فیلم سریع و خشن 10 | سفر تاریخی با دام تورنتو | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم سریع و خشن 10 | سفر تاریخی با دام تورنتو | چارخونه
فیلم سریع و خشن 10 | سفر تاریخی با دام تورنتو | چارخونه
فیلم سریع و خشن 10 | سفر تاریخی با دام تورنتو | چارخونه
فهرست محتوا

تریلر فیلم ماقبل آخر Fast & Furious : Fast X، ماه گذشته برای اولین بار منتشر شد و علاقه دوباره به دیدن قسمت جدید این مجموعه اکشن مسابقات خیابانی را در بینندگان برانگیخته کرده است. البته اگر تا به حال هیچ قسمتی از این فرنچایز را ندیده‌اید؛ باید بگوییم که به خاطر پیچیده بودن زمان‌های رخ داده در فیلم، کمی گیج خواهید شد. اما قطعا دیدن فیلم سریع و خشن 1 تا 9 به همراه اسپین آف هابز و شاو، خالی از لطف نخواهد بود. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا خلاصه از پنج فیلم اول این عنوان را مورد بررسی قرار دهیم.

مروری بر اولین فیلم سریع و خشن؛ رقابت که تبدیل به رفاقت شد!

مروری بر اولین فیلم سریع و خشن؛ رقابت که تبدیل به رفاقت شد!

اولین فیلم از سری فیلم‌های سریع و خشن در سال 2001 منتشر شد. داستان این فیلم اکشن، افسر پلیس لس آنجلس برایان اوکانر (پل واکر فقید) را دنبال می کند که در دنیای مسابقات خیابانی و زیرزمینی نفوذ کرده تا تیم را پیدا کند که در دزدی‌های جسورانه اتومبیل از کامیون ها سرقت می‌کردند. برایان با فردی به نام دومینیک «دام» تورتو (وین دیزل) که مسابقات خیابانی حضور داشت به طور مخفیانه رفت و آمد کرد و با خواهرش میا (جوردانا بروستر) آشنا شد. اما وقتی مشخص شد که دام و تیمش در واقع دزدهای اصلی اتومبیل‌ها هستند؛ برایان هویت خود را به میا و تیم دام افشا کرد. اگرچه دام از اینکه برایان یک پلیس بوده و به او دروغ گفته به شدت از او خشمگین است. اما این زوج دوباره با هم کار می‌کنند تا پس از کشته شدن دوست دام توسط تیم رقیب، انتقام دوستش جسی (چاد لیندبرگ) را بگیرند.

 

مروری بر دومین فیلم سریع و خشن؛ برایان پلیس یا برایان دزد؟

مروری بر دومین فیلم سریع و خشن؛ برایان پلیس یا برایان دزد؟

دیزل و دیگر اعضای بازیگر اصلی برای بازی در اولین دنباله بازنگشتند و فیلم سریع و خشن 2 در سال 2003 منتشر شد. این فیلم به عنوان یک شبه اسپین آف برای  پل واکر عمل می‌کند. از آنجایی که وقایع لس آنجلس به قیمت از دست دادن شغل او به عنوان پلیس تمام شد، برایان سبک زندگی غیرقانونی را پذیرفت و زمان خود را در مسابقات خیابانی در میامی سپری کرد تا اینکه توسط سرویس گمرک ایالات متحده دستگیر شد. به برایان این امکان داده می شود که با کمک به ماموریت مشترک گمرک و اف بی آی برای دستگیری فروشنده مواد مخدر کارتر ورون (کول هاوزر) با مخفی شدن به عنوان راننده در سازمان خود، از زندان اجتناب کند. برایان با این شرط موافقت می کند که بتواند دوست دوران کودکی و محکوم سابق رومن پیرس (تایرس گیبسون) را به عنوان همکار با خود بیاورد. پس از دستگیری ورون، برایان و رومن بی سر و صدا مقداری از پول او را قبل از اینکه بتوان آن را به عنوان مدرک قرار داد می دزدند و قصد دارند از آن برای باز کردن یک گاراژ با هم استفاده کنند. با این حال، در یک نقطه نامعلوم، برایان به جای آن به مجریان قانون باز می گردد، و به سختی خود را به عنوان یک مامور FBI معرفی می‌کند.

 

مروری بر سومین فیلم سریع و خشن؛ توکیو دریفت و پیچیدگی زمانی!

مروری بر سومین فیلم سریع و خشن؛ توکیو دریفت و پیچیدگی زمانی!

سومین فیلم، «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» محصول 2006 جایی است که داستان واقعاً پیچیده می‌شود. اگرچه فیلم عمدتاً در مورد شان باسبول (لوکاس بلک) نوجوان آمریکایی است که مجبور می‌شود به توکیو نقل مکان کند. دوست و مربی مسابقه‌های خیابانی او هان سئول اوه (سونگ کانگ) در توکیو است. نسخه‌ای از هان به نام هان لو قبلاً در فیلم دیگری از کارگردان جاستین لین به نام Better Luck Tomorrow نمایش داده شده بود (لین آنها را همان شخصیت می داند) و به وضوح مورد علاقه فیلمساز بود، زیرا فرانچایز Fast او را در چهار فیلم بعدی قرار داد. فیلم‌هایی به کارگردانی لین، حتی با وجود اینکه تصور می‌شد این شخصیت در یک تصادف رانندگی در اواخر توکیو دریفت کشته شده است. برای ادامه استفاده از شخصیت لین، سه فیلم بعدی را قبل از رویدادهای توکیو دریفت تنظیم کرد. این تغییر در زمان‌بندی توسط یک فیلم کوتاه از دیزل در پایان توکیو دریفت ایجاد شد که در آن دام با شان ملاقات می‌کند و به دوستی طولانی با هان اشاره می‌کند.

 

مروری بر چهارمین فیلم سریع و خشن؛ گیج کننده اما هیجان انگیز!

مروری بر چهارمین فیلم سریع و خشن؛ گیج کننده اما هیجان انگیز!

رویدادهای چهارمین فیلم بلند با عنوان گیج‌کننده، “سریع و خشن” در سال 2009 به تصویر کشیده شد و دام را در حال راه‌اندازی تیمی از جمله هان برای سرقت کامیون‌های بنزین در جمهوری دومینیکن نشان داد. در فیلم «سریع و خشمگین» دیزل، واکر، بروستر، و میشل رودریگز، ستاره فیلم اصلی، که نقش دوست دختر دام، لتی اورتیز را بازی می‌کند، دوباره به هم پیوستند. زمانی که لتی ظاهراً در حالی که به عنوان یک خبرچین محرمانه برای FBI کار می کرد کشته می شود برایان و دام کار می کنند تا هدف و قاتل خود، رهبر کارتل آرتورو براگا را به مجازات کنند. دام و میا به مرور زمان برایان را به خاطر فریب او در فیلم اول ببخشند. اگر چه آنها با موفقیت براگا را دستگیر کردند، دام نیز به خاطر جنایات گذشته خود دستگیر و به حبس ابد محکوم می شود. با باور این برایان ناعادل، دوباره حرفه مجری قانون خود را رها می کند و او و میا درگیری کنار جاده ای را به راه می اندازند که بلافاصله وارد فیلم بعدی می شود.

 

مروری بر پنجمین فیلم سریع و خشن؛ شوک برزیلی به هابز!

مروری بر پنجمین فیلم سریع و خشن؛ شوک برزیلی به هابز!

در فیلم سریع و خشن سال 2011، این سه نفر اکنون همگی فراری تحت تعقیب هستند. از همین رو به ریودوژانیرو فرار می کنند، جایی که با هرنان ریس (Joaquim de Almeida) ارباب مواد مخدر محلی درگیر می شوند در حالی که توسط مامور سرویس امنیت دیپلماتیک لوک هابز (Dwayne “The Rock” Johnson تحت تعقیب قرار می گیرند. ). آنها تصمیم می گیرند 100 میلیون دلار از Reyes بدزدند و از آن برای فرار از دسترس قانون استفاده کنند و تیمی از متحدان گذشته شامل هان، رومن و دیگران را برای انجام این کار به خدمت بگیرند. در صحنه پس از ساخت فیلم، هابز متوجه می شود که لتی هنوز زنده است.

 

قسمت اول مقاله بررسی فیلم های سریع و خشن به پایان رسید. به زودی قسمت دوم این مقاله که در مورد بررسی 4 فیلم بعدی است از مجله چارخونه منتشر خواهد شد. اگر علاقه دارید تا از جدیدترین اخبار فیلم و سریال باخبر باشید؛ حتما ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم های سریع و خشن در انتهای این پست درج کنید.

https://mag.charkhoneh.com/14405
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *