئون ؟ | اختصاصی از چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » اسپلبرگ در حال ساخت سریال ناپلئون ؟ | اختصاصی از چارخونه
اسپلبرگ در حال ساخت سریال ناپلئون ؟ | اختصاصی از چارخونه
اسپلبرگ سریال در حال ساخت سریال ناپلئون ؟ | چارخونه
فهرست محتوا

یکی از بهترین فیلم هایی که هرگز در پرده نقره‌ای دیده نشد و به عنوان کار نیمه تمام استنلی کوبریک شناخته می‌شود؛ ممکن است سرانجام از طریق استیون اسپیلبرگ و HBO ساخته شود. در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2023، اسپیلبرگ در سخنرانی خود اعلام کرد که در حال تولید یک ایده بزرگ در شبکه پرمیوم HBO است تا ناپلئون استنلی کوبریک را به یک سریال محدود هفت قسمتی تبدیل کند. اسپیلبرگ با همکاری کریستین کوبریک و یان هارلان در حال تولید این سریال هستند.

شبکه HBO و اعلام نکردن خبر رسمی ساخت سریال ناپلئون

مدتی است که علاقمندان به سریال خود را برای ایده ساخته نشده از فیلم ناپلئون آماده کرده‌اند. اسپیلبرگ اولین بار این پروژه را در سال 2013 اعلام کرد و از آن زمان تاکنون بین فیلم های مختلف خود درگیر بوده است. HBO کمی دیرتر در سال 2016 به این پروژه ملحق شد، اما تاکنون هیچ خبری در مورد وضعیت سریال ناپلئون منتشر نشده است. حتی در حال حاضر، اسپیلبرگ تایید نکرده است که توسعه کامل شده است یا اینکه HBO رسما دستور پخش سریال را داده است. پیش از این، کری جوجی فوکاناگا از True Detective این پروژه را از روی فیلمنامه ای که دیوید لیلند نوشته بود کارگردانی می کرد، اگرچه هیچ تاییدی مبنی بر ادامه مشارکت آنها وجود ندارد.

 

چرا استنلی کوبریک نتوانست فیلم ناپلئون را بسازد؟

چرا استنلی کوبریک نتوانست فیلم ناپلئون را بسازد؟

ناپلئون در ابتدا به عنوان ادامه فیلم علمی تخیلی برجسته کوبریک 2001: یک ادیسه فضایی در نظر گرفته شده بود و قرار بود زندگینامه ای بسیار تحقیق شده از زندگی رهبر مشهور فرانسوی ناپلئون بناپارت باشد. با این حال، در آن زمان، این پروژه برای استودیوها بسیار بلندپروازانه و پرهزینه بود، و با فیلم اخیر ناپلئون واترلو ساخته سرگئی بوندارچوک، فضای کمی برای موفقیت چشم انداز کوبریک باقی نگذاشت. در مجموع، طبق گزارش‌ها، این یک اقدام عظیم با ۴۰ هزار سرباز مورد نیاز برای ساخت و فیلم‌برداری در سراسر جهان از جمله در بریتانیا، رومانی و فرانسه بود. شایان ذکر است، این فیلم در مقطعی از جک نیکلسون، ستاره نهایی کوبریک درخشش، برای ایفای نقش اصلی انقلابی فرانسوی با آدری هپبورن در نقش همسرش ژوزفین استفاده کرد. با حذف فیلم، گمان می‌رود کوبریک از بسیاری از تحقیقات خود برای اطلاع‌رسانی به فیلم نهایی خود در سال 1975 بری لیندون استفاده کرده است.

 

ناپلئون یکی از بهترین مستندهای فیلم «چه می‌شد»

کوبریک هیچ کمبودی در پروژه‌های ناتمام ندارد، اما ناپلئون احتمالاً جذاب‌ترین و آماده‌ترین پروژه اوست. شرکت انتشاراتی Taschen تمام اطلاعات و عناصر اصلی فیلم گمشده کوبریک را در یک مجموعه بیش از 800 صفحه گردآوری کرد که شامل عکس‌ها، یادداشت‌ها و فکس فیلم‌نامه اصلی کوبریک است. این گواهی بر حجم گسترده پیش تولیدی است که برای بازسازی دقیق فرانسه در زمان ناپلئون انجام شد، از تحقیقات پرزحمت روی زمین گرفته تا ایجاد یونیفرم‌ها، جستجوی مکان‌های بالقوه فیلمبرداری و بسیاری موارد دیگر.

 

وضعیت اسپیلبرگ در رابطه با ساخت سریال ناپلئون

به‌روزرسانی اسپیلبرگ در مورد آینده سریال محدود هفت قسمتی ناپلئون امیدوارکننده است زیرا به نظر می‌رسد همه چیز در حال افزایش است، اما واضح است که هنوز راه زیادی در پیش است. با این حال، در حال حاضر، اسپیلبرگ مشغول فیلمسازی نیست. بعد از The Fabelmans، او اخیراً گفت که هنوز در تلاش است تا حرکت بعدی خود را روی پرده بزرگ مشخص کند و سال آینده قرار است به پاسخ به این سؤال برای او اختصاص یابد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله اختصاصی که در مورد وضعیت ساخت سریال ناپلئون توسط استیون اسپیلبرگ بود؛ همراهیمان کردید. به زودی خبرهای تکمیلی در مورد این سریال جذاب را در مجله چارخونه یا اینستاگرام همین مجله منتشر خواهیم کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *